• Σχόλιο του χρήστη 'Λεωνίδας Πράπας' | 15 Αυγούστου 2013, 23:58

    Είναι εγκληματική η αφαίρεση από το πρόγραμμα σπουδών του Νέου Γενικού Λυκείου των μαθημάτων Πληροφορικής από την Β' και Γ' Λυκείου. Δεν μπορεί η ταχύτερα αναπτυσσόμενη επιστήμη, αυτή της Πληροφορικής, να λείπει από το Γενικό Λύκειο στο οποίο φοιτούν περισσότεροι από το 80% των Ελλήνων μαθητών. Και εννοώ φυσικά την επιστήμη κι όχι τη δεξιότητα αφού αυτή η δεύτερη οφείλει να καλλιεργείται στο δημοτικό και το γυμνάσιο. Τα γνωστικά αντικείμενα της Πληροφορικής είναι πολλά και οφείλουν οι Έλληνες μαθητές να τα γνωρίζουν σε βάθος εάν θέλουμε να είναι ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας ενισχύοντας παράλληλα και την οικονομία της χώρας μας. Τα γνωστικά όμως αυτά αντικείμενα χαρακτηρίζονται από αρκετή πολυπλοκότητα γι' αυτό και η διαπραγμάτευσή τους πρέπει να γίνεται σε ηλικίες λυκειακής βαθμίδας. Θέματα όπως η αλγοριθμική και ο προγραμματισμός εφαρμογών, τα δίκτυα τηλεπικοινωνιών, η δημιουργία ιστοχώρων, οι βάσεις δεδομένων, οι προσομοιώσεις φαινομένων στον υπολογιστή, τα γραφικά υπολογιστών, η ρομποτική, η δημιουργία πολυμέσων, η ασφάλεια των πληροφοριών και των συστημάτων, οι βαθύτερες γνώσεις υλικού των υπολογιστών είναι πολύ σημαντικά στην σημερινή ηλεκτρονική εποχή. Το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον την τελευταία δεκαπενταετία που διδάσκεται στην Γ' Λυκείου έχει προσφέρει τα μέγιστα προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης αλγοριθμικής σκέψης μεθοδολογικού χαρακτήρα καθώς και αναλυτικής και συνθετικής ικανότητας στην επίλυση βιωματικών αλλά και επιστημονικών προβλημάτων. Είναι το μοναδικό μάθημα το οποίο μπορεί να παρέχει τη χαρά της δημιουργίας ενός προϊόντος (λογισμικό) και να τονώσει έτσι την αυτοπεποίθηση των μαθητών. Αντί το μάθημα να ενισχυθεί και να πλαισιωθεί και με άλλα μαθήματα πληροφορικής από τα παραπάνω θέματα, το Υπουργείο διαλέγει να αγνοήσει τον σύγχρονο τρόπο ζωής και εργασίας και τις σύγχρονες διεθνείς ανταγωνιστικές οικονομικές συνθήκες γυρίζοντας το ελληνικό σχολείο στη δεκαετία του '80, στο σχολείο της "παπαγαλίας" που είναι αποκομμένο από την σύγχρονη οικονομική και κοινωνική ζωή. Όταν οι αναπτυγμένες χώρες σήμερα αντικαθιστούν τις εξειδικευμένες γνώσεις των Μαθηματικών, της Φυσικής, της Χημείας και άλλων θετικών επιστημών με γνώσεις και ικανότητες στην αλγοριθμική και τον προγραμματισμό της Πληροφορικής επιστήμης, οι υπεύθυνοι Παιδείας της χώρας μας επιχειρούν να πράξουν το εντελώς αντίθετο. Αν το Υπουργείο ενδιαφέρεται για το μέλλον αυτής της χώρας και κατ' επέκταση και των αυριανών πολιτών της, θα πρέπει στο Γενικό Λύκειο (το οποίο συγκεντρώνει τους αυριανούς επιστήμονες) να συμπεριλάβει οπωσδήποτε μαθήματα Πληροφορικής σε κάθε τάξη. Ακολουθώντας ένα σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών στην Πληροφορική: α) Στο Δημοτικό να διδάσκεται η δεξιότητα της χρήσης του υπολογιστή και η επίλυση απλών προβλημάτων με τη βοήθεια σύγχρονων υπολογιστικών συσκευών. β) Στο Γυμνάσιο να διδάσκεται η γνώση αρχιτεκτονικών και σημαντικών εργαλείων της πληροφορικής καταλήγοντας σε πιστοποίηση αυτών. γ) Στο Γενικό Λύκειο θα πρέπει να γίνεται εμβάθυνση στις γνώσεις Πληροφορικής αυξάνοντας τον βαθμό πολυπλοκότητας ώστε να δραστηριοποιούνται οι μαθητές στην πράξη παράγοντας πρότυπα προϊόντα πληροφορικής. Έτσι προκαλείται η χαρά της δημιουργίας και ενισχύεται η αυτοπεποίθησή τους.