• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος, Πολιτικός Μηχανικός' | 16 Αυγούστου 2013, 00:29

    Είμαι πολιτικός μηχανικός. Πέτυχα στο Πολυτεχνείο της Ξάνθης το 1988 με το σύστημα των δεσμών, από 1η δέσμη. Τα 4 μαθήματα στα οποία εξετάστηκα ήταν Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Έκθεση. Από τα πρώτα μαθήματα τα οποία παρακολούθησα στο Πολυτεχνείο και στα οποία εξετάστηκα ήταν ο προγραμματισμός. Γιατί άραγε; Προφανώς επειδή η αλγοριθμική σκέψη είναι απαραίτητη για κάθε μηχανικό. Και το ίδιο ίσχυε και για τους συναδέλφους μου των άλλων πολυτεχνικών σχολών. Και αν η αλγοριθμική σκέψη ήταν απαραίτητη το 1988 πόσω μάλλον σήμερα, που τα πάντα είναι αυτοματοποιημένα, εκτελούνται μέσω ρουτινών ειδικών προγραμμάτων και εμείς, ως επιστήμονες μηχανικοί, οφείλουμε να κατανοούμε τι κρύβεται πίσω από κάθε μια ρουτίνα και πώς αυτή υλοποιείται. Φυσικά αντιμετωπίσαμε τεράστιες δυσκολίες, μια που στην Ελλάδα του 1987-88 ο υπολογιστής σε σχολείο αποτελούσε ανύπαρκτο στοιχείο, ακόμα και για τα γνωστά και καλά ιδιωτικά σχολεία. Η έννοια πρόγραμμα μας ήταν παντελώς άγνωστη. Και εδώ θέτω το ερώτημα: δεν έχει αλλάξει τίποτα από τότε; Σημερινοί υποψήφιοι φοιτητές θα εισάγονται στις Πολυτεχνικές Σχολές με μηδενική γνώση προγραμματισμού;