• Σχόλιο του χρήστη 'Άννα Μ.' | 16 Αυγούστου 2013, 02:17

    Θα έλεγε κανείς πως το Υπουργείο Παιδείας, αναγνωρίζοντας την αξία και τη σπουδαιότητα της οικονομικής παιδείας, δημιούργησε την ομάδα προσανατολισμού των Οικονομικών, Κοινωνικών και Πολιτικών Σπουδών. Πρέπει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη ομάδα οδηγεί σε 100 και πλέον οικονομικά ΑΕΙ - ΤΕΙ και σε πολύ μικρό αριθμό τμημάτων κοινωνικών και πολιτικών επιστημών. Δυστυχώς όμως το ωρολόγιο πρόγραμμα δεν υποστηρίζει τη συγκεκριμένη ομάδα προσανατολισμού, όπως συμβαίνει με τις άλλες ομάδες. Χωρίς να παραγνωρίζω τη σημασία των Μαθηματικών και της Στατιστικής (προβλέπετε 8ωρη διδασκαλία τους) για την εισαγωγή των μαθητών στις Οικονομικές Σχολές και τις Σχολές Οργάνωσης και Διοίκησης, θεωρώ πως στη συγκεκριμένη ομάδα θα πρέπει να διδάσκονται περισσότερες ώρες τα μαθήματα της Οικονομίας και της Οργάνωσης και Διοίκησης (προβλέπετε 6ωρη διδασκαλία τους). Αυτά τα μαθήματα θα είναι λογικά τα μαθήματα με τη μεγαλύτερη βαρύτητα για τη συντριπτική πλειοψηφία των Σχολών, στις οποίες οδηγεί η συγκεκριμένη ομάδα προσανατολισμού. Το μάθημα Οικονομίας και Διοίκησης, που προβλέπει το νομοσχέδιο συνδυάζει δύο εντελώς διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, τα οποία προέρχονται από δύο διαφορετικές επιστήμες και επιβάλλεται να «σπάσει» σε δύο διαφορετικά μαθήματα. Θεωρώ λοιπόν πως τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, για τις Σχολές Οικονομίας και Διοίκησης πρέπει να είναι: 1. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας 2. Μαθηματικά 3. Νεοελληνική Γλώσσα 4. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Άλλωστε η συγκεκριμένη πρόταση έχει συζητηθεί και συμφωνηθεί από την Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών τόσο με τα Οικονομικά Πανεπιστήμια, όσο και με το Οικονομικό Επιμελητήριο. Οποιαδήποτε άλλη ομάδα μαθημάτων είναι προφανές ότι αποτελεί απόρροια συντεχνιακών πιέσεων και συμβιβασμών. Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Β΄ Λυκείου προβλέφθηκαν προπαρασκευαστικά μαθήματα για τια άλλες δύο ομάδες προσανατολισμού και όχι για την ομάδα των Οικονομικών Κοινωνικών και Πολιτικών Σπουδών. Τέλος, το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας τόσο στην Α΄ όσο και στη Β΄ Λυκείου καλύπτει τρεις διαφορετικές επιστήμες με διακριτά αντικείμενα, σκοπούς, αρχές και μεθόδους. Αυτό σημαίνει διδασκαλία επιλεκτική και αποσπασματική θεματολογία από τις συγκεκριμένες επιστήμες και άρα μη ολοκληρωμένη κατανόηση των συγκεκριμένων επιστημών. Συμπερασματικά θεωρούμε πως το νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο, αποδεικνύεται άτολμο, υποβαθμίζει την οικονομική παιδεία των μαθητών, στους οποίους δε δίνει τη δυνατότητα να διευρύνουν τις οικονομικές τους γνώσεις και κατά συνέπεια δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών, ούτε καν στις απαιτήσεις της ομάδας προσανατολισμού, που το ίδιο δημιουργεί.