• Σχόλιο του χρήστη 'Ζορμπάς Γιάννης' | 16 Αυγούστου 2013, 09:45

    1. Επιστρέφοντας το 1987 από το εξωτερικό, μετά από σπουδές και μεταπτυχιακό στη μοριακή βιολογία και μικροβιολογία, πίστευα ότι η βιολογία, η οποία αποτελεί τη βάση για ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών πεδίων-τομέων, θα αντιμετωπίζονταν ως τέτοια επιστήμη από την πολιτεία, σε ότι αφορά τουλάχιστο στη διδασκαλία της στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Με τις αλλαγές που έγιναν στα διδακτικά βιβλία και τον τρόπο διδασκαλίας από το 2000 και μετά πίστεψα και το πιστεύω και σήμερα ότι στο γυμνάσιο και στο λύκειο η Επιστήμη της Βιολογίας άρχισε να αναβαθμίζεται, έστω και με αργά βήματα. Με ΛΥΠΗ όμως σήμερα διαπιστώνω ότι η βιολογία ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ, και θα τολμούσα να ομολογήσω ότι από άποψη διδακτικών ωρών και εξέτασης ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΣΤΗ ΔΕΚΑΕΤΊΑ ΤΟΥ 70, στη δική μου γυμνασιακή ηλικία. 2. Ως Δάσκαλος και Εργαστηριακός Βιολόγος θεωρώ εγκληματικό να μη διδάσκεται όπως πρέπει η Βιολογία σε μαθητές και να μην εξετάζονται στη Βιολογία υποψήφιοι βιολόγοι, μοριακοί βιολόγοι, βιοχημικοί, βιοτεχνολόγοι, γεωπόνοι, δασολόγοι και υποψήφιοι άλλων κλάδων που σχετίζονται άμμεσα με τη δομή και λειτουργία των ζωντανών οργανισμών και να περιορίζεται μόνο στους υποψηφίους του Ιατροφαρμακευτικού κύκλου. 3. Θεωροώ αυτονόητο ότι το μάθημα στην Α και στη Β λυκείου θα είναι δίωρο. Διότι η μια ώρα Βιολογία την εβδομάδα: α) Προσχηματικά μόνο καλύπτει τις ανάγκες διδασκαλίας, ειδικά σε μια ηλικία που παγιώνονται στάσεις και συμπεριφορές που σχετίζονται με το σεβασμό της ετερότητας, την προστασία του περιβάλλοντος, την υιοθέτηση επιλογών που σχετίζονται με τη δημόσια και την ατομική υγεία και υγιεινή , την αποφυγή πρόωρων εγκυμοσυνών, πρόληψη σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων κ.α΄. β) Δεν αντιστοιχεί στις ανάγκες διδασκαλίας ενός αντικειμένου που δεσπόζει σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα διεθνώς, λόγω της εκρηκτικής ανόδου του και της διείσδυσής του σε κάθε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας. 4. Οι σχολές και τα τμήματα που δεν περιλαμβάνονται στο πεδίο των Επιστημονών Υγείας, όπως η Γεωπονική, τα Βιολογικά κ.λ.π., έχουν σαφές βιολογικό υπόβαθρο, όπως προκύπτει από το αντικείμενο και τα προγράμματα σπουδών τους. Επομένως δεν είναι σωστή α) η υπαγωγή τους στο πεδίο των πολυτεχνικών και σχολών θετικών επιστημών και β) οι πρωτοετείς φοιτητές να έχουν πλήρη άγνοια των δομών και των λειτουργιών του κυττάρου και των οργανισμών έστω και σε βασικό επίπεδο. 5. Θα ήταν σωστό το επιστημονικό πεδίο των Επιστημών Υγείας να μετονομαστεί σε πεδίο Επιστημών Ζωής και Περιβάλλοντος και να συμπεριλάβει και άλλες σχολές όπως Γεωπονίας, Δασοπονίας, Τμήματα Περιβάλλοντος και φυσικά τα παντοειδή Βιολογικά, όπως και τα νεοπαγή τμήματα (π.χ. Μοριακής Βιολογίας και Βιοχημείας) και τα αντίστοιχα τμήματα των Τ.Ε.Ι. 6. Μία άλλη επιλογή θα ήταν οι μαθητές να διδάσκονται υποχρεωτικά και τα τέσσερα μαθήματα (Μ-Φ-Χ-Β) ώστε να έχουν μεγαλύτερη ελευθερία στις επιλογές των σχολών (όπως στην σημερινή θετική κατεύθυνση) στο τέλος της Γ Λυκείου και όχι λιγότερες επιλογές, όπως σε προηγούμενα χρονιά (δεκαετίες του 70, του 80 και του 90. 7. Να διδάσκεται η Βιολογία και στο Τεχνολογικό Λύκειο ως μάθημα Γενικής παιδείας, κάτι που μέχρι τώρα δεν γίνεται.