• Σχόλιο του χρήστη 'Σωτήρης Τσαντίλας' | 16 Αυγούστου 2013, 12:45

    Αγαπητοί, Θεωρώ ότι το μάθημα «Αστρονομία και Στοιχεία Διαστημικής» που μέχρι σήμερα διδασκόταν ως δίωρο μάθημα επιλογής στην Β’ Λυκείου δεν θα πρέπει να αφαιρεθεί από το πρόγραμμα. Θα αναφέρω εν συντομία μερικούς από τους λόγους: 1. Ζώντας στον 21ο αιώνα, μια από τις προκλήσεις του μέλλοντος, ενός μέλλοντος που –να μην το ξεχνάμε- εκπροσωπούν τα παιδιά μας, είναι η Διαστημική. Κάθε αποκοπή από το μέλλον είναι σαφής οπισθοδρόμηση για κάθε κοινωνία. 2. Η Αστρονομία διδάσκεται στην Ελλάδα από την αρχαιότητα. Εμείς θα σταματήσουμε; 3. Το Περιβάλλον και οι Κλιματικές αλλαγές (σχέση με τον Ήλιο και τον ηλιακό καιρό) μελετώνται και ερμηνεύονται στο σωστό τους πλαίσιο (και όχι επιφανειακά και δημοσιογραφικά) μόνο μέσα από το μάθημα της Αστρονομίας. 4. Το μάθημα, παρόλο που μπορεί να χαρακτηριστεί «δύσκολο», είχε πάντοτε εξαιρετικά μεγάλη επιλεξιμότητα ως μάθημα επιλογής από τους μαθητές της Β’ Λυκείου. Δηλαδή, εκτός των άλλων στερούμε από τα παιδιά μας πράγματα που χαίρονται να κάνουν. Έτσι σε αντίθεση με τους στόχους του Υπουργείου τελικά καθιστούμε το σχολείο λιγότερο επιθυμητό. 5. Συμμετοχή Ελλήνων μαθητών σε Αστρονομικές Ολυμπιάδες με μεγάλες διακρίσεις, βραβεύσεις από την Πολιτεία, διοργάνωση Παγκόσμιας Ολυμπιάδας Αστρονομίας στο Βόλο με τεράστια επιτυχία, συνεργασίες με τη NASA και την ESA, συμμετοχή μαθητών σε συλλόγους ερασιτεχνών αστρονόμων, υλοποίηση προγραμμάτων με θέματα Αστρονομίας, υλοποίηση Ερευνητικών Εργασιών (project) με θέματα Αστρονομίας. Όπως είναι φανερό, για το 5 θα μπορούσα να γράψω αρκετές σελίδες, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα. Το θέμα είναι να γίνει μια ρεαλιστική πρόταση. Προτείνω λοιπόν το μάθημα της Αστρονομίας να εισαχθεί ως τέταρτο ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΤΗΝ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ διατηρώντας το ίδιο σχολικό εγχειρίδιο (τουλάχιστον για εφέτος). Ο τρόπος που είναι γραμμένο επιτρέπει άνετα τη διδασκαλία του στους μαθητές της Α’ Λυκείου. Σας ευχαριστώ Δρ. Σωτήρης Τσαντίλας, Μαθηματικός - Αστροφυσικός