• Γνωρίζουμε ότι η χώρα μας βρίσκεται σε βαθύτατη οικονομική κρίση, σε κοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο που ενίοτε προσεγγίζει την αξιακή παράλυση. Συχνά καταγράφονται απόψεις για διαρκή κυβερνητική βιασύνη, προχειρότητα, έλλειψη πολιτικών για την υλοποίηση αναπτυξιακών στόχων, αλλά και σταθερά αντιπολιτευόμενο λαϊκισμό με ουτοπικές φαντασιώσεις. Από την πλειονότητα των πολιτικών δυνάμεων, όμως, φαίνεται να αποτυπώνεται ως προϋπόθεση εκ των ων ουκ άνευ για την ανάπτυξη, η δημοσιονομική εξυγίανση, η ουσιαστική αναδιοργάνωση για τη λειτουργική αναβάθμιση της δημόσιας διοίκησης, με γνώμονα τη βέλτιστη εξυπηρέτηση της καθημερινότητας του πολίτη και την υποστήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας, οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, της ανταγωνιστικότητας, της εξωστρέφειας. Οι κρίσιμες επιλογές για τη σύγχρονη δημόσια διοίκηση θα πρέπει να περιλαμβάνουν σχεδιασμό πολιτικών, οι οποίες, μεταξύ άλλων, θα ενισχύουν τη διαφάνεια, τη διαβούλευση, τη λογοδοσία, την καταπολέμηση της διαφθοράς, την ορθολογική αξιοποίηση πόρων και της πληροφορίας. Άραγε, τι από όλα αυτά μπορεί να συμβεί χωρίς τη συνεισφορά των επιστημόνων Πληροφορικής και Επικοινωνιών; Είναι εφικτό να αναδιοργανωθεί ο δημόσιος τομέας χωρίς αξιοποίηση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών; Σε ποιον τομέα της οικονομικής ζωής μπορεί να επέλθει ανάπτυξη αν δεν παραχθούν και αξιοποιηθούν καινοτόμες λύσεις κάθε λογής, με χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών; Στην αγροτική ανάπτυξη; Στις υπηρεσίες και τη μεταποίηση; Στη βιομηχανία; Δυστυχώς στην παρούσα πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για τη μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού προγράμματος, φαίνεται να αγνοείται παντελώς η υψηλή - και καλά τεκμηριωμένη - αναγκαιότητα εισαγωγής στο Λύκειο μαθημάτων που αφορούν στην "Επιστήμη της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών", αντί της παλαιότερα εσφαλμένης προσέγγισης περί Εφαρμογών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Δυστυχώς φαίνεται ότι δεν είναι αντιληπτή η χρησιμότητα διαμόρφωσης και καλλιέργειας στους μαθητές Λυκείου της "αλγοριθμικής σκέψης", της καλά δομημένης αναζήτησης πολλαπλών εναλλακτικών λύσεων και αποτίμησης προσεγγίσεων και της αποτελεσματικής διαχείρισης πιθανών ενδεχομένων. Δυστυχώς τα άμεσα και έμμεσα αποτελέσματα μιας τέτοιας επιλογής θα γίνουν αντιληπτά πολύ αργότερα, εις βάρος των μαθητών και μαθητριών, εις βάρος των επόμενων γενεών, εις βάρος - τελικά - της αναπτυξιακής προοπτικής της χώρας, εις βάρος της ίδιας της χώρας μας. Διαφαίνονται μελλοντικά βήματα προς το μακρινό παρελθόν. Back to the future. Κρίμα. Ας ελπίσουμε ότι δεν είναι αργά...