• Σχόλιο του χρήστη 'Κώστας Τ.' | 17 Αυγούστου 2013, 22:49

    Αναγκαστικά "συντεχνιακά" θα τοποθετηθώ κι εγώ -ΠΕ19 γαρ- αλλά παρόλα αυτά αν μου επιτρέπετε: Κανείς πληροφορικός δεν "τα έβαλε" με τη χημεία. Χρόνια το λέγαμε ότι είναι παράλογο να μοριοδοτείται υψηλότερα αυτός που εξεταζόταν σε προγραμματισμό ή διοίκηση επιχειρήσεων στο Χημικών Μηχανικών σε σχέση με αυτόν που είχε εξεταστεί στη Χημεία. Η χημεία είναι και με το υπάρχον σύστημα πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα. Πράγμα που θα μπορούσε να έχει διορθωθεί ανετότατα με διαφορετικούς συντελεστές βαρύτητας ανά σχολή, κι όχι τσουβαλιάζοντας τμήματα σε επιστημονικά πεδία γενικώς και αορίστως με κριτήρια 10ετίας του '60. Βασικές επιστήμες: Φυσικά και η χημεία είναι βασική επιστήμη. Μόνο που από το 1960 -που φαίνεται να προέρχονται οι απόψεις αυτές- έχουν προστεθεί και άλλες. Μας αρέσει δε μας αρέσει, οι επιστήμες "μεγάλωσαν". Η υπάρχουσα γνώση είναι πλέον τεράστια σε σχέση με πριν 30-40 χρόνια. Με την παλιά "γενική παιδεία" μόνο, δεν πας και πολύ μακριά. Αλλιώς να γυρίσουμε ακόμα πιο πίσω, στο 19ο αιώνα: τότε βασικές επιστήμες ήταν η Φιλοσοφία και η Θεολογία. Όλο το 19ο αιώνα στο ελληνικό πανεπιστήμιο (ένα υπήρχε), το φυσικομαθηματικό ήταν απλώς ένα τμήμα της Φιλοσοφικής. Τα ίδια θα έλεγαν τότε για τις φυσικές επιστήμες οι παραδοσιακοί κλάδοι. Αλλο παράδειγμα, η βιολογία: Πριν 100 χρόνια -στην Ελλάδα για μερικούς ακόμα και τώρα- ο βιολόγος ήταν ο γυαλάκιας ιδιόρρυθμος που ταξινομούσε πεταλούδες. Δεν είμαι και ειδικός, αλλά κρίνοντας από τον όγκο παραγωγής νέας γνώσης του κλάδου τα τελευταία 30 χρόνια, πολύ φοβάμαι πως με σκέτη χημεία μόνο από το λύκειο, θα έχει πρόβλημα ο μελλοντικός βιολόγος, γιατρός κλπ. Τουλάχιστον αυτό υπάρχει σαν μάθημα γενικής παιδείας και προβλέπεται ορθώς και ως εξεταζόμενο. Ορθή κίνηση να ξεφορτωθούν οι μελλοντικοί επιστήμονες υγείας τα "βαρβάτα" μαθηματικά κατεύθυνσης. Λάθος θα είναι να μην έχουν στοιχειώδεις γνώσεις τουλάχιστον στατιστικής και πιθανοτήτων,ειδικά στους γιατρούς 5 στις 10 δημοσιεύσεις που βλέπει κανείς βασίζονται στην εξαγωγή στατιστικών συμπερασμάτων. Για τα καθ'ημάς -πληροφορική- τα είπαν ήδη άλλοι: Δεν είναι δεξιότητα, έχει αυτονομηθεί πλήρως από τα τμήματα των μαθηματικών και μηχανικών απ'όπου ξεκίνησε το 1950-60 και διδάσκεται ως επιστημονικό αντικείμενο σε όλα τα λύκεια της Ευρώπης με δυνατότητα επιλογής επιπλέον ωρών εμβάθυνσης. Συν φυσικά ένα τουλάχιστον μάθημα γενικής παιδείας στην Α/Β λυκείου. Είναι πλέον και αυτή σήμερα βασική (βασικότατη) επιστήμη ή τουλάχιστον το ίδιο βασική με τη .. φιλοσοφία, που από μάθημα κατεύθυνσης στη Θεωρητική της Β, γίνεται γενικής παιδείας. Πολλές θετικές σχολές έχουν υποχρεωτικά μαθήματα προγραμματισμού (Μαθηματικό, Φυσικό) και όχι απλά χρήσης υπολογιστών - τέτοια έχουν π.χ οι επιστήμες υγείας. Αντίθετα, δεν έχουν ούτε μία ώρα χημεία. Και φυσικά εμείς πάμε από το ένα άκρο στο άλλο. Άπαντες χημεία.Την οποία σαν βασική επιστήμη που λέγαμε και πιο πάνω, την έχουν ήδη 3 χρόνια διδαχθεί οι μαθητές στη γενική παιδεία. Καίριο λάθος επίσης η αφαίρεση των μαθηματικών κατεύθυνσης από τους μελλοντικούς οικονομολόγους. Όσοι απ' αυτούς θελήσουν να ασχοληθούν αργότερα π.χ με Χρηματοοικονομικά, θα δοκιμάσουν μια πολύ δυσάρεστη έκπληξη. 4η δέσμη της δεκαετίας του '90 είναι αυτό που βλέπω στο σχέδιο -τελικά αυτή η επιτροπή, μια αγάπη για το παρελθόν την έχει αναμφισβήτητα. Το τωρινό καθεστώς των υποψηφίων για τις οικονομικές σχολές είναι καλύτερο. Ένα μάθημα παραπάνω μεν,ξέρουν τι τους γίνεται δε. Άσε που τα συγκεκριμένα τμήματα προσελκύουν μεγάλο αριθμό μαθητών με υψηλές επιδόσεις (όπως και τα δικά μας της επιστήμης υπολογιστών καλή ώρα). Τελευταίο: Κάντε κάτι με τους υποψηφίους της θεωρητικής κατεύθυνσης και τα μαθηματικά - και μιλάω γι αυτούς με μέτριες και άνω επιδόσεις: Λαμπρά μυαλά πολλοί, επιμελέστατοι μαθητές και δεν μπορούν να υπολογίσουν ένα μέσο όρο ή ακόμα χειρότερα να βρουν π.χ την αρχική τιμή αν τους δώσεις το τελικό ποσό μαζί με το ΦΠΑ (6η δημοτικού). Το σύστημα της γενικής παιδείας έχει σε αυτούς αποτύχει παταγωδώς. Στην ουσία είναι με τα μέτρα του 2013 λειτουργικά αναλφάβητοι. Δείτε και εργασίες από θεωρητικές σχολές που επεξεργάζονται στατιστικά στοιχεία (υπάρχουν πολλές σε σάιτ πανεπιστημίων): Τραγικές. Ούτε ένα κριτήριο της προκοπής στις απαντήσεις ενός ερωτηματολογίου δεν ξέρουν να θέσουν. Αντίστοιχο χάλι στους υποψηφίους των άλλων κατευθύνσεων δεν υπάρχει: Οι μετρίων επιδόσεων και άνω χειρίζονται επαρκώς τουλάχιστον την ελληνική. Μάλλον δεν πρόκειται να το διαβάσει κανείς ολόκληρο "σεντόνι" που έκατσα κι έγραψα, πόσο δε μάλλον να ληφθεί και από κάποιον υπόψη, αλλά εγώ τουλάχιστον το 'σώψυχό' μου τό βγαλα. Ήταν καλά που μιλήσαμε γι'αυτό.. Καλό καλοκαίρι σε όλους, και είθε να τους έρθει φώτιση. Υ.Γ Αυτές τις σπόντες με τα θρησκευτικά δεν τις καταλαβαίνω: Προσωπικά είμαι αδιάφορος παντελώς απέναντι στη θρησκευτική πίστη, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και με το 80% του πληθυσμού. Ούτε εδώ, ούτε και στην Ευρώπη. Και στα εκεί λύκεια διδάσκεται. Δείτε σαν απαραίτητο συμπλήρωμα κοινωνικής μόρφωσης και κατανόησης του φαινομένου της θρησκείας και της επιρροής της στον σύγχρονο κόσμο. Δεν ξέρω καν τι διδάσκουν οι συνάδελφοι θεολόγοι, αν χρειάζεται να αναμορφωθεί το περιεχόμενο κλπ, οπότε επ'αυτού δεν έχω και άποψη, αλλά μην γινόμαστε και μυστήριοι.