• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Ε. Τ. - Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος' | 18 Αυγούστου 2013, 17:26

    α) ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΜΑΔΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ: ΟΡΘΑ ΕΠΑΝΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ στην Α' τάξη κατά την οποία, μέχρι τώρα, η στάση των περισσότερων μαθητών ήταν τουλάχιστον αδιάφορη. Θεωρώ ότι με την κατάλληλη επιλογή της διδακτέας ύλης τους τα μαθήματα αυτά μπορούν να αποτελέσουν ένα καλό σύνολο, όχι τόσο για τον προσανατολισμό των μαθητών προς την ειδικότητα που τους ταιριάζει, όσο για την απόκτηση κάποιων κοινών, βασικών γνώσεων, απαραίτητων για τους μαθητές όλων των Τομέων της ίδιας Ομάδας Προσανατολισμού, που επιπλέον θα τους βοηθήσουν να συνεργάζονται καλύτερα όποτε βρεθούν μαζί ως Tεχνικοί διαφορετικών ειδικοτήτων, σε μια επιχείρηση ή σε ένα κατασκευαστικό έργο. β) ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ: Πέρα από το μάθημα του Σ.Ε.Π., προτείνω, στο τέλος της Α' τάξης και για όποιους μαθητές το ζητήσουν, να οργανώνονται από το σχολείο σε συνεργασία με επιχειρήσεις, ΟΛΟΗΜΕΡΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ των μαθητών (όχι απλές επισκέψεις) ως ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΕΣ σε αντιπροσωπευτικά εργασιακά περιβάλλοντα των ειδικοτήτων που τους ενδιαφέρουν. Έτσι θα αποκτήσουν οι ίδιοι διά ζώσης άποψη για το αντικείμενο, τις συνθήκες εργασίας καθώς και τις απαιτήσεις διάφορων επαγγελματικών εξειδικεύσεων. (Η δυνατότητα αυτή μπορεί να παρέχεται και στους τελειόφοιτους της Α' τάξης των ΓΕ.Λ.). γ) ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Εφόσον δίνεται (και σωστά) στους απόφοιτους των ΕΠΑ.Λ. η δυνατότητα να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στα Τ.Ε.Ι., είναι απαραίτητη η ΕΠΑΡΚΗΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ τους ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ώστε να μπορούν με άνεση να αντεπεξέλθουν στις βασικές απαιτήσεις των σπουδών τους στα Μαθηματικά, στη Φυσική ή στη Χημεία (ανάλογα με τον Τομέα) και στη Νεοελληνική Γλώσσα (έκθεση/έκφραση), καλύπτοντας την ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΥΛΗ με τη ΔΙΑΘΕΣΗ ανάλογων διδακτικών ωρών. (Θα απογοητευτείτε όταν πληροφορηθείτε το Μ.Ο. των χρόνων απόκτησης πτυχίου και το ποσοστό εγκατάλειψης, δυστυχώς έπειτα από προσπάθειες πολλών ετών, όσων μαθητών εισήχθησαν στα Τ.Ε.Ι. με χαμηλές επιδόσεις στα παραπάνω μαθήματα). Επιπρόσθετα, με την εξασφάλιση των παραπάνω θα είναι ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΠΕΙΣΤΟΥΝ ακόμη ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 15 από το Γυμνάσιο, που έτσι κι αλλιώς στο μεγαλύτερο ποσοστό τους επιδιώκουν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, να προτιμήσουν να φοιτήσουν στο ΕΠΑ.Λ. (αντί του ΓΕ.Λ.), λαμβάνοντας επιπλέον υπόψη τους ότι από το ΕΠΑ.Λ. θα λάβουν εκτός από ισότιμο Απολυτήριο και Επαγγελματικό Πτυχίο. Τονίζω τη σημασία των παραπάνω διότι μέχρι σήμερα η πλειοψηφία των μαθητών εγγράφεται στην Α' τάξη των ΕΠΑ.Λ. μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων της περιόδου Σεπτεμβρίου από τα Γυμνάσια... Με εκτίμηση, Ιωάννης Ε. Τ. Διδάσκων του Τομέα Ηλεκτρονικής των ΕΠΑ.Λ. και του Τμήματος Ηλεκτρονικής των Τ.Ε.Ι.