• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Λαλιώτης' | 18 Αυγούστου 2013, 18:39

    Γεια σας. Είμαι Βιολόγος, εκπαιδευτικός. Το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως ισχύει σήμερα, επιτρέπει στους υποψήφιους να διεκδικούν την εισαγωγή τους σε σχολές από διαφορετικά επιστημονικά πεδία, χωρίς να ελέγχεται όμως επαρκώς αν έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις για να ανταποκριθούν στα προγράμματα σπουδών τους. Για παράδειγμα, είναι δυνατόν ένας υποψήφιος της Θεωρητικής Κατεύθυνσης να διεκδικήσει την εισαγωγή του τόσο στη Νομική όσο και σε σχολές του Πολυτεχνείου. Η δυνατότητα επιλογής από ένα πλήθος διαφορετικών σχολών είναι επιθυμητή και πρέπει να διατηρηθεί, αλλά μόνο στο βαθμό που αξιολογείται σωστά το γνωστικό επίπεδο των υποψήφιων σπουδαστών. Το προτεινόμενο σύστημα εισαγωγής εξειδικεύει τα μαθήματα στα οποία είναι υποχρεωμένος να εξεταστεί ένας υποψήφιος, ανάλογα με τις σχολές τις οποίες θέλει να επιλέξει. Όμως: • Το μάθημα της Βιολογίας αποτελεί πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα μόνο για τις σχολές Υγείας, παρόλο που η Βιολογία καλύπτει το σύνολο των θεμάτων που αφορούν τις δομές και τις λειτουργίες όλων των ζωντανών οργανισμών (φυτικών ή ζωικών) καθώς και τις αλληλεπιδράσεις τόσο μεταξύ τους όσο και με το περιβάλλον τους. • Το Ε.Π.Ε.-Επιστήμες Υγείας στερεί από τους υποψήφιους τη δυνατότητα επιλογής και άλλων σχολών εκτός από τις σχολές Υγείας, οι οποίες έχουν προγράμματα σπουδών σχετικά με τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι αυτοί θα εξετάζονται πανελλαδικά. • Το Ε.Π.Ε.-Παιδαγωγικών Τμημάτων είναι υπερβολικά εξειδικευμένο και προσφέρει ελάχιστες επιλογές σχολών για τους υποψήφιους που θα το επιλέξουν. Με βάση τα παραπάνω, έχω τη γνώμη ότι: • Το Ε.Π.Ε.-Επιστήμες Υγείας θα μπορούσε να μετονομαστεί, για παράδειγμα, σε Ε.Π.Ε.-Επιστήμες Υγείας, Αθλητισμού και Περιβάλλοντος, ώστε να περιλαμβάνει και άλλες σχολές εκτός από τις σχολές Υγείας. Η Βιολογία πρέπει να αποτελεί πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, όχι μόνο για τους υποψήφιους σπουδαστές των τμημάτων των σχολών Υγείας, αλλά και για τους υποψήφιους και άλλων τμημάτων όπως: Βιοχημείας – Βιοτεχνολογίας – Γεωπονίας – Δασολογίας – Δασοπονίας – Ιχθυολογίας και Υδατοκαλλιεργειών – Οινολογίας – Περιβάλλοντος – Τροφίμων και Διατροφής – Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού – Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής. • Το Ε.Π.Ε.-Παιδαγωγικών Τμημάτων θα μπορούσε να καταργηθεί και τα τμήματα που περιλαμβάνει να μπορούν να επιλέγονται από υποψήφιους άλλων Ε.Π.Ε.