• Σχόλιο του χρήστη 'ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΕΛΕΚΗΣ' | 18 Αυγούστου 2013, 23:15

    Αξιότιμοι κύριοι, Όλες οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Τεχνική Εκπαίδευση καθώς και οι σχετικοί νόμοι που ψηφίστηκαν και υλοποιήθηκαν έως και σήμερα, από την Ελληνική Βουλή είχαν ρυθμίσεις για το υπάρχον εκπαιδευτικό δυναμικό. Συγκεκριμένα προέβλεπαν τη μετακίνηση του εκπαιδευτικού δυναμικού Δ/θμιας Εκπ/σης, στις εν εξελίξει νέες δομές (π.χ. ΤΕΛ, ΤΕΣ, ΕΠΛ, ΤΕΕ, ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ) και την οργανική τοποθέτησή τους. Ταυτόχρονα υπήρχε και ρύθμιση για τους Δ/ντές των σχολείων. Στο υπό διαβούλευση Σ.Ν. του ΥΠΑΙΘΑ, με τίτλο: «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», δεν υπάρχει καμία ρύθμιση. Στα επισυναπτόμενα αρχεία μπορείτε να διαπιστώσετε τις ρυθμίσεις για το συγκεκριμένο θέμα,τόσο στον τελευταίο εκπαιδευτικό νόμο για τα ΕΠΑΛ & τις ΕΠΑΣ (Ν.3475_2006) ΚΑΘΩΣ και τις ρυθμίσεις στο Σ.Ν. που κατέθεσε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ στη Βουλή στις 21/12/2012 για το ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΔΕΜΙΑ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ Σ.Ν. Αξιότιμοι κύριοι, Δυστυχώς ως Εκπαιδευτικοί λειτουργοί ζούμε σε ημέρες δύσκολες, όλο αυτό το Καλοκαίρι. Η Δημόσια Τεχνική Εκπαίδευση της χώρας βίωσε ένα μεγάλο κτύπημα εδώ και 1 μήνα με την κατάργηση Τομέων και Ειδικοτήτων. 2500 περίπου συνάδελφοι βγήκαν σε διαθεσιμότητα και χιλιάδες άλλοι ανησυχούν... Τα σχολεία σε λίγες μέρες θα ανοίξουν... Το ΥΠΑΙΘ, πιθανόν, θα πάει προς ψήφιση στο Β' Θερινό Τμήμα της Βουλής το συγκεκριμένο Σ.Ν. Πέραν των άλλων σοβαρών ελλείψεων που αυτό παρουσιάζει (π.χ. τί θα γίνουν τα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα (ΣΕΚ) και ο εργαστηριακός εξοπλισμός εκατ. ευρώ που αυτά επιβλέπουν και διαχειρίζονται αποτελεσματικά;, γιατί δεν υπάρχει διάταξη για δωρεάν παραχώρηση σχολικών βιβλίων: γιατί ιδρύονται ειδικότητες στις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) ή αλλιώς μεταγυμνασιακά ΙΕΚ- οι οποίες δεν έχουν κανένα κατοχυρωμένο επαγγελματικό δικαίωμα και γιατί άλλες που έχουν (π.χ. Τεχνίτης Ηλεκτρονικών Συσκευών, Τεχνίτης Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων, Τεχνίτης Μηχανικός Αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών) λειτουργούν ανταγωνιστικά στις συναφείς ειδιότητες των Επαγγελματικά Λυκείων (δ/θμια τυπική εκπαίδευση);, γιατί στα ΙΕΚ δεν υπάρχουν Καθόλου ειδικότητες Μηχανολόγων, Ηλεκτρολόγων, Ηλεκτρονικών;, γιατί το 4ο έτος εξειδίκευσης που υπάρχει στο σχέδιο νόμου του ΠΑΣΟΚ δεν υπάρχει στην αυτή μορφή στο νέο Σ.Ν. του ΥΠΑΙΘΑ αλλά υπάρχει μόνον ετήσια Μαθητεία και εποπτεία αυτής; Πώς ο Εκπαιδευτικής Ενηλίκων (ιδιώτης επαγγελματιάς) θα διδάσκει σε ανήλικους μαθητές στις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) ) τίθεται μείζον θέμα για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα: ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ Η ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ... ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ; Αν ΟΧΙ, τότε θα πρέπει να υπάρχουν και ασφαλιστικές δικλείδες και όχι τρικλοποδιές... Για όλα τα ανωτέρω ζητούμε την παρέμβαση σας έτσι ώστε στο Σ.Ν. του Υπουργείου Παιδείας να υπάρχουν ρυθμίσεις για το εκπαιδευτικό προσωπικό... Μ' εκτίμηση ΦΕΛΕΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ - Εκπαιδευτικός Τεχνολόγος Μηχανικός Ηλεκτρονικός ΠΕ17.04 ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ --------------------------- --------------------------- ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 5 1. Στην παράγραφο 2: Δεν μπορεί να υπάρχει Μέγιστο όριο Ηλικίας φοίτησης στα ΕΠΑΛ. Το εικοστό (20) έτος που αναγράφει το Σ.Ν. θα είναι η "ταφόπλακα" της Δημόσιας Τεχνικής Εκπαίδευσης. Πάνω από το 30% του μαθητικού δυναμικού είναι πάνω από 20 ετών στα ΕΠΑΛ. Θα τους διώξει το Υπουργείο Παιδείας; Ομοίως το ελάχιστο όριο ηλικίας για τα Εσπερινά Λύκεια δεν μπορεί να είναι τα είκοσι (20)έτη, αλλά τα δεκαέξι (16) έτη. Βέβαια αυτό, θα κόψει από την "πελατεία" της μη τυπικής εκπαίδευσης, αλλά βάσει του Ελληνικού Συντάγματοςτου 2008 (τ.Α' 120/27.6.2008). Άρθρo 16 2. H παιδεία απoτελεί βασική απoστoλή τoυ Kράτoυς και έχει σκoπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τoυς σε ελεύθερoυς και υπεύθυνoυς πoλίτες. 3. Tα έτη υπoχρεωτικής φoίτησης δεν μπoρεί να είναι λιγότερα από εννέα. 4. Όλoι oι Έλληνες έχoυν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. To Kράτoς ενισχύει τoυς σπoυδαστές πoυ διακρίνoνται, καθώς και αυτoύς πoυ έχoυν ανάγκη από βoήθεια ή ειδική πρoστασία, ανάλoγα με τις ικανότητές τoυς. ... 7. H επαγγελματική και κάθε άλλη ειδική εκπαίδευση παρέχεται από τo Kράτoς και με σχoλές ανώτερης βαθ− μίδας για χρoνικό διάστημα όχι μεγαλύτερo από τρία χρόνια, όπως πρoβλέπεται ειδικότερα από τo νόμo, πoυ oρίζει και τα επαγγελματικά δικαιώματα όσων απoφoι− τoύν από τις σχoλές αυτές. 2. Στην παράγραφο 3, περί Επαγγελματικών Πειραματικών Λυκείων, να υπάρξει όμοια ρύθμιση με αυτής της παραγράφου 12, του Άρθρου 36 (σχετ. α και β) του παρόν Σ.Ν. έτσι ώστε Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια να μπορούν να υπάρξουν άμεσα, με κατάθεση σχετικού φακέλου υποψηφιότητας έως την 30.9.2013 και όχι με μελλοντικές αποφάσεις του κ.Υπουργού Παιδείας. ------------------------- ------------------------- ΦΕΛΕΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ - Εκπαιδευτικός Τεχνολόγος Μηχανικός Ηλεκτρονικός ΠΕ17.04 ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ