• Σχόλιο του χρήστη 'Πρόδρομος' | 19 Αυγούστου 2013, 00:26

    ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ διορθώνεται ένα από τα ΠΑΡΑΛΟΓΑ του παλιού εκπαιδευτικού συστήματος, επιτέλους επανέρχεται η Χημεία ως εξεταζόμενο μάθημα στη θετική-τεχνολογική κατεύθυνση κάτι που έπρεπε να γίνει χρόνια τώρα!!!!!. Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα είχαμε την τραγική "πρωτοπορία" να εισάγονται μαθητές σε δεκάδες τμήματα ΑΕΙ-ΤΕΙ που προαπαιτούν βασικές και προχωρημένες γνώσεις Χημείας, χωρίς να γνωρίζουν Χημεία μέσω της τεχνολογικής κατεύθυνσης(αφού ουσιαστικά δεν διδάσκονται Χημεία παρά μόνο στη Α Λυκείου), δημιουργώντας μεγάλα προβλήματα σε ολόκληρες σχολές και φυσικά στους ίδιους τους μαθητές που δυσκολεύονται να τελειώσουν τη σχολή τους, που αναγκάζονται να κάνουν φροντιστήρια ως φοιτητές, δημιουργώντας την απορία σε χιλιάδες γονείς και παιδιά πως είναι δυνατόν το εκπαιδευτικό σύστημα να μην προσφέρει τις απαραίτητες βασικές γνώσεις σε βασικές επιστήμες όπως η Χημεία. Ενδεικτικό της σημασίας της Χημείας ως πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα στη θετική-τεχνολογική είναι τόσο ο αριθμός των σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που περιλαμβάνουν στο πρόγραμμα σπουδών τους μαθήματα Χημείας ή προαπαιτούν γνώσεις Χημείας: πάνω από 160 Πανεπιστημιακά Τμήματα!!!! (που υπήρχαν και υπάρχουν και μετά το σχέδιο Αθηνά), όσο και η προαπαίτηση των περισσότερων σχολών υψηλής ζήτησης στην Ευρωπαϊκή κοινότητα για επιτυχή εξέταση σε ΧΗΜΕΙΑ ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ!!!! Η συνταγή είναι ΑΠΛΗ οι υποψήφιοι πρέπει να εξετάζονται στις βασικές επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική , Χημεία, Βιολογία. Έχοντας τις βάσεις σε αυτές τις επιστήμες μπορούν να ανταποκριθούν σε οποιαδήποτε σχολή-τμήμα. ΕΤΣΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ, έτσι γινόταν και στην Ελλάδα μέχρι τη προ δεκαετίας αποδιοργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος. Επιπλέον η Χημεία χαρακτηρίζεται ως η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΑΣΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ, αφού είτε προαπαιτείται, είτε είναι άρρηκτα συνδεδεμένη σχεδόν με ΟΛΕΣ τις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες. Τα Βασικά μαθήματα ή τα μαθαίνεις στην ώρα τους ή ποτέ. Κανένα τμήμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν μπορεί να καλύψει τα κενά στη Χημεία ή στη Φυσική μέσω του προγράμματος σπουδών του. Αντίθετα με τη Πληροφορική που δεν είναι βασική επιστήμη και καλύπτεται πλήρως στα τμήματα που πιθανόν να απαιτείται, εφόσον οι υποψήφιοι έχουν τις απαραίτητες βάσεις στα Μαθηματικά. Θετικό ο βαθμός πρόσβασης να λαμβάνει υπόψιν και τη συνολική παρουσία στο λύκειο, ενισχύοντας το θεσμό του λυκείου, αν και υπάρχει ο κίνδυνος αδικίας των μαθητών(διαφορετικά θέματα, διαφορετικοί καθηγητές, διαφορετικό επίπεδο σχολείων)