• Σχόλιο του χρήστη 'Τσοπόκης Γ.' | 19 Αυγούστου 2013, 08:45

    Όπως φαίνεται από την παρούσα διαβούλευση, αυτοί που σχεδιάζουν το Γενικό Λύκειο μοιράζονται με τους μαθητές μας τη στρεβλή εικόνα για την Πληροφορική η οποία δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Δεν την αντιλαμβάνονται ως επιστήμη, δεν έχουν γνώση του περιεχομένου και του εύρους της πέραν του προγραμματισμού, αδυνατούν να τη διακρίνουν από τις δεξιότητες χρήσης υπολογιστή. Σε αυτό το πλαίσιο έχουν εντάξει στο νέο Π.Σ. μόνο ένα μάθημα επιλογής στην Α' Λυκείου (Εφαρμογές Πληροφορικής), χωρίς κανένα μάθημα εμβάθυνσης στην Πληροφορική, ούτε καν για τους μαθητές που θα στραφούν σε Πολυτεχνικές Σχολές και Σχολές Θετικών Επιστημών. Η πρόταση μου είναι: Α'Λυκείου: το μάθημα να γίνει υποχρεωτικό (γενικής παιδείας). Β' Λυκείου: Προσθήκη μαθήματος Επιστήμη Υπολογιστών/Αλγοριθμική, δύο (2) ωρών, ως μάθημα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος των μαθημάτων Γενικής Παιδείας της. Στο μάθημα αυτό ο μαθητής θα διδάσκεται τις βασικές αρχές της επιστήμης υπολογιστών και θα εισάγεται στην αλγοριθμική αναπτύσσοντας την κριτική, αναλυτική και συνθετική του σκέψη και τη δημιουργικότητά του. Γ' Λυκείου: Προσθήκη μαθήματος Επιστήμη Υπολογιστών/Ανάλυση, Σχεδίαση Αλγορίθμων και Προγραμματισμός ως μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών. Το μάθημα αυτό έχει σημαντικά οφέλη, τα οποία δεν προσφέρει κανένα από τα υπόλοιπα μαθήματα, στην ανάπτυξη των ικανοτήτων του μαθητή στην ανάλυση, κατανόηση και επίλυση προβλημάτων, καταστάσεων αλλά και εννοιών, που γνωρίζει είτε κατά τη διάρκεια των μαθημάτων του στην Γ' τάξη, είτε στις μετέπειτα σπουδές του σε οποιαδήποτε τμήμα Θετικών και Τεχνολογικών σπουδών της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.