• Σχόλιο του χρήστη 'Ορφανάκος Μελέτης' | 19 Αυγούστου 2013, 21:49

    Η πρώτη μου απορία διαβάζοντας το σχέδιο του λυκείου είναι, με ποιο τρόπο θα πραγματοποιηθεί η αποσύνδεση του λυκείου από τις πανελλαδικές εξετάσεις, που υποστηρίζει το υπουργείο παιδείας. Εγώ πάντως βλέπω ότι αντί για 1 φορά που εξετάζονταν πανελλαδικά (σε 6 ή 7 μαθήματα) οι μαθητές , με το παρόν σχέδιο θα εξετάζονται 4 φορές σε ΟΛΑ τα μαθήματα. Απορώ που είναι η αποσύνδεση και αν έχουν καταλάβει οι ίδιοι οι μαθητές τι τους περιμένει. Το αστείο είναι ότι δεν είναι καν κάτι καινούριο και πρωτότυπο. Το εφάρμοσε ο Αρσένης με εξετάσεις στις 2 τάξεις του λυκείου απέτυχε παταγωδώς και γι’ αυτό και αποσύρθηκε. Επίσης οι πολλές εξετάσεις στις οποίες υποβάλλονται οι μαθητές από την Α’ τάξη Λυκείου και η σύνδεση του βαθμού που θα πάρουν σ’ αυτές με το απολυτήριό τους, θα οδηγήσει σε έξαρση των φροντιστηρίων και θα αυξήσει την «οικονομική αιμορραγία» της Ελληνικής οικογένειας σε εποχές δύσκολες για όλους μας. Η δεύτερη μεγάλη απορία είναι η πλήρης απουσία της πληροφορικής τόσο από το πρόγραμμα σπουδών του λυκείου όσο και από εξεταζόμενο μάθημα των πανελλαδικών εξετάσεων. Πρώτα απ’ όλα δε λαμβάνεται υπόψιν η γνώμη των ίδιων των μαθητών και της κοινής γνώμης. Σε έρευνα του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας το 2011 σχετικά με το ποιά μαθήματα πρέπει να διδάσκονται υποχρεωτικά στο Λύκειο τα αποτελέσματα ήταν τα ακόλουθα: 1. 91.4 % Μαθηματικά 2. 89.2% Νέα 3. 88.9% Ιστορία 4. 84.3% Πληροφορική 5. 77.3% Αγγλικά 6. 74% Φυσική 7. 71% Φυσική Αγωγή 8. 70.9% Αρχαία 9. 64.9% Χημεία Οι σχολές Πληροφορικής (ΑΕΙ και ΑΤΕΙ) έχουν τις πιο υψηλές βάσεις εισαγωγής και βρίσκονται πάντα στις πρώτες θέσεις προτίμησης των μαθητών στο μηχανογραφικό δελτίο. Η επιστήμη της πληροφορικής οφείλει να εδραιώσει το χώρο της στην εκπαίδευση (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια) και όχι να υποβαθμίζεται, ενώ διδάσκεται σε πάνω από 40 σχολές στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και θεωρείται προαπαιτούμενο στην αγορά εργασίας. Για την εισαγωγή σε όλες αυτές τις σχολές τουλάχιστον, θα πρέπει να εξετάζεται πανελλαδικά το μάθημα του προγραμματισμού ,όπως ήδη γίνεται, με αυξημένη μάλιστα βαρύτητα. Αυτό μπορεί να γίνει είτε σαν επιλεγόμενο αντί της φυσικής ή της χημείας, είτε σαν επιπλέον 5ο μάθημα για όσους επιθυμούν να σπουδάσουν σε σχολές πληροφορικής. Τέλος πρέπει να μπει σαν κύριο μάθημα σ’ όλες τις τάξεις της Β/θμιας εκπαίδευσης και μάλιστα με βαθύτερη προσέγγιση. Για όποιους στο υπουργείο αμφισβητούν τη δυνατότητα που έχουν τα Ελληνόπουλα στον προγραμματισμό, ας δουν τις επιτυχίες που έχουν μαθητές γυμνασίου και λυκείου στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής που διοργανώνεται από την ΕΠΥ κάθε χρόνιο (www.pdp.gr) και στην οποία μαθητές από όλη την Ελλάδα διακρίνονται και εκπροσωπούν τη χώρα μας στην Βαλκανιάδα και Ολυμπιάδα πληροφορικής με αξιοζήλευτα αποτελέσματα.