• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΜΑΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕ12.01-02-03 ΚΑΙ ΠΕ17.01-05-11 ΚΑΙ ΤΕ01.01-05' | 19 Αυγούστου 2013, 22:36

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Οι παρακάτω προτάσεις πάνω στο σχέδιο νόμου αφορούν το σύνολο των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που εργάζονται στο Γυμνάσιο, στο Γενικό Λύκειο και στο Επαγγελματικό Λύκειο στον Τομέα Δομικών Έργων δηλαδή των παρακάτω ειδικοτήτων: ΠΕ12.01 ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΠΕ12.02 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ ΠΕ 12.03 ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΙ ΠΕ17.01 ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΣΕΤΕΜ ΠΕ17.05 ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΤΕΙ – ΚΑΤΕΕ ΠΕ17.11 ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΙ ΤΕΙ - ΚΑΤΕΕ καθώς και τους συναδέλφους στα τμήματα των αναθέσεων που τους αφορούν: ΤΕ01.01 ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ ΤΕ01.05 ΔΟΜΙΚΟΙ Οι προτάσεις που ακολουθούν διατυπώνονται συνολικά με βάση την αποδοχή των: Α) του υπομνήματος των Σχολικών Συμβούλων του ενοποιημένου Κλάδου Πολιτικών, Αρχιτεκτόνων και Τοπογράφων Μηχανικών προς το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, Β) της Ομάδα εργασίας Εκπαιδευτικών Τεχνολόγων Πολιτικών Μηχανικών μελών της ΕΤΕ που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Ένωσης Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών με τίτλο: Η αναγκαιότητα της διεύρυνσης του τομέα Δομικών Έργων ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Α. ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Η σχεδιαζόμενη κατάργηση του Σχεδίου στο Γενικό Λύκειο θα στερήσει από τους μαθητές τη δυνατότητα επαφής με ένα βασικό γνωστικό αντικείμενο της Τριτοβάθμιας Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης που επιπλέον αποτελεί μια διεθνή γλώσσα επικοινωνίας. 1) Προτείνουμε την εισαγωγή του Τεχνικού σχεδίου στα μαθήματα γενικής παιδείας της Β΄ Τάξης του ΓΕΛ. Β. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Υποστηρίζουμε τη λειτουργία όλων των βασικών Τομέων - πυλώνων της τεχνικής εκπαίδευσης (Δομικών Έργων, Μηχανολογίας, Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής) στο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ). Η αναγκαιότητα της διεύρυνσης του Τομέα των Δομικών Κατασκευών συνδέεται άμεσα με την ανάπτυξη και τις υποδομές της χώρας και αποτελεί άμεση προτεραιότητα για τον εκσυγχρονισμό και την επίτευξη των στόχων της επιχειρούμενης αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης που προτείνεται με το Νέο Νομοσχέδιο. Για αυτό είναι κρίσιμη η εκπαίδευση πρώτου επιπέδου και μεσαίων μορφωμένων και ικανών στελεχών. Ο τομέας Δομικών θα πρέπει να εισάγει τη λογική της πρόληψης μέσω του κατάλληλου σχεδιασμού έργων "στο πλαίσιο της εθνικής και κοινοτικής πολιτικής και νομοθεσίας, για την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφόρο ανάπτυξη". Στον τομέα των Δομικών μπορούν να εισαχθούν ειδικότητες σε θέματα μελέτης του τρόπου ένταξης των ανθρωπογενών κατασκευών στο φυσικό περιβάλλον και ειδικότερα μελέτη αυτού σε επίπεδο χωροταξίας, πολεοδομίας και αρχιτεκτονικής. Εντός αυτών των ειδικοτήτων θα δοθεί η δυνατότητα για εκπαίδευση σε θέματα: σύνταξης περιβαλλοντικών μελετών, ενεργειακής επιθεώρησης, ψυχολογίας του χώρου, βιοκλιματικού σχεδιασμού (παθητικά συστήματα, οικολογικής μηχανικής και τεχνολογίας, οικολογικών δομικών υλικών). 1) Προτείνουμε πέραν του «Τεχνικός Σχεδίασης Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής» την επιπλέον εισαγωγή μίας ή περισσοτέρων από τις παρακάτω ειδικότητες για την κάλυψη των ανωτέρω αναγκών σε μεσαία στελέχη στο χώρο των κατασκευών:  Τεχνικός επισκευών-ανακαινίσεων και ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων  Τεχνικός βιοκλιματικών κτιριακών έργων  Τεχνικός Συντήρησης, Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων  Τεχνικός περιβαλλοντικού σχεδιασμού και επιθεώρησης ανθρωπογενών κατασκευών  Τεχνικός έργων υποδομής 2) Προτείνουμε και θεωρούμε απολύτως αναγκαία (και για λόγους ίσων επιλογών των μαθητών) την εισαγωγή μαθήματος με τους ακόλουθους εναλλακτικά τίτλους: «Αρχές Δομικών Έργων» ή «Αρχές σχεδιασμού και υλοποίησης σύγχρονων δομικών έργων» στην ομάδα προσανατολισμού Τεχνολογικών εφαρμογών της Α΄ τάξης ΕΠΑΛ, διαμορφώνοντας το πρόγραμμα μαθημάτων, ως εξής: Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών: 1) Αρχές Μηχανολογίας 2) Αρχές Ηλεκτρονικής & Ηλεκτρολογίας 3) Αρχές Δομικών Έργων ή Αρχές Σχεδιασμού και Υλοποίησης Σύγχρονων Δομικών Έργων 4) Τεχνικό Σχέδιο 5) Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός Περιβάλλον Εργασίας – Ασφάλεια & Υγιεινή 6) Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών 3) Είναι σημαντικό για την ουσιαστική κατάρτιση των μαθητών να λειτουργήσει 4ο έτος στο Επαγγελματικό Λύκειο. Θεωρούμε σημαντικό η πρακτική άσκηση να παραμείνει εντός της τυπικής εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας. (Όχι ως μαθητεία του ΟΑΕΔ - δεν νοείται τυπική εκπαίδευση εκτός του Υπ. Παιδείας.). 4) Θεωρούμε προφανή αναγκαιότητα την μετατροπή των υφισταμένων Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ) σε Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ), με τις ήδη λειτουργούσες ή παρεμφερείς ειδικότητες, με όφελος την αξιοποίηση του ήδη υπάρχοντος εργαστηριακού εξοπλισμού και του εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού. Οι ΣΕΚ, εφόσον περιλαμβάνουν και μαθήματα Γενικής Παιδείας, θα πρέπει να ενταχθούν στην τυπική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. 5) Η διοίκηση των ΣΕΚ αλλά και των ΙΕΚ πρέπει να ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς ανάλογων ειδικοτήτων (τεχνικών – επαγγελματικών). 6) Στα Εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα εγγραφής όλοι οι εργαζόμενοι μαθητές, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας, και όχι μόνο οι άνω των 20 ετών. Γ. ΓΥΜΝΑΣΙΟ Η σχεδιαζόμενη κατάργηση του μαθήματος της Τεχνολογίας από το Γυμνάσιο θα στερήσει από τους έλληνες μαθητές τη δυνατότητα ανάπτυξης της σκέψης τους στον τομέα της επίλυσης τεχνολογικών (και όχι μόνο) προβλημάτων, θέτοντάς τους σε μειονεκτική σχέση, συγκρινόμενους με αυτούς που προέρχονται από την πλειοψηφία των άλλων Ευρωπαϊκών χωρών στους οποίους παρέχονται τεχνολογικές γνώσεις και δεξιότητες σαν αναπόσπαστο μέρος της γενικής εκπαίδευσης. 1) Προτείνουμε να παραμείνει το μάθημα της Τεχνολογίας στις Α και Β τάξεις του Γυμνασίου Οι εκπαιδευτικοί 1. ΤΣΙΟΡΒΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΕ17.05 του ΕΠΑΛ ΣΥΡΟΥ 2. ΡΕΛΛΙΑ ΕΛΕΝΗ ΠΕ12.02 της ΕΠΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑ 3. ΚΑΖΑΝΤΖΗ ΜΑΡΙΑ ΠΕ12.01 του1ου ΕΠΑΛ ΠΕΙΡΑΙΑ 4. ΚΑΝΕΛΛΟΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΠΕ17.01 του 1ου ΕΠΑΛ ΠΕΙΡΑΙΑ 5. ΚΑΡΤΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΕ17.01 του ΕΠΑΛ ΘΗΡΑΣ 6. ΚΟΥΓΚΑ ΕΙΡΗΝΗ ΠΕ17.01 του ΕΠΑΛ ΠΑΡΟΥ 7. ΠΕΛΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΠΕ17.01 του 5ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 8. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΔΡΙΑΝΗ ΠΕ17.05 του ΕΠΑΛ ΣΥΡΟΥ 9. ΑΒΡΑΜΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΕ17.01 του ΓΕΛ ΣΥΡΟΥ 10. ΧΙΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΠΕ17.01 του 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΑΞΟΥ 11. ΠΛΟΥΤΟΓΛΟΥ ΕΛΕΝΗ ΠΕ12.01 του ΓΕΛ ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ 12. ΣΙΑΦΑΚΑ ΣΤΑΜΑΤΙΑ ΠΕ17.01 του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΡΟΣΙΝΑΣ 13. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΠΕ17.01 του ΓΕΛ ΠΟΡΟΥ 14. ΑΓΓΕΛΗΣ ΛΟΥΚΑΣ ΠΕ12.02 του ΕΠΑΛ ΛΕΙΒΑΔΙΑΣ 15. ΒΑΣΤΑΡΔΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΕ17.01 του ΕΠΑΛ ΠΑΡΟΥ 16. ΔΑΝΕΣΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΕ12.01 ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΥΣΔΕ Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ 17. ΠΟΥΛΙΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕ17.01 MSc του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΑΜΑΝΤΩΝ 18. ΤΑΜΠΟΥΡΗ ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΕ17.01 του ΕΠΑΛ ΤΗΝΟΥ 19. ΔΗΜΙΖΑ ΑΙΜΙΛΙΑ ΠΕ17.01 του ΕΠΑΛ ΝΑΞΟΥ 20. ΤΣΕΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΕ17.01 του 1ου ΕΠΑΛ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ 21. ΘΑΝΑΣΗ ΦΡΟΣΩ ΠΕ17.01 του 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 22. ΚΟΡΡΕ ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΠΕ17.01 του 3ου ΓΕΛ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ 23. ΜΥΡΙΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΕ17.01 του 1ου ΕΠΑΛ ΡΟΔΟΥ 24. ΜΑΡΚΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΕ17.01 του 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΡΟΔΟΥ 25. ΡΑΠΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΕ12.03 του 7ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΡΟΔΟΥ 26. ΠΑΥΛΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ ΠΕ12.03 του 3ου ΓΕΛ ΧΑΝΙΩΝ 27. ΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ ΚΑΤΣΑΡΑ ΠΕ17.01 του 1ου ΕΠΑΛ ΡΟΔΟΥ 28. ΑΛΥΣΑΝΔΡΑΤΟΥ ΚΑΛΗ ΠΕ17.01 του 15ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΩΝ 29. ΚΑΤΟΠΗ ΜΑΡΙΑ ΠΕ17.01 του 1ου ΕΠΑΛ ΑΘΗΝΩΝ 30. ΠΑΠΑΣΥΜΕΩΝ ΛΟΥΙΖΑ ΠΕ17.01 του 2ου ΕΣΠ. ΕΠΑΛ ΠΕΙΡΑΙΑ 31. ΚΑΤΣΟΥΛΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΕ17.01του 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ 32. ΦΡΟΝΙΜΑΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕ17.01 του 1ου ΕΠΑΛ ΧΑΝΙΩΝ 33. ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΠΕ17.01 του 1ου ΕΠΑΛ ΧΑΝΙΩΝ 34. ΓΙΑΜΑΛΗ ΚΥΡΑΝΑ ΠΕ17.01 του 1ου ΕΠΑΛ ΧΑΝΙΩΝ 35. ΠΙΚΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ΠΕ12.02 του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΖΙΠΑΡΙΟΥ-ΚΩ 36. ΚΟΥΤΣΟΥΠΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕ17.01 του ΕΠΑΛ ΖΑΚΥΝΘΟΥ 37. ΦΩΤΕΙΝΑΚΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕ17.01 του ΕΠΑΛ ΖΑΚΥΝΘΟΥ 38. ΔΙΠΛΑ ΕΥΘΑΛΙΑ ΠΕ17.01 του 1ου ΕΠΑΛ ΙΛΙΟΥ 39. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΤΕ01.01 του 2ου ΕΣΠ. ΕΠΑΛ ΠΕΙΡΑΙΑ 40. ΓΙΑΒΡΗ ΜΑΡΙΑ ΤΕ01.01 της ΕΠΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑ 41. ΚΑΛΥΒΙΩΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΕ17.01 του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΜΟΡΓΟΥ 42. ΣΙΔΕΡΗ ΚΑΛΟΜΟΙΡΑ ΠΕ17.05 του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΗΝΟΥ 43. ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΟΣ ΠΕ12.01 του 1ου ΕΠΑΛ ΚΩ 44. ΛΕΙΒΑΔΑΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΕ17.01 της ΕΠΑΣ ΘΗΡΑΣ 45. ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕ17.01 του ΕΠΑΛ ΤΗΝΟΥ 46. ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΕ17.01 του ΕΠΑΛ ΘΗΡΑΣ 47. ΑΤΣΑΛΑΚΗ ΕΛΕΝΗ ΠΕ12.02 του ΕΠΑΛ ΘΗΡΑΣ 48. ΜΠΛΑΤΣΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ17.01 του 1ου ΕΠΑΛ ΠΡΕΒΕΖΑΣ 49. ΠΡΙΝΤΖΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΕ17.01 του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΤΩ ΜΗΛΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 50. ΚΡΑΤΣΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΕ17.01 του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΙΦΝΟΥ 51. ΚΟΥΤΜΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑ ΠΕ17.01 του 4ου ΓΕΛ ΚΟΡΙΝΘΟΥ 52. ΚΑΒΒΑΔΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΕ17.01 του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΥΚΟΝΟΥ 53. ΝΤΡΕΛΙΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΕ17.01 του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΗΛΟΥ 54. ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΛΕΑΝΔΡΟΣ ΠΕ12.02 του 1ου ΕΠΑΛ ΠΕΙΡΑΙΑ 55. ΓΙΑΝΝΑΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΕ17.01 του 1 ου ΕΠΑΛ ΧΑΝΙΩΝ 56. ΒΟΡΡΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΕ17.01 του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΚΟΠΕΛΟΥ 57. ΝΑΤΣΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΠΕ17.01 του ΓΕΛ ΚΡΥΑΣ ΒΡΥΣΗΣ ΠΕΛΛΑΣ 58. ΜΑΝΤΖΑΡΑΠΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΕ17.01 της ΕΠΑΣ ΧΑΝΙΩΝ 59. ΥΦΑΝΤΙΔΗΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΠΕ17.01 του 1ου ΕΠΑΛ ΔΡΑΜΑΣ 60. ΖΙΟΥΚΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΠΕ17.01 της ΕΠΑΣ ΧΑΝΙΩΝ 61. ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΕ17.01 ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΥΣΔΕ Ν. ΠΕΛΛΑΣ 62. ΜΠΑΚΟΛΑ ΘΕΟΔΟΣΙΑ ΠΕ12.01 του 1ου ΕΠΑΛ ΑΡΤΑΣ 63. ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΣ ΠΕ12.01 του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΝΕΖΑΣ AΡΤΑΣ 64. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕ12.01 του ΕΠΑΛ ΛΕΙΒΑΔΙΑΣ 65. ΑΓΓΙΣΤΡΙΩΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΠΕ 12.01 του 1ου ΕΠΑΛ ΚΟΡΙΝΘΟΥ 66. ΒΛΑΣΣΗ ΝΑΥΣΙΚΑ-ΜΑΡΙΑ ΠΕ 17.01 του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΙΣΘΜΙΑΣ 67. ΛΥΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΕ 12.02 Δ/ΝΤΗΣ του 1ου ΕΠΑΛ ΚΟΡΙΝΘΟΥ 68. MΩΥΣΙΔΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΕ 12.02 του 2ου ΓΕΛ ΚΟΡΙΝΘΟΥ 69. ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΠΕ17.05 του 2ου ΕΣΠ. ΕΠΑΛ ΠΕΙΡΑΙΑ