• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΤΑΡΑΛΑΣ ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ' | 19 Αυγούστου 2013, 22:51

    Η Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, η οποία συνήθως αναφέρεται απλά ως Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε, αποτελεί Ανώτατο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα που έχει έδρα την Αθήνα. Ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 2002 (Ν.3027/2002) ως καθολικός διάδοχος της ΣΕΛΕΤΕ (Σχολή Εκπαιδευτικών Λειτουργών Επαγγελματικής & Τεχνικής Εκπαίδευσης). Η ΣΕΛΕΤΕ είχε ιδρυθεί με νομοθετικό διάταγμα το 1959 (Ν.Δ. 3971/1959), στο πλαίσιο της γενικότερης προσπάθειας οργάνωσης και ανάπτυξης ενός συστήματος Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην μεταπολεμική Ελλάδα του ’50, από την αείμνηστη Νίκη Δενδρινού Αντωνακάκη, με πρότυπα και πρωτοποριακά προγράμματα σπουδών, σε συνεργασία με την UNESCO και τον ΟΗΕ. Η ΣΕΛΕΤΕ ή όπως μετεξελίχθηκε σε ΑΣΠΑΙΤΕ έχει συνολική παρουσία 54 ετών στα εκπαιδευτικά δρώμενα της χώρας μας, προσφέροντας δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς που στελέχωσαν και ανέδειξαν την Τεχνική Εκπαίδευση Πάγια διεκδίκηση όλων των φορέων και της Σχολής και της εκπαιδευτικής Τεχνικής κοινότητας ήταν και είναι η Πανεπιστημιοποίησή της. Κάτι που γίνεται πια ευκολότερο με την αύξηση σε 10 των εξαμήνων φοίτησης. Παρά ταύτα έκπληξη και απορία προκαλεί το γεγονός ότι δεν μετεξελίσσεται σε Πανεπιστημιακή Σχολή αλλά σε ΤΕΙ. Άραγε περιμένει κανείς να προτιμάται από τους υποψηφίους όταν θα είναι ένα ΤΕΙ με 5 χρόνια φοίτησης;;;;; Αυτό θα είναι η ταφόπλακα των τεχνικών τομέων της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης. Η λύση πια ήρθε η ώρα να δοθεί. Η Σχολή να ενταχθεί στον Πανεπιστημιακό Τομέα. Γι’ αυτό πρέπει να τροποποιηθούν οι σχετικές παράγραφοι ως εξής :1. α) Η παράγραφος 1. α) του άρθρου 4 του Ν.3027/2002 τροποποιείται ως εξής: «1. α) Ιδρύεται στην Αθήνα Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), η οποία είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου πλήρως αυτοδιοικούμενο, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 5 του Συντάγματος, τις διατάξεις του νόμου αυτού και τον Εσωτερικό Κανονισμό, και εντάσσεται στον Πανεπιστημιακό τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Κάθε διάταξη αντίθετη στο παρόν καταργείται. γ) Η υποπερίπτωση γ) της παραγράφου 2 του άρθρου 4 του Ν.3027/2002, τροποποιείται ως εξής: « Το πτυχίο που χορηγούν τα Τμήματα της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Το πτυχίο φέρει και τους δύο τίτλους, αυτόν του εκπαιδευτικού και της επαγγελματικής ειδικότητας, με ενιαίο βαθμό, και ως προς τα επαγγελματικά δικαιώματα του εκπαιδευτικού είναι ισότιμο και αντίστοιχο με αυτά των Πανεπιστημίων, και πρέπει να θεωρούνται τελείως ισοδύναμα προς τα πτυχία Πανεπιστημίων τόσο ως προς το ακαδημαϊκό τους κύρος (πρόσβαση σε προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών) όσο και ως προς τα επαγγελματικά τους δικαιώματα ως εκπαιδευτικοί (στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα). Το πτυχίο χορηγείται ύστερα από σπουδές δέκα ακαδημαϊκών εξαμήνων στα οποία περιλαμβάνεται το εξάμηνο εκπόνησης πτυχιακής εργασίας και εκτέλεσης πρακτικής άσκησης στην ειδικότητα.2.Θεωρώ απαραίτητο να κατοχυρωθεί νομοθετικά ότι το πτυχίο που χορηγούν τα Τμήματα της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. όχι μόνο παρέχει δικαίωμα διδασκαλίας στην ειδικότητα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά αποτελεί τυπικό προσόν. Γι’ αυτό πρέπει να τροποποιηθεί η σχετική παράγραφος ως εξής : Το πτυχίο που χορηγούν τα Τμήματα της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., όπως και των μέχρι σήμερα αποφοίτων της ΑΣΠΑΙΤΕ και της ΑΣΕΤΕΜ-ΣΕΛΕΤΕ, αποτελεί τυπικό προσόν το οποίο παρέχει το δικαίωμα διδασκαλίας ως διδακτικό και εργαστηριακό προσωπικό σε όλες τις βαθμίδες α) εκπαίδευσης, β) δια βίου μάθησης και γ) κατάρτισης. 3.Ως γνωστό μετά και την ερώτηση του τ. Προέδρου της Βουλής κ. Απ. Κακλαμάνη και την σχετική εγκύκλιο του τότε Υφυπουργού Παιδείας κ. Παπαθεοδώρου 75031/Δ1/3-6-2013 περί της μισθολογικής κατάταξης κλάδων που αφορά η γνωμοδότηση του ΝΣΚ 54/2013 πρέπει και νομοθετικά να καλυφθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα. Γι’ αυτό πρέπει να συμπεριληφθεί στο άρθρο αυτό η ακόλουθη παράγραφος :Οι πτυχιούχοι της ΑΣΠΑΙΤΕ, οι πτυχιούχοι τετραετούς φοίτησης της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ, καθώς και οι πτυχιούχοι ΤΕΙ κάτοχοι και πτυχίου Παιδαγωγικών Σπουδών Παιδαγωγικής Επάρκειας της ΣΕΛΕΤΕ ή της ΑΣΠΑΙΤΕ, μόνο για τον διορισμό τους και την μισθολογική και βαθμολογική κατάταξη και εξέλιξή τους σε οποιαδήποτε βαθμίδα εκπαίδευσης, δια βίου μάθησης και κατάρτισης, θεωρούνται ως κλάδος Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Π.Ε.).