• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΤΩΝΙΟΣ AΡΧΟΝΤΑΚΗΣ' | 20 Αυγούστου 2013, 02:48

    Προς τους αξιότιμους αποδέκτες της παρούσας διαδικασίας διαβουλεύσεως Ως κριτήριο της παρούσας διαβούλευσης δέον είναι να προταχθεί το ευρύτερο κοινωνικό συμφέρον, όπως εξειδικεύεται στο συμφέρον του μαθητή. Καμία μικροσυντεχνική λογική δεν είναι νομικά έγκυρη και ηθικά επιτρεπτή. Την εισαγωγή του μαθήματος της πολιτικής παιδείας επιβάλει το ευρύτερο κοινωνικό συμφέρον καθώς αποτελούν καθημερινότητα τα φαινόμενα ρατσιστικής βίας, και περιθωριακής και εξτρεμιστικής πολιτικής δράσης στα δύο άκρα της πολιτικής κονίστρας από νεαρούς μαθητές. Συνεπώς το μάθημα της παιδείας του πολίτη είναι γέννημα κοινωνικής ανάγκης. Όμως χρήζει διευκρινήσεως ο τρόπος της διδασκαλίας τριών(τουλάχιστον) διακριτών επιστημών (οικονομικών, νομικής και πολιτικής επιστήμης και κοινωνιολογίας) στο τρίωρο και δίωρο. Προτείνεται να εξεταστεί η καθιέρωση της σεμιναριακού τύπου συνδιδασκαλίας και διά της μεθόδου project (ερευνητική εργασία), όπως στα ΑΕΙ, με παρουσία δύο εκπαιδευτικών εκ των τριών ειδικοτήτων ταυτοχρόνως κατά την διδακτική ώρα. Επομένως προτείνεται να ανατεθεί η συνδιδασκαλία του μαθήματος σε δύο εκπαιδευτικούς ΠΕ09(Οικονομολόγοι), ΠΕ10(Κοινωνιολόγοι), ΠΕ13(Νομικοί και Πολιτικοί Επιστήμονες). Έτσι θα αξιοποιηθούν οι ειδικότητες αυτές σε εκπαιδευτικό έργο και ταυτοχρόνως θα οργανωθεί καλύτερα η διδακτική πράξη και θα δοθεί και η δέουσα σπουδαιότητα του εγχειρήματος «επανανακάλυψης» του εκδημοκρατισμού της πολιτικής και κοινωνικής δράσης. 1. Α’ και Β’ τάξη Γενικού Λυκείου: Σχετικά με την Πληροφορική και την Ερευνητική Εργασία (project) στην. H μέθοδος διδασκαλίας διαθεματική προσέγγιση project αποτελεί μέθοδο και όχι ιδιαίτερο μάθημα, είναι σαν να λέμε ότι διδάσκεται ιδιαίτερο μάθημα η διάλεξη ή οι ερωταποκρίσεις ή η μαιευτική μέθοδος. Συνεπώς προτείνεται να αποτελεί μέθοδο διδασκαλίας για όλα ή για συγκεκριμένα περιοριστικά απαριθμώμενα μαθήματα, και ώρες του “Project” να δοθούν σε άλλες ειδικότητες ιδίως στην Πληροφορική και δη στην Α Λυκείου–κατά αποκλειστικότητα ή σε συνδιδασκαλία με άλλες ειδικότητες ανάλογα με το αντικείμενο της διαθεματικής εργασίας, καθώς είναι εύλογο σε σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών η παρουσία της Πληροφορικής ως μαθήματος κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος. 2. Β’ τάξη Γενικού Λυκείου :Προτείνεται να προστεθεί τρίτη ομάδα προσανατολισμού «Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών» στην Β’ τάξη του Γενικού Λυκείου. Με το να μην υπάρχει διακριτή ομάδα προσανατολισμού «Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών» στην Β’ τάξη του ΓΕΛ, όπως υπάρχει αντίστοιχα ομάδα προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και Θετικών Σπουδών, δίδεται η εικόνα ότι υποβαθμίζεται ως επιλογή για τους μαθητές, καθώς στη Γ Λυκείου υπάρχει ως διακριτή επιλογή. Οι ώρες για την τρίτη ομάδα αυτή προσανατολισμού «Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών» θα εξασφαλιστούν από τη μετατροπή του μαθήματος της Φιλοσοφίας (2 ώρες) σε «Φιλοσοφία των Κοινωνικών Επιστημών» (2 ώρες) που από γενικό και αόριστο αντικείμενο θα αποκτήσει ειδικό και συγκεκριμένο περιεχόμενο, και από τη μετατροπή του μαθήματος Ερευνητική Εργασία (συνθετική εργασία ή project), δύο (2) ωρών σε « Ερευνητική εργασία στις Κοινωνικές Επιστήμες» δύο ωρών, αφού είναι γνωστό ότι η πλειονότητα των ωρών project εδόθηκαν κατά την περυσινή σχολική χρονιά σε κλάδους των ειδικοτήτων Οικονομολόγων(ΠΕ09), Κοινωνιολόγων(ΠΕ10) και Νομικών & Πολιτικών Επιστημόνων (ΠΕ13), δηλαδή ούτως ή άλλως εδόθηκαν στην πλειονότητά τους στις Κοινωνικές Επιστήμες. Στην περίπτωσή όμως που παρ’ελπίδα δεν επικρατήσει η επιλογή της δημιουργίας τρίτης ομάδας προσανατολισμού «Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών» στη Β’ τάξη Γενικού Λυκείου οφείλεται να γίνει τροποποίηση και η Πολιτική Παιδεία να διδάσκεται από 2 ώρες σε 3, όπως ακριβώς και στην Α’ τάξη Γενικού Λυκείου. Οι διδασκόμενες ώρες της Πολιτικής Παιδείας πρέπει να αυξηθούν από 2 σε 3, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί, εφόσον και το περιεχόμενό του αποτελείται από τις τρεις (τουλάχιστον) διακριτές επιστήμες Οικονομικά, Νομικές & Πολιτικές Επιστήμες και Κοινωνιολογία, όπως και στην Α Λυκείου. Επίσης προτείνεται στη Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου η φιλοσοφία, ως αρχαία ελληνική φιλοσοφία, ότι δύναται να ενταχθεί ως διδακτέο αντικείμενο είτε στην Αρχαία Ελληνική γλώσσα και Γραμματεία ως Ελληνική Φιλοσοφία ή στην Ιστορία ως Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας. 3. Γ’ τάξη Γενικού Λυκείου:Οι υποψήφιοι για τη Νομική Σχολή καθώς και για τις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές δέον είναι- άλλωστε τούτο επιζητούν και οι πρυτάνεις των αντίστοιχων Σχολών και είναι απολύτως λογικό- όπως έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν τις ομάδες προσανατολισμού Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών της Β΄ και Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου και στη συνέχεια να έχουν τη δυνατότητα να εξεταστούν στη Γ' τάξη Γενικού Λυκείου κατά αποκλειστικότητα ή εναλλακτικά στα Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Δεν είναι δυνατόν οι νομικές και στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές, οι οποίες επιθυμούν να ορίσουν μάθημα βαρύτητας την πολιτική παιδεία, να μην είναι αυτό από τα πανελληνίως εξεταζόμενα και από αυτά που μπορούν να επιλέξουν οι μαθητές για την εισαγωγή τους στις συγκεκριμένες σχολές. Οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών κρίνεται υπερβολικό να πρέπει να διδάσκονται 8 ώρες Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, δηλαδή ίσες ώρες με όσους θα επιλέξουν την Ομάδα Θετικών Σπουδών. Με ιδιαίτερη τιμή, Αντώνιος Αρχοντάκης,εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ13-Νομικός, Μεταπτυχιακός Διπλωματούχος Ιδιωτικού Δικαίου και Ιστορίας και Θεωρίας του Δικαίου της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών