• Σχόλιο του χρήστη 'Γεωργία Τσιρώνη' | 20 Αυγούστου 2013, 05:21

    Διαπιστώνεται ότι ο τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών δεν υφίσταται στα νέα ΕΠΑΛ, γεγονός που δημιουργεί κενό σχετικά με την πρόσβαση των μαθητών/τριών μέσω της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στα αντικείμενα σπουδών της Σχολής Καλλιτεχνικών Σπουδών, όπως μετονομάσθηκε πρόσφατα η Σχολή Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΑΤΕΙ Αθήνας (σύμφωνα με το σχέδιο Αθηνά), ενώ τα τμήματά της τυγχάνει να είναι μοναδικά στην Ελλάδα. Ο τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών τοποθετείται, βάσει του νέου νομοσχεδίου αποσπασματικά (με κάποιες εξειδικεύσεις), στο χώρο της κατάρτισης, μέσω των Σ.Ε.Κ. και ΙΕΚ, με αποτέλεσμα να μην παρέχεται η δυνατότητα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στους μαθητές/τριες που επιλέγουν τα συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα σπουδών. Η μόνη διέξοδός τους, επομένως, για σπουδές στα ΑΤΕΙ στις αντίστοιχες ειδικότητες δίνεται μέσω πανελληνίων εξετάσεων, οι οποίες είναι συχνά ανέφικτες, κυρίως όταν αφορά στο πιο αδύναμο κοινωνικά και οικονομικά τμήμα του μαθητικού πληθυσμού. Συμπερασματικά, παρατηρείται κατακερματισμός της παροχής επαγγελματικής εκπαίδευσης, με σημαντικό μέρος της να παρέχεται ως κατάρτιση, δηλαδή εκτός τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος, γεγονός που συνδέεται με τη δραστική μείωση των εισακτέων στα Πανεπιστήμια και τα ΑΤΕΙ και την αναγκαστική στροφή των μαθητών/τριών στη δημόσια ή και ιδιωτική Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση, σε μεταγυμνασιακό και μεταλυκειακό επίπεδο (ΣΕΚ-ΙΕΚ). Προτείνεται 1)Θεσμοθέτηση Ομάδας Προσανατολισμού Γραφικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών με ξεχωριστό Τομέα Γραφικών Τεχνών – Graphic Design στο νέο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ) και θέσπιση αντίστοιχων οργανικών θέσεων,2) Άμεση κατάργηση του άρθρου 82 του νόμου 4172/2013, το οποίο θέτει σε διαθεσιμότητα τους εκπαιδευτικούς του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών,3)Άρση της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών.