Άρθρο 08: Ομάδες Προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες

Οι Ομάδες Προσανατολισμού με τους αντίστοιχους Τομείς και τις αντίστοιχες Ειδικότητες του Επαγγελματικού Λυκείου είναι οι εξής :
Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών
Τομέας Πληροφορικής
1. Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής (multimedia, web designer, Web Developer, Video Games)
2. Τεχνικός Η/Υ
3. Τεχνικός Λογισμικού

Τομέας Μηχανολογίας
1. Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών
2. Τεχνικός Μηχανικός Θερμικών Εγκαταστάσεων & Μηχανικός Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου
3. Τεχνικός Εγκαταστάσεων ψύξης αερισμού και κλιματισμού
4. Τεχνικός Οχημάτων
5. Τεχνικός Μηχανοσυνθέτης αεροσκαφών
6. Τεχνικός Ιατρικών οργάνων
Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού
1. Τεχνικός Ηλεκτρονικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων & Υπολογιστικών Μονάδων
2. Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων & Εγκαταστάσεων
3. Τεχνικός Αυτοματισμού
4. Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών

Τομέας Δομικών Έργων
1. Σχεδιαστής Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής

Τομέας Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων
1. Τεχνικός Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος
2. Τεχνικός Διαχείρισης και Ανακύκλωσης
3. Τεχνικός Ελέγχου Ρύπανσης και Εγκαταστάσεων Αντιρύπανσης

Ομάδα Προσανατολισμού Διοίκησης και Οικονομίας
Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας
1. Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών
2. Υπάλληλος Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού
3. Υπάλληλος Εμπορίας και Διαφήμισης
4. Υπάλληλος Οικονομίας και Διοίκησης στον Τουρισμό

Ομάδα Προσανατολισμού Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής
Τομέας Γεωπονίας Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής
1. Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής
2. Τεχνικός Ζωικής Παραγωγής
3. Τεχνικός Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών
4. Τεχνικός Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου
5. Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών

Ομάδα Προσανατολισμού Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων
Τομέας Πλοιάρχων
1. Πλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού
Τομέας Μηχανικών
1. Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού

  • 20 Αυγούστου 2013, 11:34 | EMMANOYHL

    Μέσα σε μια νύκτα καταργήσατε τον τομέα υγείας πρόνοιας χωρίς να μπορούμε να κατανοήσουμε τους λόγους ακόμη και τώρα.
    Ο συγκεκριμένος τομέας είχε την μεγαλύτερη απορρόφηση μαθητικού δυναμικού,από το οποίο το 80% ήταν κορίτσια.Που θα κατευθυνθούν οι συγκεκριμένοι μαθητές;Στα δημόσια ΙΕΚ που δεν μπορούν να καλύψουν όλο αυτό το μαθητικό δυναμικό,ούτε και την ελεύθερη προσβασή τους.Μήπως τα κατευθύνουμε με δόλο προς τα ιδιωτικά ΙΕΚ,όσα βέβαια έχουν την δυνατότητα να πληρώσουν ,για τα άλλα τι μας νοιάζει,δικά μας παιδιά είναι;Από την άλλη τα ΙΕΚ δεν παρέχουν εκπαίδευση,αλλά κατάρτηση δηλαδή απλή παροχή δεξιοτήτων.
    Θα τα στείλουμε στα μεταγυμνασιακά ΙΕΚ που δεν υπάρχουν.Ποιο φαεινό μυαλό θα έστελνε ένα παιδί 14 ετών απευθείας στην κατάρτιση αφαιρώντας του το δικαίωμα της εκπαίδευσης.Αυτή είναι η μελλοντική νεολαία που ετοιμάζουμε;
    Τα παιδιά της Γ τάξης πως θα τελειώσουν τις σπουδές τους με ωρομίσθιους ;Είναι σε όλους γνωστό ότι το σχολείο δεν μπορεί να λειτουργήσει μόνο με ωρομίσθιους.Ποιός θα διδάξει σε αυτά τα παιδιά τα πανελλήνια μαθήματα;Καθηγητές που δεν έχουν ξαναμπεί πιθανόν στην τάξη και δεν έχουν την εμπειρία των πανελληνίων εξετάσεων;Όλο αυτό δεν δημιουργεί μεγάλη ψυχολογική πίεση στα παιδιά και τις οικογενειές τους και για αυτό είστε αποκλειστικά εσείς υπευθυνοι.
    Εμείς οι γονείς απαιτούμε την άμεση εισαγωγή του Τομέα Υγείας Πρόνοιας στο Νέο Τεχνολογικό Λύκειο.

  • Η Ελληνική Εταιρεία Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΕΠΥ) ενημερώθηκε με ιδιαίτερη έκπληξη και δυσαρέσκεια σχετικά με το πρόγραμμα του Ενιαίου και Τεχνολογικού Λυκείου το οποίο περιέχεται στο υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου (ΣΝ). Επίσης δυσαρέσκεια και κατάπληξη προκάλεσε ο χρόνος που επελέγη να τεθεί το ΣΝ σε διαβούλευση, εν μέσω των θερινών διακοπών των συναδέλφων καθηγητών.

    Η ΕΠΥ εδώ και πάνω από 25 χρόνια διοργανώνει τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορική (ΠΔΠ). Ο διαγωνισμός αυτός απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου και αφορά σε προβλήματα αλγοριθμικής σκέψης στα οποία οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν χρησιμοποιώντας γλώσσες προγραμματισμού. Από τον ΠΔΠ βγαίνει η Εθνική Ομάδα Πληροφορικής η οποία εκπροσωπεί τη χώρα μας σε διεθνείς διαγωνισμούς (International Olympiad on Informatics, Balkan Olympiad on Informatics). Η προσπάθεια αυτή, την οποία έχει καταβάλλει η ΕΠΥ σε συνεργασία και με την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας έχει αποφέρει μέχρι τώρα περισσότερα από 25 μετάλλια στη χώρα μας, τα οποία την τοποθετούν στο στερέωμα των χωρών με ύπαρξη στο αγωνιστικό γίγνεσθαι.

    Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συνέχιση της επιτυχημένης αυτής πορείας είναι η διατήρηση και ενίσχυση των μαθημάτων πληροφορικής στο Γυμνάσιο, Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο, και των συναδέλφων Καθηγητών Πληροφορικής, οι οποίοι θα στηρίξουν και θα ανδρώσουν την προσπάθεια αυτή.

    Θεωρούμε περιττό να αναφέρουμε ότι η ανάπτυξη υψηλής στάθμης επιστημόνων πληροφορικής αποτελεί μοχλό ανάπτυξης της χώρας. Χώρες οι οποίες δίνουν βάση στην ανάπτυξη (ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα κ.λπ.) έχουν φροντίσει όχι μόνο για την εισαγωγή μαθημάτων πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, αλλά και για τη δημιουργία ειδικών σχολείων (σε αντιστοιχία με τα μουσικά σχολεία) τα οποία δίνουν έμφαση στην εκπαίδευση στην Πληροφορική και εντοπίζουν και αξιοποιούν ταλέντα στο συγκεκριμένο αντικείμενο, καθώς επίσης και ότι.

    Η ΕΠΥ συμφωνεί με την τελευταία ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης καθηγητών πληροφορικής (ΠΕΚΑΠ) στα σημεία και στις αλλαγές που προτείνονται και όπου με σαφήνεια επισημαίνεται ότι η συνεισφορά των μαθημάτων της Πληροφορικής στην παροχή ολοκληρωμένης παιδείας στους μαθητές του Ελληνικού σχολείου είναι πολύ σημαντική.

    Η διδασκαλία της Πληροφορικής στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση συμβάλει στον τεχνολογικό αλφαβητισμό των μαθητών ώστε να μπορούν να αντιληφθούν έννοιες της Πληροφορικής αλλά και να χρησιμοποιούν λογισμικό για την συλλογή, επεξεργασία, σύνθεση και παρουσίαση της πληροφορίας. Επιπλέον η διδασκαλία της αλγοριθμικής, βοηθά στην καλλιέργεια της αναλυτικής και συνθετικής σκέψης, στην ενεργοποίηση της δημιουργικότητας και της φαντασίας καθώς και στη απόκτηση ικανοτήτων μεθοδολογικού χαρακτήρα.

    Θα πρέπει ακόμη να σημειωθεί ότι η Πληροφορική αποτελεί θεμέλιο λίθο στην προσπάθεια ανάπτυξης ποιοτικών και ανταγωνιστικών υπηρεσιών. Για το λόγο αυτό χρειαζόμαστε τόσο ανθρώπους που να αντιλαμβάνονται και να χρησιμοποιούν τις δυνατότητες της τεχνολογίας της Πληροφορικής όσο και ανθρώπους με ικανότητες ανάπτυξης ποιοτικού και ανταγωνιστικού λογισμικού. Η εκπαίδευση των ανθρώπων αυτών πρέπει να ξεκινήσει από το Σχολείο.

    Με βάση τα παραπάνω θεωρούμε απαραίτητο η Πληροφορική να είναι βασικό μάθημα καθώς και να ενισχυθεί η διδασκαλία της αλγοριθμικής και του προγραμματισμού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

    Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΠΥ

    Ο Πρόεδρος
    Ιωάννης Βογιατζής
    Επ. Καθηγητής ΤΕΙ Αθήνας

    Ο Αντιπρόεδρος
    Χρήστος Δουληγέρης
    Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιά

    Η Γενική Γραμματέας
    Κλειώ Σγουροπούλου
    Αν,. Καθηγήτρια ΤΕΙ Αθήνας

    Ο Ταμίας
    Γιάννης Κατωπόδης

    Τα μέλη
    Χρήστος Φραγκογιάννης
    Νέστωρ Ιωαννίδης
    Λεωνίδας Σιώζιος
    Παναγιώτης Καραγεώργος

  • 20 Αυγούστου 2013, 11:33 | ΠΑ.ΣΥ.ΛΕ.ΣΥ.Π.

    Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

    Επιθυμούμε να επανεξετάσετε το ζήτημα των εκπαιδευτικών κλάδων που πρόσφατα καταργήσατε διότι εκτός των εκπαιδευτικών θίγονται άμεσα οι μαθήτριές μας από πλευράς επιλογών αλλά και όλοι οι μαθητές/τριες που ανήκουν στα χαμηλά οικονομικά στρώματα της κοινωνίας μας. Ζητούμε επομένως:

    Να επαναφέρετε όλους τους τομείς και τις ειδικότητες στα επαγγελματικά σχολεία μαζί με το εκπαιδευτικό προσωπικό που θέσατε σε διαθεσιμότητα.

    Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση και ευελπιστούμε σε μια εποικοδομητική συνεργασία, αλλά και στήριξη των προσπαθειών μας για βελτίωση.

  • 20 Αυγούστου 2013, 11:26 | Νικολέττα Χρυσανθακοπούλου ΠΕ 18.35

    Με μεγάλη μου λύπη διαπιστώνω ότι δεν έχει δοθεί η πρέπουσα σημασία για τους μελλοντικούς απόφοιτους Τουριστικών Επιχειρήσεων. Ήμαστε μια τουριστική χώρα η οποία ζει από την τουριστική βιομηχανία και δεν έχουμε αρκετά ικανά ειδικευμένα στελέχη. Με το νέο νομοσχέδιο θα έπρεπε να υπάρχει αυτόνομη Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομίας και Διοίκησης στον Τουρισμό όπως η Ομάδα Προσανατολισμού Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων. Αν το μέλλον μας, οικονομικά, βρίσκεται στον Τουρισμό δεν κάνουμε τίποτα για να τον ενδυναμώσουμε με ικανά στελέχη που θα έχουν ως πτυχιούχοι ξεκάθαρα επαγγελματικά δικαιώματα. Που με αυτό τον τρόπο θα εξασφαλιστεί η ποιοτική και επαγγελματική παροχή προς τον τουρίστα που αυτός στην συνέχεια θα επιλέγει μακροπρόθεσμα την χώρα μας για διακοπές.
    Η εξειδίκευση στον τουρισμό σε όλα τα επίπεδα θα πρέπει να επιτευχθεί πρώτα μέσα από το Τεχνολογικό Λύκειο και στην συνέχεια στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Θα πρέπει να εκλείψει η μαύρη αγορά και η προχειρότητα στην πρόσληψη υπαλλήλων τουριστικών επιχειρήσεων ώστε η χώρα μας να γίνει ανταγωνιστική απέναντι στην αγορά του τουρισμού. Αυτό θα επιτευχθεί μόνο από πλήρως καταρτισμένους υπαλλήλους οι οποίοι θα παρέχουν άριστες υπηρεσίας στην τουριστική βιομηχανία. Επειδή το Υπουργείο Τουρισμού δείχνει να οδεύει προς την σωστή κατεύθυνση σε ότι αφορά την τουριστική πολιτική και ανάπτυξη θα πρέπει και το Υπουργείο Παιδείας να συνδράμει ουσιαστικά στην επιτυχή μακροχρόνια έκβαση τις πολιτικής αυτής.

  • 20 Αυγούστου 2013, 11:14 | Μ.Α.

    Για τον Τομέα των Δομικών Έργων, εκτός από την ειδικότητα του Σχεδιαστή Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής που υπάρχει στο Σχέδιο Νόμου, προτείνω να προστεθούν και άλλες ειδικότητες όπως:
    1.Τεχνικός Βιοκλιματικών Κτιριακών έργων
    2.Τεχνικός Συντήρησης, Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων
    3.Τεχνικός περιβαλλοντικού σχεδιασμού και επιθεώρησης ανθρωπογενών κατασκευών
    4.Τεχνικός έργων υποδομής
    5.Τεχνικός διακόσμησης εσωτερικών χώρων
    Επίσης προτείνω:
    1. Την εισαγωγή του μαθήματος Γραμμικού Σχεδίου στη Β΄ Γενικού Λυκείου ως μάθημα προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών.

    2. Στο Γενικό Λύκειο οι μαθητές θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να προετοιμάζονται για την εισαγωγή τους στις Αρχιτεκτονικές σχολές και στις αντίστοιχες σχολές των ΑΤΕΙ, με τα μαθήματα του Γραμμικού και του Ελεύθερου Σχεδίου, που είναι Ειδικά Μαθήματα πανελλαδικώς εξεταζόμενα, ενταγμένα στο Αναλυτικό Πρόγραμμα, για να μην οδηγούνται υποχρεωτικά στην παραπαιδεία.

  • 20 Αυγούστου 2013, 11:13 | Νικόλαος Σταμπολίδης

    Άρθρο 8
    Ομάδες Προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες

    Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών
    Δεν θα μείνω στις ειδικότητες, γίνανε επιφανειακά, σβήσε γράψε και πιθανώς θα αλλάξουν. Η ουσία είναι ότι πριν την υποβολή του Νομοσχεδίου έπρεπε να γίνουν προετοιμασίες για τα περιγράμματα σπουδών, τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα, τη σύνδεση υλικών, εργαλείων και εξοπλισμού με τα μαθήματα, να διατυπωθούν οδηγίες σπουδών, Ώστε να δούμε τι κρύβουν αυτοί όλοι οι τίτλοι . Π.χ ο τομέας Περιβάλλοντος και φυσικών πόρων (γιατί δεν πήγε στην Ομάδα Γεωπονίας και τροφίμων;). Ο Τεχνικός Ιατρικών Οργάνων στο Τομέα Μηχανολογίας;
    Γιατί να μην πρότεινα μια ειδικότητα στον Τομέα Περιβάλλοντος και φυσικών Πόρων με θέμα: Τεχνικός Ανανεώσιμων και ήπιων μορφών ενέργειας;
    Όμως το θέμα επείγει και αυτά πρέπει να εφαρμοστούν στην Α Τάξη!

    Άρθρο 9
    Τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών, διατυπώθηκαν βιαστικά! Εδώ έπρεπε πραγματικά να γίνει μια ανάλυση περιεχομένου και συζήτηση ώστε να γίνουν συγκεκριμένα τα μαθήματα με ισοβαρή κατανομή τους ανάλογα με τους τομείς και τα ενδιαφέροντα των μαθητών! Τα μαθήματα πρέπει να έχουν μια συστημική τεχνολογική προσέγγιση:
    1. Εφαρμοσμένες τεχνολογίες (6 ώρες) με ενότητες όπως τις Ερευνητικές Εργασίες, όπου οι μαθητές θα διδάσκονται τα βασικά από τους τομείς και θα υλοποιούν βιωματικά ένα μοντέλο (μια παρόμοια πρόταση έγινε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για τα ΕΠΑΛ το 2005). Βέβαια, μην ανατρέξουμε στη λογική της Τεχνολογίας ΓΕΛ, ούτε στα Στοιχεία Τεχνολογίας που εφαρμόστηκε ανεπιτυχώς στην Α Τάξη ΕΠΑΛ, το 2007. Το πνεύμα είναι πιο κοντά στις Ειδικές Θεματικές Δραστηριότητες της Β Τάξης του σημερινού ΕΠΑΛ, αλλά να διδάσκεται συγκεκριμένη ύλη από τα βασικά των Τομέων! Βέβαια, θα μπορούσαν οι Τομείς να είναι διακριτοί από την αρχή όπως στα ΤΕΕ, γιατί δεν γίνεται αυτό, εφόσον φύγαμε από τη λογική της κοινής Α τάξης με το ΓΕΛ, δεν είναι κατανοητό!

    2. Δημιουργικότητα και καινοτομία δια μέσου σχεδιασμού (5 ώρες). Να περιλαμβάνεται το τεχνικό σχέδιο και η σχεδίαση μέσω Ηλεκτρονικού Υπολογιστή. Βέβαια, όλο το μάθημα θα βασίζεται στα βήματα της δημιουργικότητας για την παραγωγή ή τροποποίηση ενός προϊόντος
    3. Περιβάλλον εργασίας -Ασφάλεια και Υγιεινή (2 ώρες)
    Αναθέσεις σε όλες τις ειδικότητες που συμπεριλαμβάνονται στην Ομάδα Προσανατολισμού.

  • 20 Αυγούστου 2013, 11:12 | ΕΛΜΕ ΠΙΕΡΙΑΣ

    Οι τομείς Υγείας , Πρόνοιας και όλες , οι συναφείς ειδικότητες αυτών που έχουν πρόσβαση στα ΤΕΙ, και κατά καιρούς αναίτια, έχουν καταργηθεί, καθώς και ο τομέας εφαρμοσμένων τεχνών θεωρούμε, ότι είναι εντελώς απαραίτητο να συμπεριληφθούν στο νέο τεχνολογικό Λύκειο.
    ΓΙΑΤΙ, οι μαθητές των άλλων τομέων του τεχνολογικού Λυκείου, έχουν την δυνατότητα, να έχουν πτυχίο β/θμιας εκπ/σης, απολυτήριο ισότιμο, πρόσβαση στα ΤΕΙ, ενώ οι μαθητές των καταργηθέντων τομέων και ειδικοτήτων , ΟΧΙ.
    Αν αυτοί ακολουθήσουν τον δρόμο του γενικού Λυκείου τα ποσοστά αποτυχίας τους, θα είναι μεγάλα.
    Αν ακολουθήσουν τον δρόμο των ΙΕΚ, δεν θα έχουν δυνατότητα πρόσβασης στα ΤΕΙ.
    Νομίζουμε, ότι αυτό συνιστά κατάφωρη αδικία και καταστρατηγεί την αρχή του συντάγματος για
    ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΊΕΣ.

    Υπογράφουν εκπαιδευτικοί
    Των καταργηθέντων τομέων και ειδικοτήτων
    Των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ ΠΙΕΡΙΑΣ
    ΚΑΡΑΜΑΤΣΟΥΚΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
    ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
    ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ ΕΛΠΙΔΑ
    ΑΛΕΞΙΑΔΟΥ ΜΕΛΙΣΣΗΝΗ
    ΒΑΡΣΑΜΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ
    ΒΑΣΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ
    ΔΟΥΛΓΕΡΑΚΗ ΑΝΤΑ
    ΚΟΥΡΟΥΤΙΑΔΟΥ ΣΟΦΙΑ
    ΚΡΑΓΙΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ
    ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
    ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
    ΧΟΤΖΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
    ΒΑΛΑΣΙΔΗ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ
    ΚΟΥΛΙΟΥΔΗ ΣΟΦΙΑ
    ΚΟΥΤΣΙΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ
    ΜΠΟΜΠΟΥ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ
    ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
    ΤΣΕΛΙΟΥ ΕΛΕΝΗ
    ΧΑΤΖΗΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
    ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΑΡΙΑ
    ΑΛΕΞΙΑΔΟΥ ΜΕΛΗΣΗΝΗ
    ΔΟΜΠΡΟΓΛΟΥ ΑΝΝΑ
    ΔΡΑΓΑ ΕΛΠΙΔΑ
    ΘΕΟΧΑΡΙΔΟΥ ΟΛΓΑ
    ΚΑΛΑΙΤΖΙΔΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
    ΚΑΛΟΜΟΙΡΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ
    ΚΑΡΥΔΑ ΜΑΡΙΑ
    ΠΟΛΥΧΡΟΝΗ ΠΗΝΕΛΟΠΗ
    ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
    ΧΑΜΟΥΡΖΑΚΗ ΜΑΛΑΜΑΤΕΝΙΑ

  • 20 Αυγούστου 2013, 11:12 | ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΘΕΟΔΟΣΟΥΔΗΣ

    Στον τομέα της μηχανολογίας θα ήταν πολύ χρήσιμο, οι καθηγητές να έχουν την δυνατότητα να πιστοποιηθούν και σε κάποια ειδικότητα του τομέα όπως κλιματισμός , οχήματα, εργαλειομηχανές CNC, τεχνολογία θέρμανσης με πετρέλαιο και φυσικό αέριο, εξοικονόμηση ενέργειας με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που μπορεί να έχουν εξειδικευμένη εμπειρία είτε από παρακολούθηση σεμιναρίων είτε από προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα. Αυτή η πιστοποίηση να δίνει στον εκπαιδευτικό την δυνατότητα να έχει κατά προτεραιότητα την ανάθεση των συγκεκριμένων μαθημάτων ειδικότητας . Αυτό θα βοηθήσει πολύ στην ποιότητα γνώσεων που θα προσφέρετε προς τους μαθητές, διότι ο Μηχανολογικός τομέας είναι μεγάλου φάσματος και ταυτόχρονα συνεχώς εξελισσόμενος και είναι αντικειμενικά αδύνατο κάποιος να παρακολουθεί όλες τις ειδικότητες και να μπορεί να τις διδάσκει με επιτυχία.

  • 20 Αυγούστου 2013, 11:09 | ΒΚ

    1.Στην ειδικότητα του «τεχνικού Η/Υ» του Τομέα Πληροφορικής θα έπρεπε να συμπεριληφθεί και το αντικείμενο των δικτύων Η/Υ το οποίο επί σειρά ετών διδάσκεται στον Τομέα Πληροφορικής και ανήκει στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Η ύλη του μαθήματος που διδασκόταν μέχρι τώρα περιλαμβάνει βασικές έννοιες και θέματα που σαφώς εμπίπτουν στο αντικείμενο της πληροφορικής. Τα Δίκτυα και οι Τηλεπικοινωνίες αποτελούν περιοχή εξειδίκευσης της Πληροφορικής και ήδη στα περισσότερα τριτοβάθμια τμήματα Πληροφορικής αποτελεί τίτλο μεταπτυχιακής εξειδίκευσης. Μάλιστα στα Ι.Ε.Κ. (άρθρο 25) έχει τοποθετηθεί σωστά ως ειδικότητα του τομέα Πληροφορικής.
    2.Θα πρέπει να αυξηθούν οι ώρες του μαθήματος Πληροφορικής στην Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών και να προστεθεί και επιπλέον μάθημα γνωριμίας με την Επιστήμη των Υπολογιστών.
    3.Θα πρέπει να προστεθεί μάθημα Πληροφορικής σε όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού στη Β’ τάξη.

  • 20 Αυγούστου 2013, 11:02 | ΕΛΕΑΝΝΑ

    ΟΧΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ.

  • 20 Αυγούστου 2013, 11:01 | Β.Φ.

    Δεν έχουμε μέχρι τώρα επίσημη ενημέρωση σχετικά με τους λόγους που οδήγησαν στην κατάργηση του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας στα ΕΠΑΛ.
    Υπάρχουν προφανώς επίσημες, ενυπόγραφες σχετικές μελέτες στις οποίες – είτε ως Έλληνες πολίτες είτε ως «μονιμοποιηθέντες σε θέση δημόσιου εκπαιδευτικού λειτουργού είτε ως γονείς με παιδιά που πρόκειται να επιλέξουν ή πρέπει να συνεχίσουν απρόσκοπτα στον τομέα που επέλεξαν- πιστεύουμε πως έχουμε δικαίωμα πρόσβασης. Με τον τρόπο αυτό θα δοθεί η δυνατότητα για ουσιαστικό διάλογο, με ταυτόχρονη ικανοποίηση του αισθήματος δικαίου.
    Σε αντίθετη περίπτωση, σας παρακαλούμε να μην προχωρήσετε σε κατάργηση του συγκεκριμένου Τομέα, καθώς εμείς τον κρίνουμε εξίσου απαραίτητο κι αποδοτικό με τους υπόλοιπους που έχουν παραμείνει στην τεχνική εκπαίδευση.

  • 20 Αυγούστου 2013, 11:01 | ΜΑΝΕΤΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

    Ο τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει στο Επαγγελματικό Λύκειο.Οι δεξιότητες που δίνονται στους μαθητές με κανέναν τρόπο δεν ταυτίζονται με εκείνες που δίνονται στις άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης και όλες οι βαθμίδες είναι απολύτως απαραίτητες.Τα σχετικά με την Τέχνη επαγγέλματα είναι απαραίτητα στην Ελλάδα που αποτελεί χώρα συνώνυμη με τον Πολιτισμό και που μπορεί να τον χρησιμοποιήσει με πολλούς τρόπους για την εξέλιξή της.

  • 20 Αυγούστου 2013, 11:00 | ΜΙΧΑΛΗΣ Σ.

    Οι αυτοματισμοί στην Τεχνική Εκπαίδευση εδώ και χρόνια διδάσκονται με επιτυχία στον Ηλεκτρολογικό τομέα με στόχο την εφαρμογή τους τόσο σε απλές ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις όσο και σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις (μπουτόν, ρελέ – ηλεκτρονόμοι, ρελέ διαρροής έντασης, χρονοδιακόπτες, χρονικά, αυτόματοι κλιμακοστασίου, φωτοκύτταρα, ανιχνευτές κίνησης, αυτοματισμοί εκκίνησης και λειτουργίας ηλεκτρικών κινητήρων, όπως ο απλός αυτόματος, η αλλαγή φοράς περιστροφής, η λειτουργία αστέρα – τριγώνου, έλεγχος στάθμης δεξαμενής, απαριθμητές, αισθητήρια θερμοκρασίας και πίεσης κλπ.). Για να μην αναφέρουμε την επίσης επιτυχή διδασκαλία των PLC στην τεχνική εκπαίδευση μέσα από τον τομέα των Ηλεκτρολόγων και την τεράστια εφαρμογή τους σε ηλεκτρικές βιομηχανικές εγκαταστάσεις και όχι μόνο.
    Αυτό φαινόταν και από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ¨Δαίδαλος¨, όπου σχεδόν όλες οι εργασίες που περιείχαν PLC, είχαν σχέση με ηλεκτρικές εγκαταστάσεις και εφαρμογές.
    Επίσης είναι άξιο αναφοράς, ότι τόσα χρόνια οι μαθητές που ήθελαν να ακολουθήσουν και να μάθουν την ειδικότητα του Ηλεκτρολόγου (έτσι το έλεγαν πάντα στο μυαλό τους) και να μάθουν ηλεκτρικές και βιομηχανικές εγκαταστάσεις καθώς και εφαρμογές αυτοματισμού, ένα πράγμα είχαν στο μυαλό τους και μόνο. Την ειδικότητα του ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΤΗ.
    Με βάση τα παραπάνω είναι σημαντικό στον Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, να διευκρινιστούν μερικά ζητήματα:
    1. Η δημιουργία ειδικότητας Τεχνικός Αυτοματισμού, που αποσκοπεί από τη μεριά του Υπουργείου; δλδ. σε τι είδους αυτοματισμούς θα εκπαιδεύονται οι μαθητές μας; Θα πρέπει να γίνει προσεχτική προσέγγιση και ΌΧΙ να ¨αρπάξει¨ ενδεχομένως μαθήματα από ειδικότητες που τις κατέχουν και τις διδάσκουν με επιτυχία εδώ και χρόνια.
    2. Η πλειοψηφία των αυτοματισμών που διδασκόταν στην τεχνική εκπαίδευση, ήταν στην ειδικότητα του Ηλεκτρολόγου, τόσο στη Β΄ τάξη (Αυτοματισμοί 3 εργαστήριο +2 θεωρία) όσο και στη Γ΄τάξη (Αυτοματισμοί και συστήματα αυτόματου ελέγχου 4 εργαστήριο + 2 θεωρία). Αυτά τα μαθήματα εννοείται ότι θα πρέπει να παραμείνουν στην Ειδικότητα του ηλεκτρολόγου.
    3. Άρα με βάση τα παραπάνω η ειδικότητα Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων & Εγκαταστάσεων να συμπληρωθεί και να γίνει Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων & Αυτοματισμού και να απορροφήσει την ειδικότητα του Τεχνικού Αυτοματισμού ή να γίνει μία προσεχτική κατανομή μαθημάτων για το ποιες εφαρμογές μπορούν να διδαχτούν από την εν λόγω ειδικότητα (Τεχνικός Αυτοματισμού)

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:59 | ΡΟΥΛΑ

    Ο τομέας των ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ πρέπει να υπάρχει στο νέο ΕΠΑΛ με τις ειδικότητες:

    Γραφικών Τεχνών – Graphic Design
    Διακόσμησης
    Συντήρησης Έργων Τέχνης &
    Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Μέσων

    για να έχουν πρόσβαση στις εφαρμοσμένες τέχνες οι μαθητές με καλλιτεχνικές ανησυχίες και ταλέντα.

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:59 | ΕΛΕΑΝΝΑ

    Το υπουργείο, άδικα μέσα σε 5΄λεπτά ,
    -καταργεί ειδικότητες χωρίς αιτιολογία ,
    -απολύει συναδέλφους καταξιωμένους, 50ρηδες
    – καταδικάζει την οικογένεια να εγκωμιστεί περισσότερα έξοδα,
    -εμποδίζει τους μαθητές από την εξέλιξη τους,
    – πλήττει την κοινωνία μιας και η βία και τα ναρκωτικά θα είναι δίπλα σε απόσταση αναπνοής από τους εφήβους μας.Δώστε το κίνητρο στους μαθητές μας να δείτε τι αξίζουν σε αυτό που τους αρέσει συνειδητά να κάνουν όχι αυτό που επιλέξετε εσείς για αυτούς. Δεν θα σας απογοητεύσουν!! Μια δουλειά όταν την κάνεις με αγάπη και μεράκι σου φέρνει ανάπτυξη, καταξιώνει τα άτομα αλλιώς είναι δουλία.
    Μην δημιουργείτε ανέργους ανεπάγγελτους .
    Που πήγε το πρώτα ο μαθητής;
    Μην επιδιώκετε την ανισότητα των δυο φύλων, τον κοινωνικό αποκλεισμό, το ρατσισμό.
    Μην κλείνετε τα σχολεία, διώχνοντας το γυναικείο τους πληθυσμό.
    ΟΧΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ.

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:58 | Αθανασία Σ.

    Ξεκινάμε την εκπαιδετική μας πορεία με ένα σκοπό… Επιλέγουμε την κατεύθυνση που θέλουμε να ακολουθήσουμε, βάζουμε τα δνατά μας και ονειρευόμαστε να επιτύχουμε σ’ αυτό… Δεν μπορείτε να μας τσακίζετε τα φτερα και να μας γκρεμίζετε τα όνειρα… Δεν έχουμε όλοι τη δυνατότητα να παμε σε ΙΕΚ ή σε γενικό λύκειο… Θέλουμε πίσω το τμήμα μας…

    Μαθήτρια ΕΠΑΛ τμήμα ΒΡΕΦΟΚΟΜΊΑΣ!

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:58 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΕΙ ΜΑΘΗΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΤΟΜΕΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΝΩ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΑΘΗΜΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΟΠΩΣ ΥΠΗΡΧΕ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΥΝΟΗΣΕΙ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΑ ΣΤΟ ΑΛΛΟ ΣΧΟΛΕΙΟ?

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:57 | ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ ΜΑΤΟΥΛΑ

    Τα τελευταία χρόνια οι ειδικότητες του τομέα Υγείας Πρόνοιας των ΕΠΑΛ ήταν ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ επιλογή μαθητών με απολυτήριο από το Γυμνάσιο με 18 κ΄19-όχι μόνο «αδύνατων» μαθητών, μαθητών ακόμη και του Γενικού Λυκείου με σύμφωνη γνώμη των κηδεμόνων τους γιατί είχαν αποφασίσει τι ήθελαν να σπουδάσουν(παραϊατρικά επαγγέλματα στα ΤΕΙ), έτσι εγγράφονταν στους τομείς ΥΓΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑΣ των ΕΠΑΛ όπου:
    -αποκτούσαν απολυτήριο
    -αποκτούσαν πτυχίο(που τους οδηγούσε άμεσα στην εύρεση εργασίας τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα)
    -είχαν την ευκαιρία να δώσουν πανελλήνιες
    (ο δρόμος για τις αντίστοιχες ειδικότητες π.χ. νοσηλευτικής,προσχολικής αγωγής,ιατρικών εργαστηρίων κλπ των ΤΕΙ, πρέπει να περνά κυρίως από τα σχολεία αυτά).
    Δεν ήταν λίγοι οι μαθητές μας που ενώ περνούσαν στα ΤΕΙ ταυτόχρονα αναζητούσαν και έβρισκαν εργασία με βάση το πτυχίο που είχαν αποκτήσει στα ΕΠΑΛ (δημόσιο-ιδιωτικό τομέα), ώστε να μπορούν να τελειώσουν τις σπουδές τους(…οικονομικές δυσκολίες στην οικογένεια).
    Πολλές επιλογές για να επιλέξει και να αποκτήσει ο κάθε μαθητής αυτό που επιθυμούσε.
    …Δώστε την δυνατότητα σε όλα τα παιδιά να σπουδάσουν αυτό που θέλουν, να ακολουθήσουν το επάγγελμα, το δρόμο που αυτά θα επιλέξουν.
    Ας επιστρέψουν ο τομέας και οι ειδιότητες Υγείας Πρόνοιας στα ΕΠΑΛ

    ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ ΜΑΤΟΥΛΑ
    ΠΕ 18.11 ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ-ΠΕ 60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:54 | ΚΩΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ

    Ο Τομέας Γεωπονίας Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής πρέπει να μετονομαστεί σε Τομέα Γεωπονίας- Περιβάλλοντος, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής και να συμπεριλαμβάνει και την ειδικότητα του Τεχνικού δασοπονίας και φυσικού περιβάλλοντος, καθόσον οι φυσικοί πόροι και το περιβάλλον είναι πιο κοντά στο τομέα της Γεωπονίας-Δασοπονίας.

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:54 | Βασω- Γιώτα

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ.
    Εκτός και αν εννοείτε πως:
    Παιδεία τα παιδιά των ελληνικών σχολείων δεν χρειάζονται όλα.
    Υγεία δεν χρειάζεται να παρέχεται σε όλους, ούτε να ξέρουν όλοι για να προλαμβάνουν τα χειρότερα.
    Πρόνοια γιατί να παρέχεται σε όλους;
    Κοινωνική ανάπτυξη και βελτίωση του επιπέδου ζωής δεν είναι ανάγκη να έχουν όλοι.
    Εκπαίδευση ούτε αυτή χρειάζεται να παρέχεται σε όλους ή όποιος επιθυμεί πρέπει να έχει και χρήμα για να ξοδεψει αρκετό για το παιδί του και ως επι το πλείστον να είναι α γ ό ρ ι, αφού οι τομείς που είχαν γυναικείο πληθυσμό καταργούνται.
    Αυτό θέλετε; Να γυρίσουμε χρόνια πίσω τότε που ο πατέρας-αφέντης έφερνε χρήματα στην οικογένεια και η γυναίκα ήταν σπίτι, με όλα τα επακόλουθα που είχε αυτό;
    Μάλλον αυτό επιδιώκετε με την κατάργηση των Τομέων Υγείας και Πρόνοιας, Γραφικών…Αισθητικής,Κομμωτικής…
    ΜΗΝ ΑΦΗΣΕΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΑΥΤΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ.
    Και αν ενοχλεί ο τίτλος Υγείας πες τε το: ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΩΝ, ΠΑΡΟΧΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ,ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ, ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ.
    Μην μας πείτε πως η ΠΡΟΛΗΨΗ δεν θα μειώσει τα έξοδα του κράτους που θα διαθέσει για θεραπεία;
    Ειναι προτιμότερο το .
    Προληψη στα :ναρκωτικά,αλκοόλ, τσιγάρο, ατυχήματα,βία, βανδαλισμοί, παρενοχλήσεις, φυματίωση,AIDS……είναι ασήμαντα όλα αυτά; Ή δεν μπορούν να προληφθούν; Ή μήπως δεν πρέπει να προσπαθήσουμε;;
    Είναι πιο Μεγάλος Άνθρωπος αυτός που όχι μόνο αναγνωρίζει μια λάθος κίνηση αλλά και προσπαθεί να την βελτιώσει.
    Τα λάθη είναι ανθρώπινα, όλοι κάνουμε λάθη και είναι πιο άξιος και απαδεκτός αυτος που βελτιώνει ένα λάθος χειρισμό του και τον αποκαθιστά εκτός και αν μιλάμε για προσποίηση λάθους.

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:53 | Σουλαδάκης Μαρίνος

    Στο σχέδιο νόμου ο τομέας των Δομικών είναι ο μόνος που παρουσιάζεται με μια ειδικότητα αυτήν του Σχεδιαστή Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής
    Προτείνω τα εξής:
    1. την Μετονομασία της παραπάνω ειδικότητας σε:
    Σχεδιαστής Δομικών Έργων και Τοπογραφικών Εφαρμογών
    Θεωρώ πως ο τίτλος αυτός είναι ποιο «ευκολοχώνευτος» από τους μαθητές. Το σημαντικό όμως είναι ότι ως ειδικότητα ποτέ δεν θα ξεπεραστεί από τις εξελίξεις. πάντα θα σχεδιάζονται τα έργα αλλά και σχεδόν για κάθε εργασία χρειάζεται η σύνταξη τοπογραφικού

    2. την προσθήκη της παρακάτω ειδικότητας:
    Τεχνικός Δομικών Έργων και Έργων Υποδομής.
    Οι αυξανόμενες ανάγκες πάντα θα μας υπαγορεύουν την κατασκευή νέων κτιρίων αλλά και νέων έργων υποδομής.

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:52 | Μαρία

    Η ειδικότητα Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών ανήκει στον τομέα Πληροφορικής και όχι στον Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού. Τα Δίκτυα και οι Τηλεπικοινωνίες αποτελούν περιοχή εξειδίκευσης της Πληροφορικής και ήδη στα περισσότερα τριτοβάθμια τμήματα Πληροφορικής αποτελεί τίτλο μεταπτυχιακής εξειδίκευσης. Μάλιστα στα Ι.Ε.Κ. (άρθρο 25) έχει τοποθετηθεί σωστά ως ειδικότητα του τομέα Πληροφορικής. Πρέπει επιτέλους στις σχολές Πληροφορικής να έχουν δικαίωμα εισαγωγής μόνο οι μαθητές του τομέα Πληροφορικής.

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:47 | Γιώργος Η.

    Το ξεκάθαρο μήνυμα αυτής της διαβούλευσης είναι η αναγκαιότητα ύπαρξης του τομέα Υγείας και Πρόνοιας στα νέα ΕΠΑΛ. Εάν το υπουργείο πραγματικά κάνει διαβούλευση και όχι για τα μάτια του κόσμου, πρέπει να λάβει υπ’ όψιν του το ξεκάθαρο αυτό μήνυμα. Διαφορετικά μας καλεί να κάνουμε προτάσεις σε πράγματα προαποφασισμένα, κάτι τελείως αντιδημοκρατικό. Διορθώστε το μέγα λάθος έστω και την ύστατη ώρα. Μην καταστρέφετε την επαγγελματική εκπαίδευση.

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:45 | Μαρία Κορύτσα

    Θεωρώ αναχρονιστική την κατάργηση του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών στο Νέο Επαγγελματικό Λύκειο και προτείνω την συνέχιση της ύπαρξής του καθώς και τον εμπλουτισμό του με νέες ειδικότητες όπως:
    • Εικονογράφηση – Σκίτσο
    • Σχεδιασμός Πολυμέσων – web design
    • Σχεδιασμός new media
    • Συσκευασία – Οπτική Επικοινωνία
    • Γραφιστική εντύπου – graphic design
    • Προεκτύπωση – PrePress
    • Εκτυπώσεις (Print on demand – Print Media)
    • Μετεκτύπωση (Βιβλιοδεσία – Κυτιοποιία – Περατώσεις)

    Για τον Τομέα των Δομικών Έργων, εκτός από την ειδικότητα του Σχεδιαστή Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής που υπάρχει στο Σχέδιο Νόμου, προτείνω να προστεθούν και άλλες ειδικότητες όπως:
    1.Τεχνικός Βιοκλιματικών Κτιριακών έργων
    2.Τεχνικός Συντήρησης, Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων
    3.Τεχνικός περιβαλλοντικού σχεδιασμού και επιθεώρησης ανθρωπογενών κατασκευών
    4.Τεχνικός έργων υποδομής
    5.Τεχνικός διακόσμησης εσωτερικών χώρων

    Επίσης προτείνω:
    1. Την εισαγωγή του μαθήματος Γραμμικού Σχεδίου στη Β΄ Γενικού Λυκείου ως μάθημα προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών.
    2. Την απαραίτητη εισαγωγή και πάλι του μαθήματος της Τεχνολογίας, στο Γενικό Λύκειο, αλλά και στο Γυμνάσιο.
    3. Στο Γενικό Λύκειο οι μαθητές θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να προετοιμάζονται για την εισαγωγή τους στις Αρχιτεκτονικές σχολές και στις αντίστοιχες σχολές των ΑΤΕΙ, με τα μαθήματα του Γραμμικού και του Ελεύθερου Σχεδίου, που είναι Ειδικά Μαθήματα πανελλαδικώς εξεταζόμενα, ενταγμένα στο Αναλυτικό Πρόγραμμα, για να μην οδηγούνται υποχρεωτικά στην παραπαιδεία.

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:43 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Κ. Υπουργέ Παιδείας,

    ο τομέας ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ επιβάλλεται να έχει το χώρο και τη θέση που του αρμόζει στο νέο ΕΠΑΛ.

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:

    1. Δημιουργία στα νέα ΕΠΑΛ “Τομέα Γραφικών Τεχνών & Καλλιτεχνικών Σπουδών”:

    Ειδικότητα: Γραφικών Τεχνών – Graphic Design
    Ειδικότητα: Διακόσμησης
    Ειδικότητα: Συντήρησης Έργων Τέχνης
    Ειδικότητα: Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Μέσων

    2. Να καταργηθεί το άρθρο 82 του νόμου 4172/2013, το οποίο θέτει σε διαθεσιμότητα τους εκπαιδευτικούς του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών.

    3. Να αρθεί η διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών.

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:40 | ΔΗΜΗΤΡΑ

    Ο τομέας υγείας πρόνοιας πρέπει οπωσδήποτε να επανέλθει στο τεχνικό λύκειο διότι πολλά παιδιά ενδιαφέρονται για αυτόν, απόδειξη ο αυξανόμενος αριθμός μαθητών τα τελευταία χρόνια, αλλά και η δημιουργία αντίστοιχων τμημάτων στα ιδιωτικά ΙΕΚ, που προσβλέπουν στην μεγάλη ζήτηση των συγκεκριμένων τμημάτων. Το ίδιο ισχύει και για την ειδικότητα της φυσιοθεραπείας που πρέπει να ενσωματωθεί στον τομέα υγείας στο τεχνικό λύκειο.

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:40 | Ντέμη Α.

    Ένας από τους ουσιαστικότερους τομείς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλείνει αλλά τελικά ποιο είναι το κοινωνικό όφελος από την κατάργηση του Τομέα Υγείας από τα ΕΠΑΛ; Ποιοι θα ωφεληθούν πραγματικά; Σίγουρα ούτε οι μαθητές ούτε οι γονείς τους. Σκεφτείτε υπεύθυνα και αν μη τι άλλο ανθρώπινα! και επαναφέρετε τον Τομέα Υγείας και Πρόνοιας στα ΕΠΑΛ πριν οι συνέπειες γίνουν μη αναστρέψιμες!!!

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:39 | ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    ΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ
    «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
    ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΛΑΔΟΥ Π.Ε.18
    ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ» Αθήνα, 19-08-2013
    ΑΡ. ΠΡΩΤ: 419

    ΘΕΜΑ: «Πρόταση διαφοροποίησης Τίτλου Ειδικότητας»

    Το Σχέδιο Νόμου αναφέρει στο άρθρο 6 μεταξύ άλλων ότι ένας από τους σκοπούς λειτουργίας των Επαγγελματικών Λυκείων είναι και «η παροχή ολοκληρωμένων επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων για την πρόσβαση στην αγορά εργασίας».
    Βάσει αυτού ο «τίτλος» της ειδικότητας θα πρέπει εξαρχής να δηλώνει την «δυναμική» του αποφοίτου της Τουριστικής Εκπαίδευσης σε επίπεδο Δημόσιου Δευτεροβάθμιου σχολείου, να διασαφηνίζει το πεδίο ενασχόλησής του και να στοχεύει στην ανάδειξη των παρεχόμενων γνώσεων και δεξιοτήτων του μελλοντικού εργαζομένου, θέμα το οποίο δεν συνάδει με την γενικότητα του τίτλου «Υπάλληλος Οικονομίας και Διοίκησης στον Τουρισμό».
    Λαμβάνοντας δε υπ’ όψιν την προοπτική ενός μακρόπνοου εκπαιδευτικού σχεδιασμού και το προτεινόμενο πλαίσιο του νέου Λυκείου με τις διαφοροποιήσεις οι οποίες θα πραγματοποιηθούν στα ΑΠΣ καθώς και την πρόσθεση του έτους μαθητείας και συνεκτιμώντας την παρούσα κατάσταση της Χώρας και τα οφέλη τα οποία απορρέουν από τον οικονομικό, κοινωνικό και πολιτιστικό ρόλο του τουριστικού αντικειμένου προτείνει την διαφοροποίηση του τίτλου ειδικότητας ως «Υπάλληλος Τουριστικών Υπηρεσιών» ή ως «Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων».

    Για την Επιστημονική Ένωση
    Το Διοικητικό Συμβούλιο

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:39 | N. X.

    Όσοι από εμάς εργάζονται στα ΕΠΑΛ γνωρίζουν ότι η πλειοψηφία των μαθητών διάλεγαν και διαλέγουν τον Τομέα Υγείας και Πρόνοιας. Είναι από τους λίγους τομείς που δίνουν άμεση εργασία στους απόφοιτους. Άρα αν θέλει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ευδοκιμήσει το Νέο Τεχνολογικό Λύκειο θα πρέπει να εντάξει τον Τομέα Υγείας και Πρόνοιας και όχι να τον καταργήσει.

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:37 | Ευδοξία

    Στα ΙΕΚ η ειδικότητα τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών ανήκει στον Τομέα της Πληροφορικής. Στο Τεχνικό λύκειο γιατί ανήκει στον Τομέα της Ηλεκτρολογίας ,Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού;

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:37 | Αγγελική

    Είμαι μαθήτρια της πρώτης λυκείου και πηγαίνω σε επαγγελματικό λύκειο. Επέλεξα την επαγγελματική εκπαίδευση με σκοπό να τελειώσω την ειδικότητα
    Β. Νοσηλευτών και να πιάσω αμέσως δουλειά δεδομένης της δύσκολης οικονομικής κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η οικογένειά μου. Με την κατάργηση του τομέα υγείας από το επαγγελματικό λύκειο θα πρέπει να αποφοιτήσω από το γενικό λύκειο, με πιο δύσκολες εξετάσεις από αυτές για τις οποίες προετοιμαζόμουν όλο αυτόν τον καιρό και να πάρω πτυχίο με καθυστέρηση δύο χρόνων από τα ΙΕΚ επιβαρύνοντας έτσι περαιτέρω τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
    Γνωρίζω ότι πολλά παιδιά βρίσκονται σε ακόμα χειρότερη θέση από εμένα, τα οποία δεδομένου ότι οι οικογένειές τους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τους σπουδάσουν στα ΤΕΙ ή τα ΙΕΚ θα παραμείνουν ανειδίκευτοι απόφοιτοι γενικού λυκείου. Γιατί δεδομένης της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας που το οικογενειακό εισόδημα περικόπτεται συνεχώς περιστέλλετε και το δικαίωμά μας στη στοιχειώδη εκπαίδευση;

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:36 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕ18 (ΠΣΕΝΔΕ)

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕ18 (ΠΣΕΝΔΕ)

    Ως Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Νοσηλευτικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είχαμε συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση για το Τεχνολογικό Λύκειο και καταθέσαμε αναλυτικό πρόγραμμα με μαθήματα, σχέδια μαθήματος, στόχους και αναθέσεις για όλες τις ειδικότητες- ίδιες για όλους χωρίς καμία διάκριση και αναξιοκρατία
    Όμως το υπουργείο, άδικα μέσα σε 5΄λεπτά ,
    -καταργεί ειδικότητες χωρίς αιτιολογία ,
    -απολύει συναδέλφους καταξιωμένους, 50ρηδες
    – καταδικάζει την οικογένεια να εγκωμιστεί περισσότερα έξοδα,
    -εμποδίζει τους μαθητές από την εξέλιξη τους,
    – πλήττει την κοινωνία μιας και η βία και τα ναρκωτικά θα είναι δίπλα σε απόσταση αναπνοής από τους εφήβους μας.
    Δώστε το κίνητρο στους μαθητές μας να δείτε τι αξίζουν σε αυτό που τους αρέσει συνειδητά να κάνουν όχι αυτό που επιλέξετε εσείς για αυτούς. Δεν θα σας απογοητεύσουν!! Μια δουλειά όταν την κάνεις με αγάπη και μεράκι σου φέρνει ανάπτυξη, καταξιώνει τα άτομα αλλιώς είναι δουλία.
    Μην δημιουργείτε ανέργους ανεπάγγελτους .
    Που πήγε το πρώτα ο μαθητής;
    Μην επιδιώκετε την ανισότητα των δυο φύλων, τον κοινωνικό αποκλεισμό, το ρατσισμό.
    Μην κλείνετε τα σχολεία, διώχνοντας το γυναικείο τους πληθυσμό.
    Μην δημιουγείτε ψυχολογικά, οικογενειακά , κοινωνικά προβλήματα στους εκπαιδευτικούς που θίγονται.
    Κανένας μαθητής έξω από το σχολείο , κανένα σχολείο κλειστό ,κανένας εκπαιδευτικός απολυμένος. Όλοι μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε!!
    Εκφράζουμε την κάθετη αντίθεση μας στην κατάργηση της ειδικότητας των Βοηθών Νοσηλευτών από τα Επαγγελματικά Λύκεια και την έντονη διαμαρτυρία μας για την ένταξη των Εκπαιδευτικών μας σε διαθεσιμότητα, και ζητούμε να αρθεί το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί.
    Ο Πρόεδρος του Συλλόγου
    Κλήμης Ευάγγελος
    Οι συντάκτες :
    Σακατζής Δημήτρης
    Ακράτου Παναγιώτα
    Φάρος Αναστάσιος

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:36 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΖΟΛΩΤΑ ΔΟΜΙΚΟΣ

    Να επανέλθουν οι τομείς που καταργήθηκαν, ο τρόπος ήταν ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ, Η ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ. ΝΤΡΟΠΗ σε όποιον αποφάσισε να ξηλωσει ολόκληρους τομείς σε μια μέρα χωρίς καμία πρόνοια για μαθητές και καθηγητες. Ζούμε σε χαλεπούς και επικίνδυνους καιρούς με επιφαση δημοκρατίας.
    Κανένας δεν είναι ασφαλής και όσοι συνάδελφοι νομίζουν ότι γλίτωσαν πλανώνται πλάνη βαθιά, ενα είμαστε ενωμένοι απέναντι σε αυτή τη λαίλαπα.

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:34 | ΛΙΝΑ

    Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
    Διαβάζοντας προσεκτικά τόσο το σχέδιο νόμου όσο και τα σχετικά σχόλια, αυτό που διέκρινα είναι μια προχειρότητα στο σχέδιο νόμου που γεννά ανασφάλεια στους εκπαιδευτικούς που θα το υλοποιήσουν. Κατανοώ την ανασφάλεια των συναδέλφων (υπεραριθμίες-διαθεσιμότητα) αλλά δεν καταλαβαίνω τον σχεδιασμό του νέου σχολείου. Γιατί δεν ζητήθηκε η επιστημονική άποψη των εμπλεκόμενων φορέων; Γιατί οι συντεχνιακές πιέσεις θα πρέπει να καταστρέφουν κάτι πριν ακόμη αρχίσει; Γιατί όλοι αμφιβάλουν και αμφισβητούν; Όλοι θεωρούμε ότι η ειδικότητά μας είναι απαραίτητη, ότι είμαστε οι καταλληλότεροι για το νέο σχολείο. Πού είναι οι μελέτες του υπουργείου που θα μας πείσουν;
    Α. Είναι αδιανόητο στο νέο Επαγγελματικό Λύκειο οι μαθητές να μην λαμβάνουν βασικές γνώσεις οικονομίας, τις οποίες ελάμβαναν μέσω του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας», το οποίο και εξαφανίζεται στο νέο πρόγραμμα. Η επαναφορά του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» ως διακριτού μαθήματος στην Α’ τάξη του ΕΠΑΛ είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία, διότι το σχολείο αυτό ωθεί τους μαθητές του σε κάποια επαγγέλματα, άρα στην ιδιωτική οικονομία, άρα χρειάζονται τις βασικές γνώσεις της οικονομίας, τις οποίες δεν έχουν διδαχθεί ούτε στο γυμνάσιο, ούτε στο δημοτικό.
    Μόνο όσοι επιλέξουν τομέα οικονομίας θα έρθουν σε επαφή με τις οικονομικές έννοιες και μάλιστα σε βάθος. Οι υπόλοιποι μαθητές όμως είναι καταδικασμένοι να ακολουθήσουν επαγγελματική σταδιοδρομία χωρίς βασικές γνώσεις οικονομίας
    Β. Να επανεξεταστεί το θέμα των τομέων και ειδικοτήτων του ΝΕΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
    Είναι απαράδεκτο το 2013 να καταργείται (αντί να επανδρώνεται με σύγχρονες ειδικότητες ) ο τομέας των ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ.
    Είναι κρίμα να χαθεί η δυνατότητα, σε κάποιους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να ακολουθήσουν ειδικότητες της επιλογής τους τώρα που σχεδιάζεται το Νέο Τεχνολογικό Λύκειο ενώ είναι σίγουρο ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα επαναλειτουργήσει ο Τομέας.
    Γ. Γιατί ο Τομέας Υγείας και Πρόνοιας αποκλείστηκε από τα ΕΠΑΛ; Τι θα κάνουν τα παιδιά που θέλουν να τον ακολουθήσουν; Είναι υποχρεωμένοι ή ικανοί οι γονείς να πληρώνουν φροντιστήρια για να τελειώσουν το Γενικό Λύκειο ή τα ΙΕΚ (Δημόσια και Ιδιωτικά, και μάλιστα για 2 χρόνια παραπάνω) για να σπουδάσουν τα παιδιά τους αυτό που θέλουν; Πως θα καταφέρουν τα παιδιά αυτά να μπουν στα αντίστοιχα ΤΕΙ; Μήπως όλα αυτά τελικά εξυπηρετούν τα συμφέροντα των ιδιωτών και μόνο; Επαναφέρετε τον Τομέα Υγείας και Πρόνοιας στα ΕΠΑΛ!
    Δ. Η ειδικότητα Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών ανήκει στον τομέα Πληροφορικής και όχι στον Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού. Τα Δίκτυα και οι Τηλεπικοινωνίες αποτελούν περιοχή εξειδίκευσης της Πληροφορικής και ήδη στα περισσότερα τριτοβάθμια τμήματα Πληροφορικής αποτελεί τίτλο μεταπτυχιακής εξειδίκευσης. Μάλιστα στα Ι.Ε.Κ. (άρθρο 25) έχει τοποθετηθεί σωστά ως ειδικότητα του τομέα Πληροφορικής. Πρέπει επιτέλους στις σχολές Πληροφορικής να έχουν δικαίωμα εισαγωγής μόνο οι μαθητές του τομέα Πληροφορικής.
    Για όλα τα ανωτέρω και άλλα πολλά που δεν σχολιάζω θεωρώ ότι το νομοσχέδιο θα πρέπει να αποσυρθεί, να βελτιωθεί και αυτό που θα εφαρμοστεί τελικά να είναι το αδιαφιλονίκητο τεκμηριωμένο αποτέλεσμα επιστημονικής έρευνας και διαλόγου.

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:34 | Νεοκλής Τσότρας, Πάτρα

    Στον τομέα των Δομικών μπορούν να εισαχθούν ειδικότητες σε θέματα μελέτης του τρόπου ένταξης των ανθρωπογενών κατασκευών στο φυσικό περιβάλλον και ειδικότερα μελέτη αυτού σε επίπεδο χωροταξίας, πολεοδομίας και αρχιτεκτονικής.
    Εντός αυτών των ειδικοτήτων θα δοθεί η δυνατότητα για εκπαίδευση σε θέματα: σύνταξης περιβαλλοντικών μελετών, ενεργειακής επιθεώρησης, ψυχολογίας του χώρου, βιοκλιματικού σχεδιασμού (παθητικά συστήματα, οικολογικής μηχανικής και τεχνολογίας, οικολογικών δομικών υλικών).

    1) Προτείνεται πέραν του «Τεχνικός Σχεδίασης Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής» την επιπλέον εισαγωγή μίας ή περισσοτέρων απο τις παρακάτω ειδικοτήτες για την κάλυψη των ανωτέρω αναγκών σε μεσαία στελέχη στο χώρο των κατασκευών:

    α. Τεχνικός επισκευών-ανακαινίσεων και ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων
    β. Τεχνικός βιοκλιματικών κτιριακών έργων

    γ. Τεχνικός Συντήρησης, Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων

    δ. Τεχνικός περιβαλλοντικού σχεδιασμού και επιθεώρησης ανθρωπογενών κατασκευών
    ε. Τεχνικός διακόσμησης εσωτερικών χώρων,

    ζ. Τεχνικός έργων υποδομής

    2) Προτείνεται και θεωρείται απολύτως αναγκαία (και για λόγους ίσων επιλογών των μαθητών) η εισαγωγή μαθήματος με τους ακόλουθους εναλλακτικά τίτλους:
    «Αρχές Δομικών Έργων»
    ή «Αρχές σχεδιασμού και υλοποίησης σύγχρονων δομικών έργων»
    στην ομάδα προσανατολισμού Τεχνολογικών εφαρμογών της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ, διαμορφώνοντας το πρόγραμμα μαθημάτων, ως εξής:

    Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών:

    1) Αρχές Μηχανολογίας
    2) Αρχές Ηλεκτρονικής & Ηλεκτρολογίας
    3) Αρχές Δομικών Έργων
    ή Αρχές Σχεδιασμού και Υλοποίησης Σύγχρονων Δομικών Έργων
    4) Τεχνικό Σχέδιο
    5) Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός
    Περιβάλλον Εργασίας – Ασφάλεια & Υγιεινή
    6) Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:34 | Κάκια Μπαχαρακάκη

    Πιστεύω ότι δεν πρέπει να καταργηθεί ο τομέας υγείας από τα Τεχνικά Λύκεια, διότι κρίνεται απαραίτητος για την ολοκληρωμένη εκπαίδευση των μαθητων σε αυτή τη βαθμίδα εκπαίδευσης.
    Ο Τομέας Υγείας είναι ο δημοφιλέστερος στο μαθητικό δυναμικό και η κατάργησή τους θα οδηγήσει τους μαθητές σε μεταλυκειακά ΙΕΚ. Τα παιδιά αυτά δεν θα έχουν τις ίδιες δυνατότητες να εισαχθούν στα αντίστοιχα ΤΕΙ.

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:33 | ΣΠΥΡΙΔΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Η ειδικότητα Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών ανήκει στην Επιστήμη των Η/Υ και όχι στον Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού. Τα Δίκτυα και οι Τηλεπικοινωνίες αποτελούν περιοχή εξειδίκευσης της Πληροφορικής και ήδη στα περισσότερα τριτοβάθμια τμήματα Πληροφορικής αποτελεί τίτλο μεταπτυχιακής εξειδίκευσης. Στο Ι.Ε.Κ. έχει τοποθετηθεί σωστά ως ειδικότητα του τομέα Πληροφορικής.

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:31 | Χατζηιερεμίας Συμεών

    ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 8 – ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ, ΤΟΜΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
    – ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΟΠΩΣ ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ Ή ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ Κ.Λ.

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:30 | Α.Τ

    Eίναι ντροπή σε μία χώρα που γεννήθηκε ο πολιτισμός να μην υπάρχει καμία ειδικότητα που σχετίζεται με τη τέχνη και το πολιτισμό. Η παρουσία του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών είναι αναγκαία στο νέο Επαγγελματικό Λύκειο.

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:30 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΖΟΛΩΤΑ

    Η αναγκαιότητα της διεύρυνσης του τομέα των κατασκευών συνδέεται άμεσα με την ανάπτυξη και τις υποδομές της χώρας και αποτελεί άμεση προτεραιότητα για τον εκσυγχρονισμό και την επίτευξη των στόχων της επιχειρούμενης αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης που προτείνεται με το Νέο Νομοσχέδιο. Για τον «εκσυγχρονισμό» της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης επιχειρήθηκε το ψαλίδισμα αν όχι η εξαφάνιση του τομέα των κατασκευών (Πολιτικού Μηχανικού), που αποτέλεσε επί σειρά ετών το βασικό τομέα για την ανάπτυξη, από σύστασης του ελληνικού κράτους, με την δημιουργία του δομικού σχολείου στην Αίγινα το 1828.
    Η παραγωγική ανασυγκρότηση και η ανάπτυξη δεν μπορεί να γίνει χωρίς βασικές παραγωγικές μονάδες κρίσιμες για την ανάπτυξη της οικονομίας όπως λιμάνια, αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομοι, ναυπηγεία. Η πολεοδομική και κτιριολογική αναβάθμιση, η διαμόρφωση ρυθμιστικών αναπτυξιακών σχεδίων που λείπουν εντελώς, η τοπογραφική καταγραφή με ακρίβεια και η σύνταξη του κτηματολογίου της χώρας και τόσα άλλα συνδέονται με τον τομέα του Πολιτικού Μηχανικού και των κατασκευών. Τα τελευταία χρόνια τα επαγγέλματα τις οικοδομής έχουν αφεθεί στην τύχη τους χωρίς να διασφαλίζεται η ποιότητα των εργασιών που παρέχεται από τους τεχνικούς εξαιτίας της έλλειψης πιστοποίησης των επαγγελμάτων από την πολιτεία. Κρίσιμη για αυτό είναι η εκπαίδευση πρώτου επιπέδου και η παραγωγή μεσαίων και ικανών στελεχών που εμποδίστηκε για χρόνια.
    Με μεγάλη ανακούφιση είδαμε τις ειδικότητες Περιβάλλοντος στην Εκπαίδευση. Οι ειδικότητες όμως του Τομέα Περιβάλλοντος προσανατολίζονται περισσότερο στην αποκατάσταση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης κυρίως με χρήση της τεχνολογίας. Ο τομέας Δομικών Έργων θα πρέπει να εισάγει τη λογική της πρόληψης μέσω του κατάλληλου σχεδιασμού έργων «στο πλαίσιο της εθνικής και κοινοτικής πολιτικής και νομοθεσίας, για την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφόρο ανάπτυξη» (ΚΑΠΕ). Στον τομέα των Δομικών μπορούν να εισαχθούν μαθήματα σε θέματα μελέτης του τρόπου ένταξης των ανθρωπογενών κατασκευών στο φυσικό περιβάλλον.
    Για τους παραπάνω λόγους πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην εκπαίδευση πρώτου επιπέδου, στα πλαίσια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Επαγγελματικού Λυκείου, των μεσαίων στελεχών που αποτελούν τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των μηχανικών και του εργατοτεχνικού προσωπικού.
    Στο παρόν σχέδιο νόμου ο τομέας των Δομικών είναι συρρικνωμένος αν και είναι τόσο σημαντικός γι αυτό προτείνουμε τα παρακάτω:
    Α) Την ουσιαστική διεύρυνση του τομέα με τις παρακάτω ειδικότητες :
    – Τεχνικός Έργων Υποδομής
    – Τεχνικός Κτιριακών Έργων
    Β) την εισαγωγή τρίωρου μαθήματος, στην ομάδα προσανατολισμού Τεχνολογικών εφαρμογών της Α΄ τάξης ΕΠΑΛ, με όνομα :
    «Αρχές σχεδιασμού και υλοποίησης σύγχρονων δομικών έργων»
    Γ) Να παραμείνει το μάθημα της Τεχνολογίας στο Γυμνάσιο και να καθοριστεί σαφώς ως εργαστηριακό μάθημα )
    Δ) Το νέο σχέδιο νόμου καταργεί τα μαθήματα επιλογής, τα οποία πρέπει να επανέλθουν:
    Α Τάξη γενικού λυκείου 1) Τεχνικό σχέδιο (πολλοί μαθητές θα μεταγραφούν στα ΕΠΑΛ )
    Β’ τάξη γενικού λυκείου: 1) το γραμμικό σχέδιο και
    2) το ελεύθερο σχέδιο
    Γ’ τάξη γενικού λυκείου:
    2) το αρχιτεκτονικό σχέδιο και
    3) το ελεύθερο σχέδιο.
    Οι καθηγητές του τμήματος Δομικών Έργων 2ου ΕΠΑΛ Κέρκυρας.

  • 20 Αυγούστου 2013, 10:30 | Γ.Γραμματές Συλλόγου Γεωπόνων Εκπ/κών Ελλάδας

    Στην Ομάδα Προσανατολισμού Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής, το αντικείμενο της Διατροφής δεν αναγράφεται στον τίτλο καμιάς από τις αναφερόμενες ειδικότητες.
    Προτείνεται η μετονομασία της ειδικότητας
    5. Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών σε Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής.