• Σχόλιο του χρήστη 'Εκπαιδευτικοί του τομέα Δομικών Έργων του 1ου ΕΠΑΛ Δραπετσώνας' | 20 Αυγούστου 2013, 08:19

    Πρόταση για τον Τομέα Δομικών Έργων στα ΕΠΑΛ Η οικοδομή αποτέλεσε επί σειρά ετών τη μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας μας, έναν από τους τέσσερεις πυλώνες πάνω στους οποίους στηρίχτηκε η οικονομία, χωρίς την ανάπτυξη της οποίας είναι αδύνατη η οικονομική ανάκαμψη. Ιστορικές στιγμές της ελληνικής οικονομίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την οικοδομή και τα εγγειοβελτιωτικά έργα και βεβαίως με την ανάπτυξη και την οικονομική ευμάρεια των πολιτών. Η παραγωγική ανασυγκρότηση και η ανάπτυξη δεν συντελούνται χωρίς βασικές παραγωγικές μονάδες κρίσιμες για την ανάπτυξη της οικονομίας όπως λιμάνια, αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομους, ναυπηγεία, αξιοποίηση ενεργειακού και ορυκτού πλούτου, πολεοδομική και κτιριολογική αναβάθμιση, διαμόρφωση ρυθμιστικών αναπτυξιακών σχεδίων τοπογραφική καταγραφή με ακρίβεια και σύνταξη του κτηματολογίου της χώρας και τόσα άλλα, που συνδέονται με τον τομέα του Πολιτικού Μηχανικού και των κατασκευών. Ο «εκσυγχρονισμός» της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης δεν μπορεί να νοηθεί χωρίς τον τομέα των Δομικών Έργων (Πολιτικού Μηχανικού). Στόχος των ανωτέρω είναι η Επαγγελματική Εκπαίδευση να μορφώνει, εκπαιδεύει, ενημερώνει, προετοιμάζει , εκείνους οι οποίοι θα αποτελούν το συνδετικό κρίκο μεταξύ των Μηχανικών (Πολ. Μηχανικών, Τοπογράφων, κ.α. ) και όλων των τεχνιτών στα δομικά έργα για κάθε φύσεως αντικείμενο. Ειδικά ως σεισμογενής χώρα, έχουμε ανάγκη από τεχνικούς, που θα οργανώνουν και συντονίζουν ορθά όλες τις κατασκευαστικές δραστηριότητες, σύμφωνα με τους κανόνες της τέχνης και της μηχανικής (οικοδομικής). Στον τομέα αυτόν οι μαθητές θα εκπαιδεύονται σε σχέδιο (αρχιτεκτονικό, στατικό), μαθήματα οργάνωσης εργοταξίου, κόστος κατασκευών, οικοδομική, κατασκευές από σκυρόδεμα, μεταλλικές κατασκευές, πολεοδομία, περιβαλλοντικά θέματα και σχεδιασμό, ώστε να διαθέτουν μια ολοκληρωμένη και άρτια τεχνική εκπαίδευση, για να μπορούν να εργαστούν ως τεχνικοί (εργοδηγοί) σε κάθε είδους έργα πολιτικού μηχανικού. Παράλληλα, οι ανάγκες που προκύπτουν από την αρμονική συνύπαρξη της οικοδομής ή των τεχνικών έργων με το περιβάλλον επιβάλλουν την εκπαίδευση νέων ειδικοτήτων του τομέα που συνδυάζουν κατασκευές και περιβάλλον . Ως εκ τούτου προτείνουμε ως ομάδα εκπαιδευτικών του 1ο ΕΠΑΛ Δραπετσώνας στον τομέα των Δομικών Έργων εκτός από την ειδικότητα του Σχεδιαστή Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής που υπάρχει στο Σχέδιο Νόμου να προστεθούν και άλλες ειδικότητες όπως: 1.Τεχνικός Βιοκλιματικών Κτιριακών έργων 2.Τεχνικός Συντήρησης, Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων 3.Τεχνικός περιβαλλοντικού σχεδιασμού και επιθεώρησης ανθρωπογενών κατασκευών 4.Τεχνικός έργων υποδομής Προτείνουμε επίσης: •Να ενταχθεί μάθημα προσανατολισμού στην Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών της Α΄ΕΠΑΛ του τομέα των Δομικών Έργων το μάθημα «Αρχές σχεδιασμού και υλοποίησης σύγχρονων δομικών έργων» με 2ώρες διδασκαλίας στο ωρολόγιο πρόγραμμα. •Την εισαγωγή του μαθήματος Γραμμικού Σχεδίου στη Β΄ Γενικού Λυκείου ως μάθημα προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών. •Την απαραίτητη εισαγωγή και πάλι του μαθήματος της Τεχνολογίας, στο Γενικό Λύκειο που συμβάλλει στην εξοικείωση των μαθητών του Γενικού Λυκείου με το τεχνολογικό περιβάλλον στο οποίο καλούνται να αναπτυχθούν ατομικά και επαγγελματικά και τέλος •Στο Γενικό Λύκειο οι μαθητές θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να προετοιμάζονται για την εισαγωγή τους στις Αρχιτεκτονικές σχολές με τα μαθήματα του Γραμμικού και του Ελεύθερου Σχεδίου ενταγμένα στο Αναλυτικό πρόγραμμα του Δημόσιου Γενικού Λυκείου. Οι καθηγητές του τομέα Δομικών Έργων του 1ου ΕΠΑΛ Δραπετσώνας Τσιριντουλάκη Μαρία Γκούμας Κων/νος Γλύπτης Δημήτριος Μπονέτη Στεφανία Βρυσούλη Νικόλ Χαραλαμπόπουλος Διονύσιος