• Σχόλιο του χρήστη 'Σοφία' | 20 Αυγούστου 2013, 10:38

    Με το προτεινόμενο σχέδιο διορθώνεται ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ μια σημαντική στρέβλωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος με τον αποκλεισμό του μαθήματος της Χημείας από την Τεχνολογική κατεύθυνση και κατ’ επέκταση με την μη διδασκαλία του στους μαθητές που την επέλεγαν. Αυτό είχε σαν συνέπεια την δυσκολία ενσωμάτωσης των νέων φοιτητών στα διάφορα Πανεπιστημιακά και Πολυτεχνικά τμήματα. Δεν θέλω να μπω στην διαδικασία του να αιτιολογήσω γιατί η επιστήμη της Χημείας είναι αναγκαία στο συγχρονο τεχνολογικό περιβάλλον που ζούμε (Περιβάλλον-κλίμα, τρόφιμα, υγεία-φάρμακα, νέα υλικά-νανοτεχνολογία, επιστήμες του ανθρώπου κ.α.πολλά). Είναι κάτι που πιστεύω το αντιλαμβανόμαστε όλοι από όποιο πόστο υπηρετούμε την παιδεία και την εκπαίδευση γενικότερα. Eκτιμώ ότι είναι απολύτως ορθή η απόφαση του Υπουργείου να δώσει έμφαση στη Χημεία και ορίσει ως Πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα για τις εισαγωγικές εξετάσεις στις σχολές / τμήματα της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης το μάθημα της Χημείας. Το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον μπορεί να υπάρξει ως μάθημα επιλογής(που θα διδάσκεται μόνο απο καθηγητές ΠΕ19-πληροφορικής) το οποίο θα είναι υποχρεωτικό στους μαθητές που θα επιλέξουν ΑΕΙ και ΤΕΙ πληροφορικής και θα εξετάζονται σε αυτό επιπλέον από τα 4 βασικά μαθήματα. Το υπουργείο σωστά επέλεξε την εισαγωγή της πληροφορικής ως μάθημα στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο με ιδιαίτερα αυξημένες ώρες σε αυτό (2 ώρες για κάθε τάξη του Γυμνασίου), γιατί είναι απαραίτητη γνώση της χρήσης του υπολογιστή για όλες τις κατευθύνσεις ( μάθημα γενικής παιδείας) όπως ακριβώς συμβαίνει και με την Φυσική Αγωγή. Ακολουθώντας όμως την λογική των συναδέρφων της Πληροφορικής στα αθλήματα θα έπρεπε να εξετάζονται όλοι οι μαθητές και το ΑΕΠΠ θα έπρεπε να είναι εξεταζόμενο μάθημα στη θεωρητική κατεύθυνση. Επιπροσθέτως, στην Β΄ Λυκείου στα μαθήματα προσανατολισμού της θετικής κατεύθυνσης προτείνω οι μαθητές να διδάσκονται 2 ώρες Φυσική και 1 ώρα Χημεία.