• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ' | 16 Δεκεμβρίου 2013, 14:54

    Σχετικά με το άρθρο 24 παράγραφος 7 ορθώς έχει ήδη καταργηθεί η εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης. Σαφώς σε σχέση με την ισόποση εγγυτική προκαταβολής είναι βήμα μπροστά, γιατί όμως εμμένει το Υπουργείο σε εγγυητική επιστολή προκαταβολής και μάλιστα "για την άμεσα διαθέσιμη προκαταβολή εκδιδόμενη από χρηματοπιστωτικό φορέα ύψους ίσου με ποσοστό 5% επί του προϋπολογισμού του έργου συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ" ? ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΕΓΓΥΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΣΕ ΕΝΑ ΠΕΔΙΟ ΥΨΗΛΟΥ ΡΙΣΚΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ, ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΡΩΓΟΣ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ.ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΔΑΠΑΝΕΣ. Συνεχίζοντας όμως στο σχέδιο Νόμου: Τι εννοείται με "άμεσα διαθέσιμη προκαταβολή"? Πού θα προβλέπεται? Στον Οδηγό του κάθε προγράμματος? Χρήζει διευκρίνησης για να ξέρει η κάθε επιχείρηση τι θα υπολογίζει ως προκαταβολή -ΑΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΙ-, και τι θα ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ το Κράτος να έχει διαθέσιμα ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΡΓΟΥ ! Επίσης, 5% του προϋπολογισμού με ΦΠΑ 23% σημαίνει για κάθε 1000 ΕΥΡΩ προϋπολογισμό (ιδιωτική και δημόσια δαπάνη) εγγυητική ύψους 61,5 ΕΥΡΩ. Γιατί με ΦΠΑ, αφού δεν είναι επιλέξιμος? Τι πρόκειται να κατοχυρώσει το Υπουργείο με τα παραπάνω ποσά? Αν επιμείνει το Υπουργείο σε εγγυητική επιστολή, τότε πρέπει τα έξοδά της να καλύπτονται κατά 100% από τη Δημόσια Δαπάνη, καθώς μόνο το Δημόσιο εξυπηρετούν (και τις Τράπεζες). Αν υπήρχε θέμα εγγυήσεων από το Κράτος προς τις επιχειρήσεις π.χ. για έγκαιρη καταβολή της χρηματοδότησης, σύμφωνα με τους εκάστοτε Οδηγούς Προγραμμάτων, τότε σαφώς οι εγγυητικές εκείνες θα έπρεπε να καλύπτονται εξολοκλήρου από τις επιχειρήσεις.