• Σχόλιο του χρήστη 'Σύλλογος Ερευνητών /ΕΛΕ Ε.Κ. "Αθηνά"' | 29 Δεκεμβρίου 2013, 23:32

    Άρθρο 16 – Διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου – Διευθυντές Ινστιτούτων • Παρ. 1: Να παραμείνει ως απαιτούμενο για τον Διευθυντή το όριο ηλικίας (τουλάχιστον το 62ο έτος κατά τη στιγμή υποψηφιότητας). • Παρ. 4: Προτείνεται η δυνατότητα παύσης του Διευθυντή μετά από σχετική απόφαση του ΥΠΑΙΘ. Κρίνεται χρήσιμο να προστεθεί και δυνατότητα παύσης με απόφαση του ΥΠΑΙΘ μετά από εισήγηση του ΔΣ με πλειοψηφία 3/5, ή μετά από εισήγηση του σώματος των ερευνητών που λαμβάνεται με πλειοψηφία 3/5 σε έκτακτη γενική συνέλευσή τους. Η εισήγηση των ερευνητών πρέπει να είναι εναλλακτική προς την εισήγηση του ΔΣ και να μην εξαρτάται από αυτή. Η απόφαση παύσης είναι του ΥΠΑΙΘ. • Παρ. 7: Ο διευθυντής του Ινστιτούτου εκπροσωπεί νόμιμα το Ινστιτούτο έναντι τρίτων (αποφυγή γραφειοκρατίας). • Παρ. 8: Οι διευθυντές του ΕΚ και των Ινστιτούτων πρέπει να είναι πλήρους & αποκλειστικής απασχόλησης γιατί διαφορετικά παρακωλύεται η λειτουργία του Κέντρου/Ινστιτούτου. Όταν λήξει η θητεία του Διευθυντή, να μπορεί να γυρίσει στην προηγούμενη θέση του (στο Πανεπιστήμιο ή ΕΚ) εφόσον το επιθυμεί. • Παρ. 8 – 12: Πρέπει να προβλεφθεί ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης της διαδικασίας προκήρυξης της θέσης διευθυντή, εκλογής και διορισμού, ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα κατά τα οποία Ινστιτούτα μένουν ακέφαλα ή με προσωρινές διοικήσεις για μεγάλα χρονικά διαστήματα λόγω καθυστερήσεων των διαδικασιών αυτών. Στην παράγραφο 8 υπάρχει η διατύπωση «ο Διευθυντής του Ινστιτούτου συνεχίζει ν’ ασκεί τα καθήκοντα του μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών της Ειδικής Επιτροπής Κριτών». Εδώ καλό θα ήταν να προστεθεί «εφ’ όσον δεν υπάρχει σχετική αρνητική απόφαση του ΔΣ του Κέντρου που έχει ληφθεί με πλειοψηφία του 3/5 των μελών του». • Παρ. 8: Το άρθρο προτείνει σε περίπτωση κένωσης της θέσης του Διευθυντή Ινστιτούτου, να ασκεί τα καθήκοντά του ο Διευθυντής του ΕΚ. Αντ' αυτού προτείνεται να προβλεφθεί δια νόμου ο ρόλος του Αναπληρωτή Διευθυντή με συγκεκριμένες αρμοδιότητες, γιατί συχνά ο Διευθυντής του ΕΚ δεν επαρκεί για τη διεύθυνση ταυτοχρόνως του Κέντρου και του Ινστιτούτου / των Ινστιτούτων. Επιπλέον, (ιδιαίτερα στα μεγάλα ΕΚ) δεν έχει το ίδιο γνωστικό αντικείμενο με το Ινστιτούτο, γεγονός που δυσχεραίνει την επιστημονική εποπτεία. • Παρ. 9: Ο νόμος προβλέπει τη δημοσίευση της προκήρυξης μία φορά σε μία ημερήσια εφημερίδα πανελλήνιας κυκλοφορίας και σε μία εφημερίδα της έδρας του Ερευνητικού Κέντρου. Να προστεθεί η ανάρτηση και σε μία εφημερίδα της έδρας του Ινστιτούτου αν δε συμπίπτει με την έδρα του Ερευνητικού Κέντρου. • Παρ. 13: τα ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Χρήζει αντίστοιχης αναδιατύπωσης το «ΔΕΠ» σε «ΔΕΠ ή ΕΠ» και το «πανεπιστημιακή του θέση» σε «θέση του στο ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης». • Παρ. 14: Ως παραπάνω. • Παρ. 15: Οι αποδοχές των διευθυντών οφείλουν να είναι σαφώς καθορισμένες εντός του παρόντος Νόμου (π.χ. 120% των τακτικών αποδοχών του Διευθυντή Ερευνών, πολύ περισσότερο για τα ΝΠΙΔ που επωμίζονται το κόστος μισθοδοσίας των (εξωτερικών) διευθυντών. • Ενώ στο Άρθρο 18 γίνεται αναφορά για την αξιολόγηση του Προσωπικού του ΕΚ, δεν υπάρχει πρόβλεψη για αξιολόγηση των Διευθυντών του Κέντρου & των Ινστιτούτων. Θα πρέπει να προβλεφθεί σαφής διαδικασία ενδιάμεσης αξιολόγησης (π.χ. στο μισό της θητείας). Η αξιολόγηση θα πρέπει να γίνεται και από το ερευνητικό προσωπικό του ΕΚ. Σημαντικό στοιχείο αξιολόγησης θα πρέπει να είναι η κατάθεση από τον Διευθυντή Πλάνου Ανάπτυξης κατά τη φάση της εκλογής, ως προαπαιτούμενο, και η αξιολόγηση της επιτυχούς υλοποίησης του πλάνου στο μέσο της θητείας. Το ΔΣ του Συλλόγου Ερευνητών/ΕΛΕ του ΕΚ «Αθηνά»