• Σχόλιο του χρήστη 'Γιαννης Χ' | 28 Νοεμβρίου 2009, 23:26

    Αξιότιμη κ. Υπουργέ Σέβομαι και εκτιμώ τη προσπαθεια διαβούλευσης του Υπουργείου σας. Στα πλαισια αυτής της διαβούλευσης ρωτώ: Χρειάζονται περισσότεροι από Δέκα λόγοι για να δικαιολογήσεις το αυτονόητο???!!! Γιατί δεν αναγνωρίζεται η διδακτική προυπηρεσία της Γ-βαθμιας Εκπαίδευσης στη Β-βαθμια? 1. Οι συμβασιούχοι διδάσκοντες στα Πανεπιστήμια με το ΠΔ 407/80, καθώς και Επιστημονικοί και οι Εργαστηριακοί Συνεργάτες των ΤΕΙ έχουν υψηλά προσόντα, όπως κατοχή διδακτορικού διπλώματος, ή μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης, δημοσιεύσεις εργασιών σε διεθνή περιοδικά, συγγραφή σημειώσεων, μονογραφίες κ.λ.π. 2. Οι παραπάνω διδάσκοντες επιλέγονται, μετά από αξιολόγηση, να διδάξουν αυτοδύναμα και όχι από κάποια επετηρίδα. (διδασκαλία καθώς και διενέργεια τελικών εξετάσεων μαθημάτων του προγράμματος σπουδών του εκάστοτε τμήματος ΑΕΙ ή ΤΕΙ). Πρέπει ένας διαγωνισμός ΑΣΕΠ να το πιστοποιήσει τη καταλληλότητα .... 3. Συμβάλλουν στη διαμόρφωση των πτυχίων πολλών από εκείνους οι οποίοι στη συνέχεια διδάσκουν ως αναπληρωτές ή ως μόνιμοι στη Β/βάθμια Εκπαίδευση, των οποίων όμως η προϋπηρεσία προσμετράται για πρόσληψη στη Β/βάθμια! 4. Οι απαιτήσεις διδασκαλίας στη Γ/βάθμια εκπαίδευση είναι σαφώς υψηλότερες και επομένως οι διδάσκοντες σε αυτή είναι τουλάχιστον εξίσου ικανοί να διδάσκουν και στη Β/βάθμια. 5. Οι παραπάνω διδάσκοντες γιατί δεν πρέπει να έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν τα αυξημένα προσόντα τους τόσο στη Γ/βάθμια όσο και στη Β/βάθμια εκπαίδευση? Είναι μειονέκτημα τα πρόσθετα προσόντα? Αν όχι γιατί δεν αναγνωρίζονται? 6. Ο αριθμός των παραπάνω διδασκόντων που πιθανώς θα χρησιμοποιήσουν το δικαίωμα (αν τους δοθεί) να εργασθούν στη Β/βάθμια εκπαίδευση είναι αρκετά μικρός (και επιμερίζεται σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα) και θα επηρεάσει αμελητέα τους διορισμούς από τους πίνακες αναπληρωτών. Φυσικά, η αναγνώριση μπορεί να γίνει θεσμικά ή έστω μέσω μιας αντιστοίχισης της διδακτικής τους απασχόλησης από τη Γ-βάθμια Εκπ/ση στη Β-βάθμια. 7. Επιστήμονες με αυξημένα προσόντα είναι αναγκαίοι και στη Β/βάθμια εκπαίδευση όχι μόνο για διδασκαλία αλλά και για τη αξιοποίησή τους σε ειδικά σεμινάρια-διαλέξεις τόσο προς τους συναδέλφους τους όσο και τους μαθητές των σχολείων της ευρύτερης περιφέρειας τους και ακόμη και τη συμβολή τους σε απαιτήσεις σχολικών βιβλιοθηκών, του παιδαγωγικού ινστιτούτου, ακόμη και του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας αν τους χρειαστεί. 8. Υπάρχει ήδη (εδώ και χρόνια) μια διάταξη η οποία επιτρέπει σε κατόχους μεταπτυχιακού τίτλου (αρκεί επιπέδου master) οι οποίοι έχουν διδάξει 5-6 χρόνια σε ιδιωτικό σχολείο να πηγαίνουν στη συνέχεια σε Δημόσιο σχολείο και μάλιστα σε περιφέρεια της αρεσκείας τους!! 9. Γιατί δεν είναι επιθυμητό και λογικό όσοι έχουν πρόσθετα προσόντα να διεκδικούν (όταν το θελήσουν) δουλειά και σε θέσεις όπου απαιτούνται λιγότερα προσόντα? Δεν γίνεται λόγος για Αρεστούς αλλά για...Άριστους!!! Μήπως όσοι διδασκουν στη Γ-βαθμια Εκπ/ση κάνουν "κατάρτιση" και όχι εκπαίδευση?? 10. Ως πότε τα περισσότερα προσόντα θα μας καθιστούν ζητιάνους? Το αυτονόητο ζητάμε!! Με τιμη Γιάννης Χ. Δρ Μαθηματικός