• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη' | 21 Απριλίου 2014, 13:07

    Αρθρο 6 Φοίτηση Είναι πολύ σημαντικό να οριστεί ο ακριβής αριθμός των μαθητών με αναπηρία που φοιτούν στα νηπιαγωγεία και ο ακριβής τρόπος λειτουργίας των ΤΕ στα νηπιαγωγεία καθώς είναι διαφορετικός από τα δημοτικά. Είναι σημαντικό να οριστεί αν είναι δυνατόν να φοιτούν τα παιδια με ΕΕΑ στο ολοήμερο (με ωράριο κλασσικού). Παρατηρείται να φοιτούν στα νηπιαγωγεία 4-5 νήπια με σοβαρές αναπηρίες (αυτισμός) και να καθίσταται πολύ δύσκολη η συνδιδασκαλία σε ένα τμήμα και σε πολλές περιπτώσεις να μην δέχεται η νηπιαγωγός του κλασσικού να διαφοροποιήσει το πρόγραμμα ή να διδάσκει τα παιδια΄στην περίπτωση που πρέπει να κάνει ο εκπαιδευτικός του ΤΕ ατομική συνεδρία. Είναι πολύ σοβαρό να κατανοήσουν οι εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής οτι πρέπει να συμβάλλουν στην εκπαιδευση των μαθητών με ΕΕΑ μέσα από την ισότιμη συνδιδασκαλία και την διαφοροποιηση ειδικά στο νηπιαγωγείο που δε φοιτουν παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και έχουν μια ευκαιρία να ξεπερασουν τις δυσκολίες τους αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρις κοινό σχεδιασμό,χωρίς διαφοροποίηση και χωρίς συνδιδασκαλία. Θα πρέπει οι εκπαιδευτικόι των νηπιαγωγείων γενικής αγωγής να γνωρίζουν οτι αν συλλειτουργούν με ΤΕ, έχουν ισότιμους ρόλους ειδικά αν φοιτούν 4 παιδιά με σοβαρές αναπηρίες που έχουν μια από τελευταίες τους ευκαιρίες να ενταχθούν Ο νόμος θα μπορούσε να ορίζει καθήκοντα του εκπαιδευτικού γενικής αγωγής στα νηπιαγωγεία όπου λειτουργούν ΤΕ ως: Διαφοροποιεί, σχεδιαζει κοινά και ακολουθεί τα κατάλληλα μοντέλα συνδιδασκαλίας σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγης λαμβάνοντας υπόψιν τις ανάγκες όλων των μαθητών της τάξης(Friend and Cook 2009, Mastropiery 2010) ώστε να προωθηθεί η ένταξη των μαθητών με ΕΕΑ κai λαμβάνοντας υποψιν ότι η διαφοροποίηση και η συνδιδασκαλία είναι ερευνητικά αποδεδειγμένο ότι συντελεί στην πρόοδο όλων των μαθητών ( Tilstone et al 2000)