• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος' | 23 Απριλίου 2014, 20:46

    Κ. Υπουργέ Σχετικά με την πρόταση για το νομοσχέδιο της Ειδικής Αγωγής θα ήθελα να κάνω μια βασική παρατήρηση που αφορά και σχετίζεται με τα τρία άρθρα, άρθρο 20 Εκπαιδευτικοί ΕΑΕ, άρθρο 21 Διορισμοί Εκπαιδευτικών ΕΑΕ και άρθρο 22 Αναπληρωτές ΕΑΕ. Η παρατήρηση εστιάζεται στο ότι είναι άκρως επιστημονικά και παιδαγωγικά απαράδεκτη και αστήρικτη η προτεραιότητα που δίνεται στους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και ΠΕ71 σε σχέση με τους ΠΕ60,50 και ΠΕ70,50 και αυτό για τους εξής λόγους: Επιστημονικά και Παιδαγωγικά απαράδεκτη γιατί α) η λογική ότι η ειδική αγωγή αποτελεί ξεχωριστό κλάδο από τη γενική αγνοεί τις εξελίξεις (τουλάχιστον της τελευταίας εικοσαετίας) στην παιδαγωγική επιστήμη αλλά και τις κατακτήσεις του παγκόσμιου αναπηρικού κινήματος, που τονίζουν ότι οι δομές της ειδικής εκπαίδευσης πρέπει να αποτελούν κομμάτι της γενικής εκπαίδευσης και ότι η ειδική παιδαγωγική είναι προέκταση της γενικής. β) Σε παγκόσμιο επίπεδο, αποτελεί βασική εκπαιδευτική αρχή ότι τα στελέχη της Ε.Α. είναι και θα πρέπει να είναι άτομα με επιπλέον προσόντα εξειδίκευσης, με μετεκπαίδευση ή μεταπτυχιακή ειδίκευση όπως προβλέπεται από την οργάνωση των πανεπιστημιακών σπουδών σε κάθε κλάδο. Σε όλον τον κόσμο, Ευρώπη και Αμερική η Ειδική Αγωγή είναι σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Μόνο η Ελλάδα έχει αυτό το θλιβερό προνόμιο να δίνει ξεχωριστό «βασικό πτυχίο Ειδικής Αγωγής» και να λανσάρονται οι κάτοχοί του ως οι ΄πλέον κατάλληλοι’ για τη στελέχωση των ειδικών εκπαιδευτικών δομών. γ) Ακόμη, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την όποια προσπάθεια εναρμόνισης της φιλοσοφίας του εκπαιδευτικού συστήματος με την πολιτική της ένταξης και των ίσων ευκαιριών (βλ. Σύμβαση των Δικαιωμάτων των Ατόμων με Αναπηρία 2006 την οποία η Ελλάδα κύρωσε πρόσφατα με τον ν. 4074/2012, ΦΕΚ 88/τΑ/11-4-2012, Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (Unisef, 2009), Διακήρυξη Σαλαμάνκας 1994), που επιβάλλει στην πολιτεία να εκπαιδεύει παιδαγωγούς για όλους τους μαθητές. δ) Τέλος η πολύ σύγχρονη και παιδαγωγικά προωθημένη αναφορά που γίνεται στη πρόταση του παρόντος Νόμου για δυνατότητα εναλλαγής ρόλων των εκπαιδευτικών μέσα στην ίδια αίθουσα διδασκαλίας και η πρόταση για Καθολική Σχεδίαση για Μάθηση ενισχύει την άποψη ότι είναι επιτακτική η κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών με αναπηρία υπό την αιγίδα ενός ενιαίου εκπαιδευτικού πλαισίου. Η πρόταση μας λοιπόν είναι ότι οι Δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής ΠΕ70,50 και ΠΕ 60,50 πρέπει να αντιμετωπίζονται τουλάχιστον ισότιμα με τους εκπαιδευτικούς ΠΕ71 και ΠΕ61. Ειδάλλως, αγαπητέ Υπουργέ, βάζοντας τέτοια στεγανά ανάμεσα στην ειδική και τη γενική αγωγή, ακυρώνουμε την ενταξιακή προοπτική της Παιδείας μας με μόνους χαμένους τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.