• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη ΑΡ' | 27 Απριλίου 2014, 19:28

    Αρχικά θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το βήμα που μας δίνεται, μέσω της διαβούλευσης. Επιπρόσθετα θα ήθελα να επισημάνω ορισμένα θέματα που προκύπτουν όπως αυτά ορίζονται από τα άρθρα 21 (παράγραφος 3 και 4) και 22 (παράγραφος 3), αν δεν κάνω λάθος σε κάποια ερμηνεία: Πρωτοβάθμια: Διορισμοί σε δομές ΕΑΕ: Αρθ.21 παρ.3: ΠΕ 61/71: Με ΑΣΕΠ ΕΑΕ + μοριοδότηση «τροποποιημένου» 3848 (Άρθρο 22 παρ.3) Αρθ.21 παρ.4: ΠΕ 60/70 -50: Με ΑΣΕΠ γενικής???? + μοριοδότηση 3848/2010???? Αναπληρωτές σε δομές ΕΑΕ: Αρθ.22 παρ.3: ΠΕ 61/71: Κατατάσσονται βάση προϋπηρεσίας και χρόνου κτήσης πτυχίου. Αρθ.22 παρ.3: ΠΕ 60/70 -50: Έπονται των 61/71 κατάταξη βάση μοριοδότησης «τροποποιημένου» 3848 Δευτεροβάθμια: Διορισμοί σε δομές ΕΑΕ : Αρθ.21 παρ.3: Με ΑΣΕΠ ΕΑΕ + μοριοδότηση «τροποποιημένου» 3848 (Άρθρο 22) Αρθ.21 παρ.4: Με ΑΣΕΠ γενικής εκπαίδευσης + μοριοδότηση 3848/2010 ???? Αναπληρωτές σε δομές ΕΑΕ: Αρθ.22 παρ.3: Κατάταξη βάση μοριοδότησης «τροποποιημένου» 3848 (Άρθρο 22) Το πρώτο συμπέρασμα που καταλήγει κανείς είναι ότι οδηγούμαστε σε ένα πιο πολύπλοκο σύστημα με πολλούς πίνακες, πολλές ανισότητες και τη δημιουργία εκπαιδευτικών διαφορετικών ταχυτήτων. Το δεύτερο βασικό συμπέρασμα είναι ότι τα μόρια του ΑΣΕΠ είτε γενικής είτε ειδικής δεν θα λαμβάνονται υπόψη στην πρόσληψη αναπληρωτών (π.χ. μπορεί να επιλεγεί ένας αποτυχών ΑΣΕΠ λόγω του Αρθ.22 παρ.3 και να απορριφθεί ένα επιτυχών!!!). Έτσι, κάποιος που διορίζεται με τον ΑΣΕΠ της γενικής και διαθέτει τα τυπικά προσόντα ΕΑΕ μπορεί να τοποθετηθεί, να αποσπαστεί και να μετατεθεί σε σχολική μονάδα ειδικής αγωγής, αλλά για έναν επιτυχών ΑΣΕΠ γενικής, αυτό δεν παίζει πουθενά ρόλο για την πρόσληψη του ως αναπληρωτής ΕΑΕ!! Δηλαδή ουσιαστικά είναι ικανή συνθήκη για διορισμό αλλά όχι για αναπλήρωση. Από την αθρόα συμμετοχή στη διαβούλευση των άρθρων που αφορούν το εκπαιδευτικό προσωπικό, φαίνεται ξεκάθαρα η μεγάλη ανάγκη της κοινωνίας τόσο για εργασία, όσο και ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ!!!!! Ο ΑΣΕΠ αποτελεί το πλέον αξιοκρατικό κριτήριο και πρέπει σε κάθε περίπτωση να ληφθεί υπόψη τόσο για διορισμούς, όσο και για αναπληρώσεις. Εξάλλου η μη προσμέτρηση του έρχεται σε αντίθεση τόσο με το άρθρο 5 του 3848/2010 (οι πίνακες κατάταξης πηγή άντλησης αναπληρωτών) όσο και με το άρθρο 28 του 4186/2013: «Τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση για τις προσλήψεις, τους διορισμούς, τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις και τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, …………….. ισχύουν από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και για την Ειδική Αγωγή.» Μία πρόταση θα ήταν η δημιουργία ενός πίνακα για κάθε ΠΕ στη γενική εκπαίδευση (βάση 3848/2010) και ενός πίνακα για κάθε ΠΕ στην ΕΑΕ ((βάση 3848/2010, όσων διαθέτουν τα τυπικά προσόντα για την ένταξη σε αυτόν σύμφωνα με το άρθρο 20), με προσμέτρηση του ΑΣΕΠ του κάθε ΠΕ!!!!!!! Ένας ΑΣΕΠ για κάθε ΠΕ!!!!!!!!!!!!! Ο ΑΣΕΠ εξάλλου κρίνει την επάρκεια σε γνωστικό και παιδαγωγική επάρκεια, τα οποία κρίνονται απαραίτητα, είτε ένας εκπαιδευτικός διδάσκει στη γενική εκπαίδευση, είτε στην ΕΑΕ. Από τον κάθε πίνακα θα μπορούσαν να γίνονται τόσο οι διορισμοί όσο και η επιλογή αναπληρωτών. Ούτως ή άλλως οι πίνακες κατάταξης σύμφωνα με τον 3848 δεν ορίζουν συγκεκριμένο αριθμό διορισμών, αλλά ορίζουν σαφώς την κατάταξη των εκπαιδευτικών. Με την παραπάνω πρόταση κατά τη γνώμη μου, οι διαφορετικοί πίνακες ΠΕ61/71 και ΠΕ60/70-50 και η πρόσληψη με ποσόστωση ανά περιφέρεια, αμβλύνουν την αντιπαράθεση στην πρωτοβάθμια, η οποία έχει μονοπωλήσει το ενδιαφέρον στη διαβούλευση, και δεν θα επηρέαζε τις υπηρεσιακές μεταβολές. Το τελευταίο αποτελεί απλά μία πρόταση και δεν θέλω σε καμία περίπτωση να μεροληπτήσω υπέρ κανενός. Σε κάθε περίπτωση όμως και με κάθε σεβασμό προς το νομοθέτη, οι παράγραφοι 3,4 του άρθρου 21 σε συνδυασμό με την παράγραφο 3 του άρθρου 22, χρήζουν επανεξέτασης και περισσότερων διευκρινήσεων.