• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΛΑΧΟΣ Μ. ΦΩΤΙΟΣ (Πρ. Συλλόγου Αποφοίτων Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής ΠαΜακ)' | 4 Μαΐου 2014, 02:05

    Αξιότιμοι κ.κ., Δια του παρόντος σχολίου επιθυμώ να εκφράσω την αντίθεση σύσσωμου του Π.Ε. 72 στην σχεδιαζόμενη μέσω του παρόντος άρθρου, κατάργηση της νομοθετημένης παρουσίας μας στα Ε.Ε.Ε.ΕΚ., δεδομένου ότι: 1. Στην Υπουργική απόφαση 23079/ΙΚ/18-2-2014 (ΑΔΑ: ΒΙΕΒ9-20Ε) του Υπουργείου Παιδείας - Καθορισμός στρατηγικών στόχων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, έτους 2014 αναφέρεται ο στόχος: "7 - Εκσυγχρονισμός των δομών της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ενσωματωμένο στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, με προσανατολισμό το μέλλον του μαθητή αξιοποιώντας τις μεθόδους συνεκπαίδευσης και τις νέες τεχνολογίες και με προτεραιότητες στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση των παιδιών με αναπηρίες". 2. Στην ίδια πρόταση του νομοσχεδίου (Αρ.2§5γ – Οργάνωση και στόχοι ΕΑΕ) αναφέρεται «Η ΕΑΕ επιδιώκει ιδίως… την αντίστοιχη προς τις δυνατότητες τους ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα, στην κοινωνική ζωή και στην επαγγελματική δραστηριότητα». 3. Η ίδια επίσης πρόταση (Σχολικές Μονάδες - Άρ. 9§ 1γ3) περιγράφει πως τα Ε.Ε.Ε.ΕΚ. διατηρούν χαρακτήρα επαγγελματικής εκπαίδευσης και «τάξη Μαθητείας», ενώ θα λειτουργεί προκαταρκτική τάξη, με στόχο την προετοιμασία των μαθητών, στην οποία θα διδάσκονται μαθήματα γενικής παιδείας, αυτόνομης διαβίωσης και προεπαγγελματικών δεξιοτήτων για την ομαλή ένταξη του μαθητή στο σχολικό περιβάλλον. Επίσης αναφέρεται ότι: «Η Τάξη Μαθητείας έχει διάρκεια τουλάχιστον 2 τριμήνων και το πολύ ενός (1) διδακτικού έτους και περιλαμβάνει μαθήματα πρακτικής με εκπαίδευση στο χώρο εργασίας, ή σε φορέα, ή στο σχολείο ή στο πλαίσιο του σχολικού συνεταιρισμού». 4. Το άρθρο 11 του παρόντος νομοσχεδίου αναφέρει: «Η φοίτηση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις αυτοτελείς ΣΜΕΑΕ της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να παραταθεί ανάλογα με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες τους και πέραν του εικοστού τρίτου (23ου) έτους της ηλικίας τους». 5. Τα πρακτικά της Βουλής για το Νομοσχέδιο Ειδικής Αγωγής της 29ης Απριλίου 2014 (ECAP0427.XT1 σελ.11) αναφέρουν: «Επίσης, καταργούμε από την ειδική αγωγή τους κλάδους ΠΕ72 και …, διότι ποτέ δεν εργάστηκαν σε αυτή και δεν έχουν λόγο να βρίσκονται σε αυτή», αιτιολογία ανεπαρκής, αφού ο λόγος καταγράφεται στον Ν.3699 (άρ. 8§1δδ & 20§3δ) και οι θέσεις δεν έχουν συσταθεί ακόμα, ώστε να εργαστούν οι ΠΕ 72. 6. Το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμόν 76/21–3–2002 αναφέρει για τους πτυχιούχους Π.Ε. 72 πως: «…Ο πτυχιούχος της παραπάνω κατεύθυνσης με τις εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις του ασχολείται είτε αυτοδύναμα είτε σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα: .α) Σε προγράμματα εκπαίδευσης, κατάρτισης και επιμόρφωσης ενηλίκων, .β) Σε οργανισμούς, φορείς δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που ασχολούνται με τον επαγγελματικό προσανατολισμό ή απασχόληση και την επαγγελματική και κοινωνική ενσωμάτωση μειονεκτουσών ομάδων…» 7. Ο Ν. 3699, άρ. 3 αναφέρει: «Συνιστάται κλάδος ΠΕ 72 (Εκπαιδευτικών Ενηλίκων) που βρίσκονται εντός ή εκτός του πλαισίου των ΣΜΕΑΕ, ο οποίος προστίθεται στους κλάδους των εκπαιδευτικών ΕΑΕ της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για τις ΣΜΕΑΕ που προβλέπονται στο άρθρο 14 του ν. 1566/1985». Επιπλέον κατά το άρθρο 8§1δδ «…στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. μπορούν να διδάσκουν και εκπαιδευτικοί ενηλίκων Π.Ε. 72 με απόσπαση ή οργανική θέση που συστήνεται για το σκοπό αυτόν». Ωστόσο το Π.Ε. 72 δεν εμφανίζεται μέχρι σήμερα στους πίνακες ανάθεσης μαθημάτων των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. 8. Στο Ν. 3699 (άρ. 20§3δ) προβλέπεται ότι: «οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ 72 τοποθετούνται με διορισμό, μετάθεση ή απόσπαση στα ΕΕΕΕΚ και απασχολούνται στην υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης και επιμόρφωσης ενηλίκων πολιτών με ή χωρίς αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που σχεδιάζονται και εκπονούνται από τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης ή από οποιονδήποτε άλλον επίσημο κρατικό φορέα έχει την ευθύνη σχεδιασμού και εκπόνησης ανάλογων προγραμμάτων». 9. Το πρόγραμμα σπουδών και το επιστημονικό προφίλ του ΠΕ 72 (http://www.uom.gr/modules.php?op=modload&name=UpDownload&file=index&req=getit&lid=2212 ), είναι το πλέον κατάλληλο για την ανάληψη θέσεων επαγγελματικής εκπαίδευσης, προσανατολισμού και συμβουλευτικής συνολικά. 10. Από τα λοιπά σχόλια στην παρούσα διαβούλευση προκύπτει πως «…τα αυτόνομα εργαστήρια προεπαγγελματικών δεξιοτήτων και αυτόνομης διαβίωσης καταργούνται, κάτι το οποίο απαξιώνει τη λειτουργία των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.». Σας παρακαλώ, λοιπόν, λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, να προχωρήσετε στην απαλοιφή του αποσπάσματος «Τα αυτόνομα εργαστήρια προεπαγγελματικών δεξιοτήτων και αυτόνομης διαβίωσης καταργούνται» και να διευκολύνετε το συντομότερο την πρόσβαση των πτυχιούχων Π.Ε. 72 στο οικείο περιβάλλον των Ε.Ε.Ε.ΕΚ. με τη σύσταση οργανικών θέσεων, διότι αυτό θα είναι προς όφελος των εκπαιδευομένων. Σας ευχαριστώ θερμά για την προσοχή! Μετά τιμής, ΒΛΑΧΟΣ Μ. ΦΩΤΙΟΣ