• Σχόλιο του χρήστη 'Ευάγγελος' | 5 Μαΐου 2014, 14:25

    Πρόταση για το νομοσχέδιο Ειδικής Αγωγής (άρθρο 19) Έρχεται ένα νομοσχέδιο να μετατρέψει εκπαιδευτικούς με πείρα και γνώση τόσο στην ειδική όσο και στη γενική αγωγή σε ΠΕ.70.50. Η πολιτεία οφείλει να αξιοποιήσει την εμπειρία και γνώση των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών κι όχι να τους διαχωρίζει από την αρχική τους ιδιότητα (γενική αγωγή). Να δημιουργήσει δηλαδή ακόμη μεγαλύτερο κλίμα ανασφάλειας σε εκείνους που πρέπει να στηριχτεί για το εγχείρημά της; Ποιος σώφρων εργοδότης θα το έκανε αυτό στους υπαλλήλους του; Πρόκειται για το αυτονόητο, το οποίο θα μπορούσε να συνοψιστεί στα παρακάτω δεδομένα : 1. Δάσκαλοι, οι οποίοι εργάστηκαν σε γενικές τάξεις, είχαν μαθητές με ειδικές ανάγκες και κινήθηκαν από ενδιαφέρον και αγάπη για τα παιδιά στην ειδική αγωγή, εννοείται με επιπλέον σπουδές (μετεκπαίδευση, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, κ.τλ.). 2. Δάσκαλοι με εμπειρία στη γενική αγωγή, οι οποίοι αντιλαμβάνονται το νόημα της ειδικής αγωγής στα πλαίσια του γενικού σχολείου και μιας πραγματικά ενταξιακής πολιτικής. 3. Δάσκαλοι, οι οποίοι γνωρίζουν τον τρόπο εργασίας των συναδέλφων της γενικής αλλά και ουσιαστικούς τρόπους να συνεργαστούν, να τους ακούσουν για ουσιαστική ένταξη των ανάπηρων μαθητών. 4. Δάσκαλοι που το βασικό τους πτυχίο τους ενέταξε στη Γενική Αγωγή ως ΠΕ.70 και με αυτή την ιδιότητα πορεύτηκαν και εξελίχθηκαν ως εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής. Ας μην ξεχνάμε ότι οι κατηγοριοποιήσεις πέρα από πρακτικές διαχωρισμών που εξυπηρετούν επιβάλουν και ιατρικοποιημένα μοντέλα. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι το .50 θα είναι το "επιπλέον". Τραγική ειρωνεία σε μια περίοδο, που επικρατεί η λογική των περικοπών και της διαθεσιμότητας; Πώς μπορεί να είναι «επιπλέον» όταν όλες οι κινήσεις του Υπουργείου δείχνουν μια κατεύθυνση προς την υπερεξειδίκευση, η οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση θίγει καταρχήν τα άτομα με ειδικές ανάγκες, αφού τα παραπέμπει κατευθείαν στο «μάτι» του ειδικού, όπου η οπτική της γενικής αγωγής (ολιστική θεώρηση) στην πράξη απουσιάζει ή έχει απλώς δοθεί ως θεωρητικό σύγγραμμα. Αν μπορεί ας το εξηγήσει αυτό κάποιος. Επομένως, δεν συμφωνούμε με την κατηγορία Π.Ε.70.50 διότι: • Εντείνει το κλίμα εργασιακής ανασφάλειας σε εργαζόμενους, οι οποίοι λόγω του αντικειμένου τους χρειάζονται υποστηρικτικές δομές και εξισορροπητικά κίνητρα ώστε να ασχοληθούν απερίσπαστοι με το έργο τους. • Ενδεχομένως στερήσει σε κάποιους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να επιστρέψουν στη γενική αγωγή ώστε να ανατροφοδοτηθούν πνευματικά και ψυχικά από το γενικό πλαίσιο ( «επαγγελματική εξουθένωση» για εργαζόμενους σε τόσο ευαίσθητους τομείς). • Οι εκπαιδευτικοί των Τ.Ε. καλούνται από τον νέο νόμο να ανταποκριθούν σε πολλαπλές ιδιότητες: ως εκπαιδευτικοί των Τ.Ε. του σχολείου τους (με 12 μαθητές με ή χωρίς διάγνωση), ως περιφερόμενοι από σχολείο σε σχολείο, ως μέλη διαγνωστικών επιτροπών (ΕΔΕΑΥ), ως παράλληλη στήριξη, ως επιμορφωτές σε θέματα ειδικής αγωγής στο σχολείο που υπηρετούν, ως υπεύθυνοι σχεδιασμού και εφαρμογής εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων των μαθητών τους και πολλών άλλων αρμοδιοτήτων που δεν είναι του παρόντος να αναφερθούν. Πρόκειται για ένα ρόλο πολυποίκιλο και εν πολλοίς ασταθή στις απορρέουσες από αυτόν υποχρεώσεις. Η κατηγοριοποίηση σε ΠΕ.70.50 ας μη σταθεί ως αντικίνητρο για εκπαιδευτικούς που έχουν στηρίξει μέχρι τώρα την εκπαίδευση και αποτελέσει υπονομευτικό παράγοντα στο δικαίωμα για εργασία. Τέλος, γιατί δεν δίνεται κάποια ουσιαστική εξήγηση για την συγκεκριμένη αλλαγή, δηλαδή να καταχωρηθούμε ως ΠΕ70.50; Πρόταση: Oι υπηρετούντες με οργανική θέση ΠΕ60 και ΠΕ70 εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ειδικής Αγωγής ή σε ΕΕΕΕΚ, εξακολουθούν και υπηρετούν σε αυτές και διατηρούν ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΩΣ το δικαίωμα για μετάθεση ή απόσπαση σύμφωνα με το άρθ.16 του ν.1566/1985 και το άρθ. 16 παράγρ. 1 του Ν. 3699/2008. Ζητάμε να παραμείνουμε ΠΕ.70 και να μην κατηγοριοποιηθούμε ούτε ως ΠΕ70.50 ούτε ως ΠΕ.71. Ευχαριστούμε για τη φιλοξενία, Με Τιμή, Πρωτοβουλία Εκπ/κων ΠΕ.70 των Τμημάτων Ένταξης των παρακάτω Δημοτικών Σχολείων: 1. 5ο Χαλανδρίου 2. 7o Χαλανδρίου 3. 12o Χαλανδρίου 4. 1ο Νέου Ψυχικού 5. 1ο Χολαργού 6. 4o Χολαργού 7. 5ο Αγ. Παρασκευής 8. 2ο Καλλιθέας 9. 8ο Καλλιθέας 10. 13ο Καλλιθέας 11. 17ο Καλλιθέας 12. 1ο Δάφνης 13. 11ο Αγ. Δημητρίου 14. 3ο Αγ. Δημητρίου 15. 8o Γλυφάδας