• Σχόλιο του χρήστη 'ΣύλλογοςΑναπληρωτών – Νηπιαγωγών Δασκάλων με Μεταπτυχιακές - Διδακτορικές Σπουδές στην Ειδική Αγωγή/Σχολική Ψυχολογία' | 13 Δεκεμβρίου 2014, 11:54

    Το νέο σχέδιο νόμου, αν ψηφιστεί, θα επιφέρει τρομερές αρνητικές συνέπειες στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στη ζωή των γονιών τους, αλλά και στη ζωή των εξειδικευμένων, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα στην ειδική αγωγή, εκπαιδευτικών. Επιγραμματικά σας αναφέρουμε τα εξής: - ανατρέπονται εξ ολοκλήρου οι ισχύοντες εκπαιδευτικοί θεσμοί χωρίς να υπάρχουν οι απαραίτητες επαρκείς μελέτες και επιστημονικά επιχειρήματα που να αποδεικνύουν ότι οι αλλαγές αυτές είναι προς όφελος των παιδιών. - αθετείται η συμφωνία και ο σκοπός, για τον οποίο η Ελλάδα απορροφά τα σχετικά ευρωπαϊκά κονδύλια, της υιοθέτησης δηλαδή και της εφαρμογής μιας συν-εκπαιδευτικής/ενταξιακής εκπαιδευτικής πολιτικής στη χώρα μας. - παραβιάζονται οι βασικές αρχές της Διακήρυξης της Salamanca και του Πλαισίου Δράσεων για την Ειδική Αγωγή της UNESCO (1994) και τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία των Ηνωμένων Εθνών (2006). - η λογική του νέου σχεδίου νόμου ότι η ειδική εκπαίδευση αποτελεί ξεχωριστό κλάδο από τη γενική εκπαίδευση και ότι ο ειδικός παιδαγωγός αποτελεί μια ανεξάρτητη επιστημονική και επαγγελματική οντότητα από τον παιδαγωγό είναι εκ' διαμέτρου αντίθετη με τα διεθνή και ευρωπαϊκά κείμενα ό,τι για τους ειδικούς παιδαγωγούς η εκπαίδευση πρέπει να αποτελεί επιπλέον προσόν το οποίο θα συμπληρώνει τη βασική τους εκπαίδευση στη γενική αγωγή. στη συγκεκριμένη περίπτωση εύλογα προκύπτει το ερώτημα πως θα ανταπεξέλθει στην ποιότική εκπαιδευση- συνεκπαιδευση-παράλληλη στήριξη των παιδιών με ιδιαιτερότητες ένας ειδκός που δεν γνωρίζει το ευρύτερο πεδίο της βασικής παιδαγωγικής; Για τους μαθητές της τυπικής εκπαίδευσης θα επιλέγονταν εκπαιδευτικοί που διαθέτουν αποσπασματικές γνώσεις; - πισωγυρίζει το εκπαιδευτικό σύστημα σε παρωχημένα ιατρικά μοντέλα εκπαίδευσης, που έχουν στο επίκεντρό τους τη φυσιοπαθολογία των παιδιών και την αντίστοιχη κατηγοριοποίησή τους και όχι την παροχή ισόνομης και ισότιμης παιδείας σε όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από τις όποιες εκπαιδευτικές τους ανάγκες και δυνατότητες. Κατά συνέπεια, καταπατώνται τα δικαιώματα τους και αναιρείται στην πράξη η ένταξη- συνεκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις δομές του γενικού σχολείου. Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο στερείται κάθε είδους επιστημονικής και παιδαγωγικής βάσης αναφορικά με την εκπαίδευσης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.