• Σχόλιο του χρήστη 'Αγγελική Μύθη, περιβαλλοντολογος - μελος ΕΠΠΕ' | 1 Δεκεμβρίου 2009, 19:22

    Αφού έχει ξεκινήσει μια γεναία, θέλουμε να πιστεύουμε, και πραγματικά σύγχρονη αναδιάρθρωση της Παιδείας, πολύ σημαντικό θα ήταν να λάβετε επιτέλους σοβαρά υπόψη σας το θέμα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Η νέα κυβέρνηση φαίνεται να θέλει να δώσει επιτέλους περισσότερη σημασία στα Περιβαλλοντικά Θέματα. Δεν είναι δυνατόν όμως να προωθηθούν ουσιαστικά και αποτελεσματικά η προστασία του περιβάλλοντος και η αειφόρος ανάπτυξη, χωρίς μια σωστή Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, που θα καταφέρνει να ευαισθητοποιήσει τους αυριανούς πολίτες και να τους καταστήσει υπεύθυνους και ικανούς να προσφέρουν τα μέγιστα στην προστασία του περιβάλλοντος. Σήμερα, όμως, η Π.Ε. διδάσκεται στα σχολεία μόνο ως επιλεγόμενο μάθημα από εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων, χωρίς την απαίτηση εξειδικευμένης γνώσης ή συνάφειας με τις επιστήμες του περιβάλλοντος και τις αρχές και τη μεθοδολογία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Την ίδια στιγμή οι Περιβαλλοντολόγοι έχουν σα μέρος του επιστημονικού αντικειμένου και των αρμοδιοτήτων τους την Περιβαλλοντική Αγωγή και Εκπαίδευση. Παρά ταύτα, ο κλάδος των Περιβαλλοντολόγων αποκλείεται από το χώρο της τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης (από σχολεία και από Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης). Για να έχει αποτελεσματικότητα η προστασία του περιβάλλοντος και την πραγματική συμμαετοχή των πολιτών, πρέπει να ενταχθεί η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ως κανονικό Μάθημα στο ωρολόγιο πρόγραμμα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και να ανατεθεί η διδασκαλία της (όπως και άλλων συναφών αλλά υφιστάμενων μαθημάτωντης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) στους Πτυχιούχους Περιβαλλοντολόγους, που είναι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι. Τέλος, δε νοούνται Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) χωρίς Πτυχιούχους Περιβαλλοντολόγους. Αν θέλετε να λειτουργούν σωστά και να πραγματοποιούν το σκοπό τους, πρέπει να είναι στελεχωμένα και με Πτυχιούχους Περιβαλλοντολόγους, που όπως και να το κάνουμε, γνωρίζουν τους μηχανισμούς του περιβάλλοντος καλύτερα από δασκάλους και φιλολόγους που αυτήν τη στιγμή εργάζονται στα ΚΠΕ.