• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Π.' | 2 Δεκεμβρίου 2009, 10:39

    Μεγάλο και πολυδιάστατο και αυτό το θέμα. Είμαι 21 χρόνια εκπαιδευτικός Β/βάθμιας, από αυτά 3 υποδιευθυντής και 7 διευθυντής ΓΕΛ. Η διαδικασία επιλογής, η γνωστή, με μοριοδότηση και κριτήρια μη ουσιαστικά και συνεντεύξεις για γέλια.Δεν είχα και δεν έχω ως τώρα, όπως και όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης, την παραμικρή επιμόρφωση ή άλλου είδους βοήθεια στην άσκηση των καθηκόντων μου από το υπουργείο. Ο καθένας μας λειτουργεί με βάση το φιλότιμό του, τις γνώσεις που με δική του πρωτοβουλία απέκτησε και το ταλέντο του.Αποτέλεσμα, να υπάρχουν στελέχη εκπαίδευσης που είναι τελείως ακατάλληλα για τις θέσεις που κατέχουν. Σχολικοί σύμβουλοι που έχουν διδάξει ελάχιστα σε τάξη ή δεν τα κατάφερναν και τόσο καλά όταν το έκαναν, έχουν αναλάβει την παιδαγωγική και διδακτική υποστήριξη και καθοδήγηση συναδέλφων. Διευθυντές γραφείων, Διευθύνσεων αλλά και Περιφέρειας που δεν γνωρίζουν σε βάθος την καθημερινή λειτουργία του σχολείου, αφού έχουν ελάχιστη θητεία σε σχολικές μονάδες και καμία προηγούμενη διοικητική εμπειρία. Διευθυντές σχολείων που αδυνατούν να επιλύσουν απλά και συνηθισμένα προβλήματα που παρουσιάζονται καθημερινά στα σχολεία. Κατά τα άλλα έχουν σημαντικούς τίτλους, συγγραφικό έργο κ.λπ. Δεν κάνω γενικές τοποθετήσεις, γνωρίζω συγκεκριμένες περιπτώσεις με ονοματεπώνυμα στην περιφέρεια που βρίσκομαι, που δεν μπορούν να θεωρηθούν ως οι ελάχιστες εξαιρέσεις του κανόνα. Προτείνω να ιδρυθούν σχολές αντίστοιχες της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης για τα στελέχη της εκπαίδευσης, μονοετούς φοίτησης για υποδιευθυντές και διευθυντές σχολικών μονάδων και διετούς για τα υπόλοιπα στελέχη. Να εισάγονται εκπαιδευτικοί που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια και προυποθέσεις, να απαλλάσσονται από διδακτικά καθήκοντα κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους και να αποφοιτούν μετά από ουσιαστική αξιολόγηση.