• Σχόλιο του χρήστη 'Αλεξάνδρα Τζ. Εκπαιδευτικός Ε.Ε.' | 14 Δεκεμβρίου 2014, 21:31

    Στην παράγραφο 9)γ) του άρθρου 4, ορίζεται η σύσταση των ΕΔΕΑΥ με κύρια μέλη: το Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον ψυχολόγο και τον κοινωνικό λειτουργό που υπηρετούν στο αντίστοιχο κέντρο υποστήριξης Ειδικής Εκπαίδευσης. Συνεχίζοντας στο ίδιο άρθρο αναφέρεται ότι: «οι ΕΔΕΑΥ συνεργάζονται υποχρεωτικά με τους εκπαιδευτικούς Ειδικής Εκπαίδευσης» όπως και με «τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο τμήμα φοίτησης του μαθητή. Φαίνεται από το παραπάνω άρθρο ότι οδηγούμαστε στην απομάκρυνση του εκπαιδευτικού Ειδικής Εκπαίδευσης ως ισότιμο μέλος των ΕΔΕΑΥ. Σύμφωνα με το ΦΕΚ 315, 12-2-2014, /Αριθμ. 17812/Γ6 «Νόμιμη σύσταση των ΕΔΕΑΥ και καθορισμός των ιδιαίτερων καθηκόντων των μελών και συντονιστών αυτών », Η Ε.Δ.Ε.Α.Υ "..διενεργεί αξιολόγηση για τη διάγνωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών..διαμορφώνει πρόγραμμα διαφοροποιημένης διδασκαλίας .. οι ενέργειές της έχουν εκπαιδευτικό προσανατολισμό.. και .. όλες οι αποφάσεις λαμβάνονται διεπιστημονικά..." Συνεχίζοντας, στο ίδιο ΦΕΚ ορίζονται τα καθήκοντα και αρμοδιότητες του εκπαιδευτικού Ειδικής Εκπαίδευσης ως μέλος της διεπιστημονικής ομάδας της ΕΔΕΑΥ (άρθρο 4, παράγραφος 1,2)όπως «…η συμβουλευτική υποστήριξη για το σχεδιασμό προγράμματος διαφοροποιημένης διδασκαλίας,..για θέματα εξατομίκευσης και προσαρμογής της μορφής διδασκαλίας, εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων στην τάξη, ειδικής εξατομικευμένης υποστήριξης ΕΑΕ..κ.α.". Ο Εκπαιδευτικός Ειδικής Εκπαίδευσης αποτελεί λοιπόν βασικό και ισότιμο μέλος των ΕΔΕΑΥ, όπως αυτό απορρέει ούτως ή άλλως από την επιστημονική και επαγγελματική του ιδιότητα. Τέλος, δεν αναγνωρίζεται επαρκώς ο ουσιαστικός ρόλος του εκπαιδευτικού/ών του τμήματος φοίτησης του μαθητή, καθώς η συμβολή του/ς αποτελεί προϋπόθεση επιτυχούς εφαρμογής της παιδαγωγικής της συμπερίληψης. Προτείνεται λοιπόν και οι δύο εκπαιδευτικοί, (Ειδικής Εκπαίδευσης και Τμήματος φοίτησης του μαθητή), να συμμετέχουν ισότιμα και αυτό να διασφαλίζεται από το παρόν άρθρο. Τότε μόνο επιτυγχάνεται διεπιστημονική προσέγγιση.