• Σχόλιο του χρήστη 'Αγάπη Π.' | 2 Δεκεμβρίου 2009, 16:25

    Κατ΄αρχήν τα διδακτικά καθήκοντα είναι τελείως διαφορετικά από τα διοικητικά καθήκοντα και τα στελέχη της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα οι διευθυντές των σχολικών μονάδων εργάζονται εμπειρικά και με βάση την καλή τους ή όχι διάθεση, αγνοώντας τις βασικές αρχές της εκπαιδευτικής διοίκησης. Σε ότι αφορά στην επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης, θα πρέπει: α)Να καταργηθεί η συνέντευξη! να αξιοποιεί η πολιτεία κατά προτεραιότητα τους εκπαιδευτικούς που έχουν πιστοποίηση γνώσεων στη διοίκηση της εκπαίδευσης ή συγγραφικό έργο που σχετίζεται με τη διοικητική επιστήμη. Θα πρέπει δηλαδή να υπάρχει αυξημένη μοριοδότηση για όσους εκπαιδευτικούς έχουν μεταπτυχιακό ή άλλο τίτλο πιστοποίησης ή αντίστοιχο συγγραφικό έργο στη διοίκηση της εκπαίδευσης, σε σχέση μ΄αυτούς που έχουν τίτλους μετεκπαίδευσης στο διδακτικό τους ή σε άλλο αντικείμενο.Διότι αν κάποιος έχει π.χ μεταπτυχιακό στην Γεωπονία, ή στις ιχθυοκαλλιέργειες αυτό τι σχέση έχει με τη διοίκηση της σχολικής μονάδας και γιατί πρέπει να παίρνει και επίδομα θέσης; β) Υπάρχει αναγκαιότητα να οργανωθεί από την Πολιτεία υποχρεωτική επιμόρφωση για τους μελλοντικούς διευθυντές και τα στελέχη της εκπαίδευσης, όπως γίνεται σε πολλές ευρωπαΐκές χώρες αλλά και σ΄ολόκληρο τον κόσμο,και όπου προβλέπεται μια περίοδος αρχικής κατάρτισης καιεπιμόρφωσης πριν ή αμέσως μετά την κατάληψη θέσης στελέχους στην εκπαίδευση (βλ.Γκόβαρης-Ρουσσάκης (2008),'Πολιτικές στην Εκπαίδευση',ΥΠΕΠΘ-Π.Ι).Η πιστοποίηση σε θέματα διοίκησης της εκπαίδευσης θα πρέπει να είναι προύπόθεση για να καταλάβει κάποιος θέση στελέχους στην εκπαίδευση, αν ενδιαφερόμαστε για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. γ)Εκτός όμως των τυπικών προσόντων θα πρέπει να υπάρχουν και τα ουσιαστικά προσόντα της επάρκειας και των ικανοτήτων διαχείρισης ανθρωπίνων σχέσεων..Σ΄αυτά τα θέματα ίσως βοηθήσουν Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι της διοίκησης και Ψυχολόγοι.