• Σχόλιο του χρήστη 'Θεοδώρα Χασεκίδου-Μάρκου' | 4 Απριλίου 2015, 20:45

    Είμαι σύμφωνη με το σκεπτικό ότι πρέπει να απαλειφθούν οι στρεβλώσεις και να αποκατασταθεί η ισότητα ευκαιριών «μεταξύ σχολικών μονάδων με άνιση κοινωνικοοικονομική και πολιτισμική κατανομή και των μαθητών/τριών», όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση. Πλην όμως η αποκατάσταση αυτή πρέπει να γίνει και στο Γυμνάσιο, που ανήκει στην εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και στο οποίο ισχύουν για την αξιολόγηση και την προαγωγή των μαθητών τα Π.Δ. 465/1981 και 409/1994. Σύμφωνα με το ΠΔ 465/1981 άρθρο 7 ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής, όταν έχει σε κάθε μάθημα των ομάδων Α και Β τουλάχιστον 10 και σε περίπτωση που υστερεί σε ένα έως τέσσερα μαθήματα θα πρέπει να έχει μέσο όρο τουλάχιστον πλήρες 13 στα μαθήματα της ομάδας Α. Τις τελευταίες δεκαετίες και σε όλες τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις όλοι οι υπουργοί Παιδείας ασχολούνται με την προαγωγή στο Λύκειο και κανείς δεν ασχολείται με το Γυμνάσιο, στο οποίο το αυστηρό σύστημα προαγωγής οδηγεί τους μαθητές από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες σε σχολική εγκατάλειψη. Εδώ και 34 χρόνια δεν έχει αλλάξει τίποτε στο σύστημα προαγωγής στο Γυμνάσιο, γεγονός που με οδηγεί στο συμπέρασμα πως το σύστημα αυτό έχει σκοπό να λειτουργεί σαν «φίλτρο», για να μην συνεχίζουν οι μαθητές στο Λύκειο. Να ληφθεί επίσης υπόψη και το σύστημα φοίτησης και προαγωγής στο Δημοτικό, το οποίο δεν έχει καμιά σύνδεση με αυτό του Γυμνασίου, με αποτέλεσμα οι μαθητές κατά τη μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο να υφίστανται «σοκ». Θεωρώ πολύ χρήσιμη αυτή τη συγκυρία, για να γίνει κοινό το σύστημα προαγωγής στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.