• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Λάριος (Viva Services)' | 6 Απριλίου 2015, 09:58

    Αιτιολογία προσθηκών και αλλαγών στο Άρθρο: Στην Αιτιολογική Έκθεση του Νόμου και ειδικότερα στο Άρθρο 2, ορθώς αναφέρεται ότι «η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε συνδυασμό με τα συστήματα ηλεκτρονικής εποπτείας μπορεί να συμβάλει στην καταπολέμηση των εκδηλώσεων βίας». Στο Σχέδιο Νόμου ρητώς επίσης αναφέρεται ότι «Σε αθλητικές εγκαταστάσεις που κατά τη δημοσίευση του παρόντος έχουν εγκατασταθεί, με πρωτοβουλία των χρηστών τους, αντίστοιχα ηλεκτρονικά συστήματα, δικής των επιλογής, οι χρήστες αυτοί, Τ.Α.Α. και Α.Α.Ε., υποχρεούνται, με δική τους φροντίδα, ευθύνη και δαπάνες, να διασφαλίσουν, πέραν της καλής λειτουργίας των, τη συμβατότητα αυτών των συστημάτων...» κλπ Η καθολική πλέον εφαρμογή ηλεκτρονικού εισιτηρίου, και ιδιαιτέρως μέσω συστημάτων επιλογής των Τ.Α.Α. και Α.Α.Ε., πλέον της δυνατότητας διασύνδεσης με κεντρικά συστήματα της ΓΓΑ, οφείλει να λάβει υπόψη τις πρόσθετες τεχνολογικές δυνατότητες καθώς και τους ήδη διατιθέμενους τρόπους διάθεσης και πληρωμής ηλεκτρονικών εισιτηρίων μέσω κινητών εφαρμογών, μέσω Διαδικτύου, μέσω ηλεκτρονικών πορτοφολιών (mobile wallets) κλπ. που ήδη παρέχονται στο Ελληνικό κοινό, όπως άλλωστε και πανευρωπαϊκά. Οι εν λόγω δυνατότητες προφανώς ΔΕΝ είχαν συμπεριληφθεί σε προγενέστερους νόμους που συντάχθηκαν πριν 10 και πλέον χρόνια και οι οποίες αφορούσαν στις προδιαγραφές ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Επιπρόσθετα, είναι απαραίτητο να ληφθούν απαραιτήτως υπόψη όλες οι εξελίξεις που έχουν ήδη ενσωματωθεί στο εθνικό θεσμικό πλαίσιο, όπως ενδεικτικά του Ν. 3862/2010 περί Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών για την πραγματοποίηση πληρωμών έναντι τρίτων, καθώς και του Ν.4308/2014 περί Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων που ισχύει από 01.01.2015, και οι οποίες άμεσα συνδέονται με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Το ήδη υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο καθώς και οι πρόσθετες τεχνολογικές δυνατότητες που αφορούν στην εύρυθμη εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ΔΕΝ καλύπτονται από τον ν.2725/1999 (ΦΕΚ Α’ 121/17.06.1999) και τις αποφάσεις 62038/30.12.2005 (ΦΕΚ Β’ 1983/30.12.2005) Υφυπουργού Πολιτισμού και την ΠΟΛ 1094/22.07.2009 στο οποίο κάνει αναφορά το νέο σχέδιο Νόμου και ειδικότερα το Άρθρο 2. Τα δε συστήματα της ΓΓΑ, προερχόμενα από τεχνικό σχεδιασμό του 2004-2005 και τα οποία ολοκληρώθηκαν το 2009, πριν καν τη μετάβαση στο νέο Ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο πληρωμών που εισήγαγε ο Ν. 3862/2010 ως μεταφορά της Κοινοτικής Οδηγίας 2007/64/ΕΕ, δεν καλύπτουν αυτές τις σύγχρονες δυνατότητες. Συνεπώς, το Άρθρο 2 δεν θα μπορέσει επ’ ουδενί να καταστεί λειτουργικό, χωρίς τις απαραίτητες πιο κάτω προσθήκες που θα λαμβάνουν υπόψη τους τη νέα πραγματικότητα και το ήδη ισχύον στη χώρα μας νομοθετικό πλαίσιο. Χωρίς τις παρακάτω προβλέψεις, το Άρθρο 2, ιδιαιτέρως λόγω των αναφορών σε προγενέστερους νόμους, δεν θα μπορέσει πρακτικά να καταστεί ποτέ εφαρμόσιμο στην πράξη σε επίπεδο τεχνικό και λειτουργικό, ώστε να επιτύχει το στόχο της πάταξης της βίας. Σε αυτό το πλαίσιο, και προς άρση μελλοντικών στρεβλώσεων, καθυστερήσεων και πρόσθετων νομοθετικών παρεμβάσεων και Υπουργικών αποφάσεων που αναπόφευκτα θα απαιτηθούν αν το Άρθρο 2 παραμείνει ως έχει, επισημαίνονται οι ακόλουθες απαραίτητες προσθήκες που θα καταστήσουν το νόμο λειτουργικό, σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο: Άρθρο 2 – παράγραφος 3 προσθήκες: 3. «Σε αθλητικές εγκαταστάσεις που κατά τη δημοσίευση του παρόντος έχουν εγκατασταθεί, με πρωτοβουλία των χρηστών τους, αντίστοιχα ηλεκτρονικά συστήματα *ηλεκτρονικού εισιτηρίου και/ή ηλεκτρονικής εποπτείας*, δικής των επιλογής, οι χρήστες αυτοί, Τ.Α.Α. και Α.Α.Ε., υποχρεούνται, με δική τους φροντίδα, ευθύνη και δαπάνες, να διασφαλίσουν, πέραν της καλής λειτουργίας των, τη συμβατότητα αυτών των συστημάτων και τη σύνδεσή τους με τα κεντρικά συστήματα που προβλέπονται στις ανωτέρω διατάξεις…» Οι αρμόδιες Διευθύνσεις της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, έχουν την αρμοδιότητα και την υποχρέωση έγκαιρης κοινοποίησης σε κάθε ενδιαφερόμενη Τ.Α.Α και Α.Ε.Ε. καθώς και στους επιλεγμένους από αυτούς παρόχους ηλεκτρονικού εισιτηρίου, των Ανοικτών Προτύπων για τη Διασύνδεση τόσο με την Κεντρική Βάση Δεδομένων, όσο και με το Σύστημα Διαχείρισης Ονομαστικών Εισιτηρίων, ώστε να καθίσταται δυνατή η έκδοση και διάθεση ηλεκτρονικού εισιτηρίου, καθώς και Καρτών Φιλάθλων, με το ηλεκτρονικό σύστημα εισιτηρίου επιλογής των Τ.Α.Α. και Α.Ε.Ε. Άρθρο 2 – νέα παράγραφος 4 Λόγω της έκδοσης και διάθεσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου με πολλαπλά εναλλακτικά ηλεκτρονικά μέσα και σε πολλαπλές μορφές (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, κινητό τηλέφωνο, εκτύπωση σε ίδια εκτυπωτικά μέσα κλπ.), δεν εφαρμόζεται η πρόβλεψη του Άρθρου 2 παρ.1 της Απόφασης 62038/30.12.2005 (ΦΕΚ Β’ 1983/30.12.2005) Υφυπουργού Πολιτισμού, περί ενιαίας εμφανίσεως του εισιτηρίου. Άρθρο 2 – νέα παράγραφος 5 Η πραγματοποίηση πληρωμών καθώς και η εκκαθάριση των συναλλαγών που αφορούν σε ηλεκτρονικά εισιτήρια των Τ.Α.Α. και Α.Ε.Ε. πραγματοποιείται υποχρεωτικώς μέσω Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών του Ν.3862/2010, που εποπτεύονται από την Τράπεζα της Ελλάδος. Τα συστήματα ηλεκτρονικών εισιτηρίων επιλογής των Τ.Α.Α. και Α.Ε.Ε. παρέχουν υποχρεωτικώς δυνατότητες ανοικτής διασύνδεσης με κάθε ενδιαφερόμενο Πάροχο Υπηρεσιών Πληρωμών του Ν. 3862/2010, που επιθυμεί να παρέχει υπηρεσίες είσπραξης έναντι τρίτων. Η Κεντρική Αρχή Διαχείρισης (Κ.Α.Δ.) δύναται να λαμβάνει στοιχεία που αφορούν στις εκκαθαριζόμενες συναλλαγές των Τ.Α.Α. και Α.Ε.Ε., βάσει προδιαγραφών Ανοικτών Προτύπων που κοινοποιεί σε αυτές. Άρθρο 2 – νέα παράγραφος 6 Λόγω της από 01.01.2015 εφαρμογής των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων, τα ηλεκτρονικά εισιτήρια που εκδίδονται από τις Τ.Α.Α. και Α.Ε.Ε. διασφαλίζουν την ακεραιότητα και την αυθεντικότητά τους, με οποιαδήποτε μέθοδο εμπίπτει στις προβλέψεις του Άρθρου 15 του Ν.4308/2014.