• Σχόλιο του χρήστη 'Θεόδωρος Διαμάντης' | 18 Ιουνίου 2015, 17:58

    Με ανακούφιση υποδεχόμαστε το παρόν σχέδιο νόμου μετά τα όσα απαράδεκτα συνέβησαν στον χώρο της εκπαίδευσης από το 2010 και μετά, ειδικά σε ό,τι αφορά τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Θυμίζω απλά και ενδεικτικά τα περί "εθελοντών εκπαιδευτικών"! Ωστόσο, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι δεν μπορεί και δεν πρέπει η άρση των αδικιών του παρελθόντος να γίνει με τρόπο που να δημιουργεί νέες αδικίες. Συγκεκριμένα, σχετικά με τον μη διπλασιασμό των μορίων όσων βρέθηκαν στη διάρκεια του "τυφλού" χρονικού διαστήματος 2010-2014 σε δυσπρόσιτα σχολεία, θεωρώ πως είναι δίκαιο να μην προσμετρηθούν στο διπλάσιο, δεδομένου πως την ανωτέρω περίοδο όσοι εργάστηκαν ως αναπληρωτές, αυτό έγινε με το ισχύον τότε καθεστώς, της εξολοκλήρου δηλαδή μη προσμέτρησης προϋπηρεσίας. Πρόκειται για τις περιόδους, κατά τις οποίες οι πίνακες είχαν «κλειδωθεί» από τις προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις και υπεισέρχετο ο παράγοντας τύχη στην τελική τοποθέτηση των αναπληρωτών, χωρίς να υπάρχει δυνατότητα συνειδητής επιλογής δυσπρόσιτων σχολείων, με στόχο τη μεγάλη μοριοδότηση. Χωρίς τη ρύθμιση αυτή θα μπορούσαν να γίνουν ανατροπές σε βάρος εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα μπορούσαν να επιλέξουν συνειδητά δυσπρόσιτα σχολεία. Κάθε διαφορετική ρύθμιση του θέματος έρχεται σε αντίθεση με τη δικαιοσύνη, την ηθική και τη νομιμότητα. Επίσης, όσον αφορά το ζήτημα της ειδικής αγωγής, χρόνια τώρα παρακολουθούμε τους εγγεγραμμένους στους πίνακες της ειδικής αγωγής να μπορούν να διατηρούν το δικαίωμα να βρίσκονται ταυτόχρονα και στους πίνακες της γενικής αγωγής, γεγονός που προκαλούσε κατάφωρη αδικία εις βάρος των συναδέλφων της γενικής αγωγής καθώς αυτονόητα οι πρώτοι έκαναν χρήση προνομίων τη στιγμή μάλιστα που στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι πιστοποιήσεις που αφορούσαν την απόκτηση τίτλων στην ειδική αγωγή αποκτήθηκαν από δαπανηρά σεμινάρια στα οποία δεν είχαν -για ευνόητους οικονομικούς λόγους- όλοι όσοι θα ήθελαν. Ανάλογη πρέπει να είναι και η αντιμετώπιση που αφορά την προσφερθείσα προϋπηρεσία σε σχολεία αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας σε αντίθεση με ό,τι συνέβη στο παρελθόν π.χ. στην περίπτωση της αποκατάστασης των εκπαιδευτικών γενικών ειδικοτήτων των σχολών του Ο.Α.Ε.Δ. Συμπερασματικά, θεωρώ πως η διαδικασία αποκατάστασης και άρσης των ηθελημένων παρενεργειών που προκάλεσε το προς αντικατάσταση προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, πρέπει να φανεί στην ψήφιση του παρόντος σχεδίου νόμου ως έχει.