• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος Παστελάς' | 2 Δεκεμβρίου 2009, 17:55

    Το μεγαλύτερο πρόβλημα που πρέπει να ξεπεραστεί είναι οι συνδικαλιστές. Είναι ανησυχητικό για τη μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών το ότι το Υπουργείο συνδιαλέγεται με τους εκπροσώπους των ομοσπονδιών, δηλαδή τους «κατ’ επάγγελμα συνδικαλιστές», οι οποίοι δεν εκπροσωπούν παρά μόνο (α) τον εαυτό τους, (β) το κόμμα στο οποίο ανήκουν και (γ) μια ελάχιστη μειοψηφία των εκπαιδευτικών, με την οποία διατηρούν «πελατειακή» σχέση. Επιπλέον, ορισμένοι έχουν εργαστεί ως εκπαιδευτικοί ελάχιστα χρόνια. Προς επίρρωση των προηγουμένων, σας πληροφορώ ότι σε όλες τις διαδικασίες κρίσης στελεχών της εκπαίδευσης κατά το παρελθόν, οι συνδικαλιστές «βολεύονταν», ακόμη κι αν το κόμμα τους ήταν στην αντιπολίτευση, μείζονα ή ελάσσονα. Μάλιστα παρατηρείται συχνά το φαινόμενο συνδικαλιστές να «καταλαμβάνουν» υψηλόβαθμες θέσεις στελεχών εκπαίδευσης και, αμέσως μετά την απομάκρυνσή τους να επανέρχονται ως συνδικαλιστές, καταλαμβάνοντας θέσεις σε Δ.Σ. συλλόγων εκπαιδευτικών. Ένα αξιοκρατικό σύστημα επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης δεν πρέπει να βασίζεται ΜΟΝΟ σε «μετρήσιμα» κριτήρια γιατί η επιδίωξη πρέπει να είναι «το κατάλληλο άτομο στην κατάλληλη θέση». Η ύπαρξη Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών τίτλων δεν εξασφαλίζει από μόνη της την επάρκεια του υποψηφίου στα καθήκοντα που θα κληθεί να αναλάβει. Αυτό είναι εμφανέστατο στους εκπαιδευτικούς, κυρίως λόγω της ανεπάρκειας των Σχολικών Συμβούλων. Επιπλέον με τις προτάσεις της κ. Υπουργού Παιδείας, με τις οποίες συμφωνούμε, προτείνονται: Προτείνονται: 1. Υποχρεωτικές τουλάχιστον δύο (τεκμηριωμένες) εκθέσεις αξιολόγησης για την κατάληψη θέσης στελέχους εκπαίδευσης. Προϋπόθεση και όχι μετρήσιμο κριτήριο. Αρκεί η επάρκεια. 2. Υποχρεωτική πιστοποίηση 2ου (ΔΕΥΤΈΡΟΥ) επιπέδου στις Τ.Π.Ε. Προϋπόθεση και όχι μετρήσιμο κριτήριο. 3. Αδυναμία κατάληψης θέσης στελέχους εκπαίδευσης πριν από την παρέλευση διετίας από την τελευταία συμμετοχή σε Διοικητικό Συμβούλιο Συλλόγου Εκπαιδευτικών. 4. Τουλάχιστον 15ετής εκπαιδευτική προϋπηρεσία. Συγκεκριμένα: Α. Γραπτές εξετάσεις μέσω ΑΣΕΠ (και όχι αθλίως διαβλητές «τύπου ΑΣΕΠ», όπως ίσχυσε στις τελευταίες κρίσεις). Δυνατότητα των εξεταζόμενων να λάβουν γνώση του γραπτού τους. Ερωτήσεις γνώσεων (με προκαθορισμένη ύλη) και ερωτήσεις κρίσεως. Βαρύτητα μέχρι 30%. Β. Μετρήσιμα κριτήρια σχετικά με την προς κατάληψη θέση. ΣΥΝΑΦΕΙΑ των τίτλων σπουδών με την εκπαίδευση και την προς κατάληψη θέση. Ενδεικτικά: (1)Μετεκπαίδευση = Μονάδες 10, (2)Επιπλέον πτυχίο με συνάφεια = Μονάδες 10 έκαστο, (3)Επιπλέον πτυχίο χωρίς συνάφεια = Μονάδες 2 έκαστο, (4)Μεταπτυχιακό με συνάφεια = Μονάδες 10 έκαστο, (5)Μεταπτυχιακό χωρίς συνάφεια = Μονάδες 3 έκαστο, (6)Διδακτορικό με συνάφεια = Μονάδες 15 έκαστο, (7)Διδακτορικό χωρίς συνάφεια = Μονάδες 5 έκαστο, (8)Τρίμηνη επιμόρφωση με συνάφεια = Μονάδες 2 έκαστη, (9)Τρίμηνη επιμόρφωση χωρίς συνάφεια = Μονάδες 1 έκαστη, (10)Εξάμηνη επιμόρφωση με συνάφεια = Μονάδες 4 έκαστη, (11)Εξάμηνη επιμόρφωση χωρίς συνάφεια = Μονάδες 2 έκαστη, (12)Ετήσια επιμόρφωση με συνάφεια = Μονάδες 6 έκαστη, (13)Εξάμηνη επιμόρφωση χωρίς συνάφεια = Μονάδες 3 έκαστη, (14)Προϋπηρεσία = Μονάδες 2 για κάθε έτος διδ. προϋπηρεσίας με μέγιστο το 30, (15)Προϋπηρεσία στη θέση στελέχους που διεκδικείται = Μονάδες 5 για κάθε έτος με μέγιστο το 20 (16)Προϋπηρεσία σε θέση στελέχους εκτός της θέσης που διεκδικείται = Μονάδες 2 για κάθε έτος με μέγιστο το 10 Βαρύτητα μέχρι 30%. Γ. Προφορική συνέντευξη από Επιτροπή που θα ορίζεται με απόφαση του εκάστοτε Υπουργού Παιδείας και θα αποτελείται από άτομα από τον πανεπιστημιακό και κοινωνικό χώρο. Σε κάθε περίπτωση τα μέλη της θα πρέπει να τυγχάνουν ευρύτερης κοινωνικής αποδοχής και να μην είναι επιρρεπή σε εξαρτήσεις και συνδιαλλαγές. Προτείνεται η επιλογή των μελών της από την Ολομέλεια της Βουλής με αυξημένη πλειοψηφία (180+ βουλευτές). Δε θα πρέπει να συμμετέχουν συνδικαλιστές στην Επιτροπή. Κατά τη διαδικασία θα πρέπει να τηρούνται μαγνητοφωνημένα πρακτικά και η κρίση (βαθμολογία) της Επιτροπής θα πρέπει να είναι τεκμηριωμένη (συνολικά και κατά μέλος) και να κοινοποιείται σε κάθε υποψήφιο. Οι ερωτήσεις θα πρέπει να είναι «κρίσεως» προκειμένου να αξιολογηθεί η ικανότητα του υποψηφίου να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις που απαιτεί η συγκεκριμένη θέση. Βαρύτητα μέχρι 40%. Μετά από 25ετή ευδόκιμη υπηρεσία στη δημόσια εκπαίδευση και διαπιστώνοντας ότι αυτά τα 25 χρόνια τίποτα ουσιαστικό δεν άλλαξε από το 1985, δικαιούμαι να είναι απαισιόδοξος για τη δυνατότητα να αλλάξει κάτι ουσιαστικά τώρα. Το ελπίζω και το εύχομαι γιατί από την ΠΟΙΟΤΗΤΑ της Δημόσιας Εκπαίδευσης εξαρτάται το ΜΕΛΛΟΝ του τόπου μας και όχι το μέλλον κάθε κόμματος που ασκεί την εξουσία.