• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλης Τσίρος' | 19 Ιουνίου 2015, 01:06

    Κύριε Υπουργέ, Ο νόμος 3848, που ψηφίστηκε πριν τέσσερα χρόνια και αφορούσε τόσο στον τρόπο διορισμών των εκπαιδευτικών όσο και στα επαγγελματικά τους δικαιώματα, προξένησε ανεπανόρθωτες δυσλειτουργίες στα εργασιακά θέματα μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Αδικαιολόγητα λοιπόν και με στόχο την στέρηση του εκπαιδευτικού από το δικαίωμα διορισμού, η τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας «κλείδωσε» τους πίνακες προϋπηρεσίας των αναπληρωτών, οριοθετώντας χρονικά το τέλος της τροφοδότησή τους μέχρι τις 30-6-2010. Έτσι λοιπόν παρατηρήθηκε το γεγονός, πολλοί αναπληρωτές να αρνηθούν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2010-2011 να αναλάβουν υπηρεσία, σε δυσπρόσιτες κυρίως περιοχές, διότι ήξεραν ότι ο ν. 3848 τους στερούσε την δυνατότητα συλλογής προϋπηρεσίας και προσμέτρησης της στην ήδη υπάρχουσα. Σε συνδυασμό με την καλπάζουσα οικονομική κρίση το πρόβλημα οξύνθηκε, αφού ο αναπληρωτής που καλούταν να εργαστεί εκτός της μόνιμης κατοικίας του, μη μπορώντας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις διαμονής του, παραιτούταν από τη θέση του. Το ίδιο φαινόμενο παρατηρήθηκε και στα επόμενα σχολικά έτη που ακολούθησαν μέχρι και το 2014/15 όπου μάλιστα, σύμφωνα με εγκύκλιο του Μαρτίου 2011, ο αναπληρωτής τιμωρούνταν διπλά καθώς είχε προστεθεί και η επιβολή ποινής διετούς αποκλεισμού από την αναπλήρωση, με ότι αυτό συνεπάγεται. Δυστυχώς, τελευταία ακούγονται πολλές «φωνές» που ζητούν να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση ή να συμπεριληφθεί μέσα στο νέο νομοσχέδιο για την παιδεία η προσμέτρηση της προυπηρεσίας της τετραετίας 2010-2014. Δεν διαφωνεί φυσικα κανείς ότι η θέσπιση του νόμου του «κλειδώματος» των πινάκων αποτέλεσε οπισθοδρόμηση του εκπαιδευτικού συστήματος και ήττα του εκπαιδευτικού κινήματος. Όμως, οι κοινοί αγώνες για να έχουν νόημα και ουσία χρειάζεται να συμβαδίζουν με τη κοινή λογική αλλά και διαθέτοντας ηθική «οπτική». Πολλοί εκπαιδευτικοί μετά τις 30-06-2010 που αιτηθήκαμε να εργαστούμε ως αναπληρωτές με βάση το νέο πλέον καθεστώς, δεν αποσκοπούσαμε στη συλλογή προϋπηρεσίας όταν επιλέγαμε τις περιοχές-νομούς των διορισμών αφού κάτι τέτοιο δεν είχε νόημα πλέον. Αυτός ήταν και ο λόγος που η επιλογές μας περιορίστηκαν στους τόπους της μόνιμης κατοικίας μας ή στους όμορους νομούς. Όπως προαναφέραμε, η επιλογή ως γνωστόν ενός μακρινού ή δυσπρόσιτου νομού θα καθιστούσε αδύνατη την επιβίωσή μας και άσκοπη υπό τις νέες «νομοθεσιακές» συνθήκες. Μια άδικη κατάργηση ενός νόμου δεν καλύπτεται και ούτε άρεται με τη ψήφιση ενός άλλου άδικου νόμου ή κάποια νομοθετική ρύθμιση. Και αυτό διότι η προοπτική μιας τέτοιας εξέλιξης με το «άνοιγμα» των πινάκων θα επέφερε δραματικές αλλαγές και άδικες ανακατανομές στη σειρά του πίνακα των αναπληρωτών και καθαρής προϋπηρεσίας (40%). Η όποια νομοθετική ρύθμιση ή αλλαγή των υπαρχουσών συνθηκών σχετικά με τους πίνακες διορισμών και προϋπηρεσίας θα πρέπει να συμβαδίζει με τον προγραμματισμό των εκπαιδευτικών. Σε κάθε άλλη περίπτωση το κράτος θα βρίσκεται σε ανακολουθία με τον «εαυτό» του και κατηγορούμενο για εξαπάτηση του μαχόμενου εκπαιδευτικού. Σε καμία περίπτωση δεν είμαστε αντίθετοι με το «άνοιγμα» των πινάκων. Όμως, μια τέτοιου είδους τροπολογία για να είναι δίκαιη και ηθική, θα πρέπει να εφαρμοστεί από την ημερομηνία ψήφισής της και να μην έχει αναδρομικό χαρακτήρα. Οι επιλογές του εκπαιδευτικού κατά την ημέρα συμπλήρωσής της αίτησης των αναπληρωτών βασίζονται στις υπάρχουσες διατάξεις του νόμου και όχι σε αυτές που πρόκειται να …ψηφιστούν στο μέλλον ανατρέποντας τη ζωή τη δική του και της οικογενείας του. Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!