• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Τ.' | 2 Δεκεμβρίου 2009, 22:10

    Συνάδελφοι έλεος. Δεν διαβουλευόμαστε εδώ για να γίνουμε νομοθέτες, ούτε να γράψουμε εργασία στην Διοίκηση της εκπαίδευσης ή την αξιολόγηση στα πλαίσια κάποιων μεταπτυχιακών μαθημάτων ή διπλωματική διατριβή. Από ότι είδα ο κάθε εκπαιδευτικός κόβει και ράβει τις προτάσεις του με βάσει τα προσόντα που έχει ο ίδιος μοριοδοτώντας με επιπλέον μόρια τα προσόντα που έχει, είτε εκπαιδευτικά (μεταπτυχιακά κλπ.) είτε υπηρεσιακά. Πρέπει πρώτα να συμφωνήσουμε στους άξονες επιλογής των στελεχών και όχι κατά πόσο πρέπει να μοριοδοτείται κάθε προσόν ξεχωριστά. Δέκα εκπαιδευτικούς να ρωτήσουμε δέκα διαφορετικές προτάσεις θα καταγράψουμε!!!. Απλές προτάσεις 1. Μόνο αντικειμενικά μετρήσιμα προσόντα είτε είναι επιπλέον σπουδές ή επιμορφώσεις ή εξειδικεύσεις είτε διδακτική ή εκπαιδευτική υπηρεσία είτε ότι οτιδήποτε άλλο που αναδεικνύει την θετική δράση του εκπαιδευτικού. 2. Διδακτική υπηρεσία να θεωρείται μόνο αυτή που αποκτά ο εκπαιδευτικός στις σχολικές αίθουσες και όχι στα γραφεία γιατί μόνο αυτή ΕΙΝΑΙ διδακτική. 3. ΟΧΙ στην προφορική συνέντευξη. Πρέπει να καταργηθεί ως προς τα μόρια γιατί απλά ΔΕΝ είναι αντικειμενική και μπορεί να αλλοιώσει καταστάσεις. 4. ΟΧΙ στην οποιοδήποτε μοριοδότηση της συνδικαλιστικής δράσης. 5. Όχι στα «στημένα» παιγνίδια δηλ. στην πλήρη εύνοια για επιλογή κατά προτεραιότητα κάποιας ομάδας (π.χ ημετέρων ή συνδικαλιστών ). Τέλος χρήζει ιδιαίτερης προσοχής και συζήτησης: 1. Η πρόταση για σύσταση επιτροπής ως προς την γνωμάτευση της καταλληλότητας ή μη του εκπαιδευτικού για την θέση του στελέχους αλλά με διαφορετική σύνθεση (π.χ απαρτιζόμενη από ειδικούς επιστήμονες αλλά και εκπαιδευτικούς χωρίς κομματικά κριτήρια αλλά μόνο με επιστημονικά). Πράγματι όλα τα άτομα που έχουν αντικειμενικά μετρήσιμα μόρια δεν σημαίνει ότι είναι και ικανοί για στελέχη. 2. Ο διαγωνισμός τύπου ΑΣΕΠ Ως προς την μοριοδότηση κάθε προσόντος υπάρχει η δυνατότητα π.χ. να συγκροτήσει το υπουργείο μια επιτροπή (αποτελούμενη κυρίως και από εκπαιδευτικούς και όχι μόνο από κάποιους τεχνοκράτες που δεν έχουν σχέση με την Α/βάθμια και Β/θμια εκπαίδευση) που μπορεί να συγκεράσει όλες τις προτάσεις μας και να καταλήξει στο ποσοστό μοριοδότησης κάθε κατηγορίας προσόντων. Βέβαια είναι προφανές ότι δεν θα ικανοποιούνται όλες οι «απαιτήσεις» κάθε ομάδας εκπαιδευτικών (νεότερων-παλιότερων-νυν στελεχών κλπ.) Φιλοσοφία γενικά του νέου συστήματος επιλογής να είναι: να έχουν ελπίδες επιλογής και οι νεότεροι εκπαιδευτικοί με αντικειμενικά μετρήσιμα εκπαιδευτικά προσόντα (διδακτορικό, μεταπτυχιακό, δεύτερο πτυχίο, ξένες γλώσσες, ΤΠΕ κλπ), και οι παλιότεροι με αρκετά χρόνια υπηρεσίας και λιγότερα επιπλέον εκπαιδευτικά προσόντα, και οι εκπαιδευτικοί που έχουν ήδη εμπειρία στελέχους και επιπλέον κάποια εκπαιδευτικά προσόντα.