• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΑΓΓΕΛΗΣ' | 20 Ιουνίου 2015, 21:12

    Επειδή τα τελευταία χρόνια έχω ασχοληθεί αρκετά με την Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, ήθελα να αναφερθώ σε τρία ζητήματα τα οποία κατά την άποψή μου θα πρέπει να αλλάξουν. 1ο ΖΗΤΗΜΑ: Λαμβάνοντας υπόψιν τις παραγράφους της εγκυκλίου που αφορά την απόσπαση εκπαιδευτικών στο εξωτερικό και τις οδηγίες για την εισαγωγή των τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό (παρατίθενται παρακάτω*) ήθελα να επισημάνω τα εξής: Ο εκπαιδευτικός που αποσπάται στο εξωτερικό μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και εντός του πρώτου τετραμήνου (συνήθως χωρίς δικιά του υπαιτιότητα – αργεί το υπουργείο να τοποθετήσει τους εκπαιδευτικούς, γίνονται πολλές ανακλήσεις συναδέλφων που πάνε χωρίς επιμίσθιο κ.α) ενώ υπάρχει μέριμνα για τον ίδιο να υπολογίζεται ο χρόνος απόσπασής του από την αρχή της σχολικής χρονιάς, για τα παιδιά του δεν ισχύει το ίδιο, δηλαδή να υπολογίζεται ο χρόνος φοίτησής τους στο ελληνικό σχολείο του εξωτερικού από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα παιδιά των συναδέλφων να μην μπορούν να ενταχθούν στην ειδική κατηγορία 2 (ΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΩΝ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ∆ΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ Η ́ ΣΕ ∆ΙΕΘΝΕΙΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΜΕΤΕΧΕΙ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑ∆Α, ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ) και στην ειδική κατηγορία 3 (ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ Ή ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ (ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥ∆ΩΝ ΧΩΡΑΣ-ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ) επειδή χάνουν τον πρώτο χρόνο φοίτησής τους στο σχολείο του εξωτερικού. Νομίζω αυτή η αδικία - “τιμωρία” για τα παιδιά των συναδέλφων θα μπορούσε να διορθωθεί, να ισχύσει δηλαδή ότι από τη στιγμή που εγγράφονται στο σχολείο του εξωτερικού στο πρώτο τετράμηνο να λογίζεται ότι έχουν ξεκινήσει τη σχολική χρονιά από την αρχή (ότι ισχύει και για τους γονείς τους). ( Σχετική εγκύκλιος και οδηγία ): * ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-2016 2. ΠΡΟΣΟΝΤΑ, ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΟΡΟΙ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ Ο χρόνος απόσπασης υπολογίζεται από την έναρξη του σχολικού έτους απόσπασης, εφόσον η ανάληψη υπηρεσίας γίνεται εντός του πρώτου τετραμήνου του σχολικού έτους απόσπασης. * Ο∆ΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2015. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2.ΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΩΝ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ∆ΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ Η ́ ΣΕ ∆ΙΕΘΝΕΙΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΜΕΤΕΧΕΙ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑ∆Α, ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ. β) Ο υποψήφιος να έχει τελειώσει με πλήρη φοίτηση τις δύο (2) τελευταίες τάξεις Ελληνικού Λυκείου που λειτουργεί στο εξωτερικό ή τρεις (3) τουλάχιστον τάξεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ελληνικού Σχολείου ή αντίστοιχου ξένου σχολείου που λειτουργεί στο εξωτερικό κατά τη διάρκεια της απόσπασης του γονέα στο εξωτερικό. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 3. ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ Ή ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ (ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥ∆ΩΝ ΧΩΡΑΣ-ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ) γ) Ο υποψήφιος να έχει φοιτήσει, με πλήρη φοίτηση, τουλάχιστον τις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε Λύκειο ή σε άλλο αντίστοιχο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό. 2ο ΖΗΤΗΜΑ: Μέχρι σήμερα η επιλογή των εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό γίνεται από τους παρακάτω πίνακες, με σειρά προτεραιότητας: 1. Πίνακας εκπαιδευτικών που έχουν επαρκή γνώση στην επίσημη γλώσσα της χώρας - χωρίς επιμίσθιο 2. Πίνακας εκπαιδευτικών που έχουν επαρκή γνώση σε εναλλακτική/ές γλώσσα/ες - χωρίς επιμίσθιο 3. Πίνακας εκπαιδευτικών που έχουν επαρκή γνώση στην επίσημη γλώσσα της χώρας - με επιμίσθιο 4. Πίνακας εκπαιδευτικών που έχουν επαρκή γνώση σε εναλλακτική/ές γλώσσα/ες - με επιμίσθιο Με αυτή τη διαδικασία επιλογής, π.χ. προηγείται για απόσπαση στη Γερμανία εκπαιδευτικός με καλή γνώση αγγλικής γλώσσας (χωρίς επιμίσθιο), από εκπαιδευτικό με καλή έως άριστη γνώση γερμανικής γλώσσας ( με επιμίσθιο). Έτσι το κριτήριο επιλογής των εκπαιδευτικών για απόσπαση, είναι το επιμίσθιο και όχι η βασική γλώσσα της χώρας απόσπασης που αναφέρεται στην εγκύκλιο.(Πίνακας: ΒΑΣΙΚΗ/ΕΣ ΓΛΩΣΣΑ/ΕΣ ΧΩΡΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ). Επομένως θα πρέπει να προηγείται ο πίνακας : 3. Πίνακας εκπαιδευτικών που έχουν επαρκή γνώση στην επίσημη γλώσσα της χώρας - με επιμίσθιο, από τον πίνακα: 2. Πίνακας εκπαιδευτικών που έχουν επαρκή γνώση σε εναλλακτική/ές γλώσσα/ες - χωρίς επιμίσθιο. Δηλαδή το κριτήριο επιλογής να είναι η βασική γλώσσα της χώρας απόσπασης και να έπεται το επιμίσθιο. 3ο ΖΗΤΗΜΑ: Η διάρκεια της απόσπασης στο εξωτερικό θα πρέπει να επανέλθει στην πενταετία με επιμίσθιο, για να είναι υπάρχει κίνητρο και ανθρώπινες οι συνθήκες για τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους. (Πολλοί εκπαιδευτικοί που αποσπώνται χωρίς επιμίσθιο αντιμετωπίζουν δυσκολίες και κάνουν ανάκληση της απόσπασής τους, με αποτέλεσμα η στελέχωση των σχολείων με εκπαιδευτικούς να καθυστερεί σημαντικά).