• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ' | 21 Ιουνίου 2015, 09:52

    Η κατάργηση των φροντιστηρίων που συστεγάζονται με ιδιωτικά σχολεία με την ταυτόχρονη μετατροπή τους σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας αποτελεί μία απαραίτητη ρύθμιση προς όφελος του εργαζομένου. Σε μία τέτοια περίπτωση οι φροντιστές εντάσσονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του ιδιωτικού σχολείου και αμείβονται/ ασφαλίζονται ισότιμα με τους καθηγητές του πρωινού προγράμματος ή δίνεται η δυνατότητα σε καθηγητές πρωινού προγράμματος με περιορισμένο ωράριο να συμπληρώσουν το πρόγραμμα και τον μισθμό τους. Οι διαφωνίες προκύπτουν από τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων και τους "υπεύθυνους" των ενδοσχολικών φροντιστηρίων, οι οποίοι θα δουν το υπερκέρδος τους να μειώνεται, αφού θα πρέπει να εξασφαλίσουν το λογικό και νόμιμο: αξιοπρεπείς, δίκαιους και νόμιμους όρους εργασίας για τους φροντιστές καθηγητές τους. Θεωρώ πως στις προθέσεις της υπουργικής απόφασης δεν είναι να θιγούν τα εργασιακά δικαιώματα ή να επιταθεί η ανεργία, τουναντίον. Κάτι τέτοιο, άλλωστε, δε συνάδει με την ιδεολογία του κυβερνώντος κόμματος ή την ασφυκτική κατάσταση της ανεργίας. Παραθέτω το ΦΕΚ του κου Αρβανιτόπουλου, που ρυθμίζει τα προαναφερθέντα και δίνει περισσότερες δικαιοδοσίες στον σύλλογο των διδασκόντων, κάτι το οποίο προσπαθούν εναγωνίως οι εργοδότες να αποφύγουν, ώστε να αποφασίζουν ανεξέλεγκτα. Αριθμ. Φ8/53470/Δ2 (2) Ρύθμιση θεμάτων Ιδιωτικής Εκπαίδευσης. Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις της παρ. Θ, υποπαράγραφος Θ.2., πε− ρίπτωση 5 του Ν. 4152/2013 (ΦΕΚ Α΄ 107). 2. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του κώδικα Νομοθε− σίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ Α΄ 98). 3. Την αριθμ. ΥΑ Γ2/78244/20−6−2013 (ΦΕΚ 1518/τ. Β΄) «Ρύθμιση θεμάτων Ιδιωτικής Εκπαίδευσης». 4. Το Π.Δ. 24/2015 (ΦΕΚ 20 τ. Α΄) με το οποίο έγινε η σύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων. 5. Την αριθμ. Υ 100/20−02−2015 (ΦΕΚ 299 τ. Β΄) από− φαση του Πρωθυπουργού, με την οποία ανατέθηκαν οι αρμοδιότητες στον Αναστάσιο Κουράκη Αναπληρωτή Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων. 6. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπο− λογισμού, αποφασίζουμε: 1. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαί− δευσης συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο που προβλέπεται στην υποπαράγραφο Θ.2 του Ν. 4152/2013 (ΦΕΚ Α΄ 107) και με άλλες σχολικές δράσεις, όπως αυτές καθορίζονται κατωτέρω: α) Κάθε είδους ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη δι− δακτική στήριξη, ενίσχυση της γλωσσομάθειας ή άλλη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων, μη προβλεπό− μενη από το υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. β) Διδασκαλία στο πλαίσιο διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος των διδασκόμενων γνωστικών αντικει− μένων, πέραν των οριζόμενων από το υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα και μέχρι 40 ώρες την εβδομάδα. γ) Διδασκαλία σε τμήματα μαθητών που προκύπτουν μετά από κατάτμηση τάξεων ή τμημάτων (και όχι σε περισσότερα από τρία επιμέρους τμήματα) για την κα− λύτερη προετοιμασία των μαθητών στα μαθήματα κα− τευθύνσεων και γενικής παιδείας των τάξεων Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Προϋπόθεση για την κατάτμηση αυτή αποτελεί η σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων. δ) Διδασκαλία σε τμήματα μαθητών που προκύπτουν μετά από κατάτμηση τάξεων ή τμημάτων κατά επίπεδο γνώσης όλων των διδασκομένων ξένων γλωσσών και της πληροφορικής στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Προ− ϋπόθεση για την κατάτμηση αυτή αποτελεί η σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων. ε) Ανάθεση έργου συντονισμού των εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα και μέχρι δέκα (10) ώρες την εβδομάδα. στ) Ανάθεση σαφώς συγκεκριμένου έργου προετοι− μασίας αθλητικών ομάδων, προετοιμασίας και υλοποί− ησης πολιτιστικών, καλλιτεχνικών κ.λπ. δραστηριοτήτων του σχολείου, ανάθεση σαφώς συγκεκριμένου έργου παραγωγής διαδραστικού−ψηφιακού υλικού για τις ανάγκες του σχολείου (και μέχρι τέσσερις (4) ώρες εβδομαδιαίως), ανάθεση έργου υπευθύνου ψηφιακής τάξης εφόσον καλύπτονται διαδραστικά τα δύο τρίτα των λειτουργούντων τμημάτων στο σχολείο (και μέχρι τέσσερις (4) ώρες εβδομαδιαίως), ανάθεση έργου από τους συντονιστές στο πλαίσιο συντονισμού των εκπαι− δευτικών δράσεων του σχολείου (και μέχρι δύο (2) ώρες εβδομαδιαίως), καθώς και ανάθεση έργου στο πλαίσιο λειτουργίας ομίλων μελέτης όπως: μαθηματικών, φυ− σικών επιστημών, φιλολογικών μαθημάτων, θεάτρου, μουσικής κ.λπ. που λαμβάνουν χώρα στο σχολείο που υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί ή σε άλλο σχολείο του ίδιου ιδιοκτήτη που λειτουργεί στην ίδια πόλη. ζ) Ανάθεση έργου υπευθύνου ομίλου ή ομίλων και μέχρι έξι (6) ώρες την εβδομάδα. 2. α. Οι ώρες απασχόλησης στις ως άνω δράσεις, εφό− σον ανατεθούν, αποτελούν ώρες τακτικής απασχόλησης που υπολογίζονται ως ώρες κανονικής εβδομαδιαίας διδασκαλίας υπολογιζόμενες σε δωδεκάμηνη βάση. β. Οι συνολικές ώρες παρουσίας του εκπαιδευτικού στο σχολείο, με συνυπολογισμό των ωρών απασχόλη− σης στις ως άνω δράσεις και με κυλιόμενο ωράριο, δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν τις τριάντα (30) εβδομαδι− αίως για εκπαιδευτικούς με πλήρες ωράριο και ανάλογο κλάσμα επί των τριάντα (30), εάν ο εκπαιδευτικός έχει μειωμένο ωράριο. 3. α. Όλες οι παραπάνω, εκτός του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος, εκπαιδευτικές δραστηριό− τητες, προϋποθέτουν τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων, εντάσσονται στο διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου και γνωστοποιούνται στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης το αργότερο μέχρι την έναρξη των μαθημάτων. β. Όλες οι ανωτέρω αναθέσεις γίνονται με βάση τις σχετικές διατάξεις του Ν. 1566/1985 για ένα σχολικό έτος και δύνανται να ανανεώνονται σύμφωνα με τη διαδικασία που ορίζεται από τα προηγούμενα εδάφια. Από της δημοσιεύσεως της παρούσης καταργείται η Γ2/78244/20−6−2013 υπουργική απόφαση του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2015−2016. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Μαρούσι, 1 Απριλίου 2015 Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ