• Σχόλιο του χρήστη 'NIKOLAOS' | 21 Ιουνίου 2015, 14:25

    Τα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης Δ.Ι.Ε.Κ. θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ( σύμφωνα με το εναρμονισμένο εθνικό και ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων ανήκουν πλέον στο επίπεδο 5). Έτσι τουλάχιστον τα Δ.Ι.Ε.Κ. που συγκεντρώνουν ειδικές προϋποθέσεις (εκπαιδευτές ακαδημαϊκού προφίλ, συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα με ακαδημαϊκά ιδρύματα κλπ)θα πρέπει να αναβαθμιστούν σε Ανώτερα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης . Στην πορεία θα αναπτυχθεί μια τάση συσσώρευσης ποιοτικών κριτηρίων και ποιοτικής αναβάθμισης όλων των Δ.Ι.Ε.Κ. της Ελλάδας. Σίγουρα σε κάθε πρωτεύουσα Νομού θα πρέπει να υπάρχει ένα πολυδύναμο Ανώτερο Δ.Ι.Ε.Κ . Με αυτό τον τρόπο θα αναπτυχθεί συγκέντρωση και οικονομία πόρων σε επίπεδο Νομού σε ένα πολυδιάστατο εκπαιδευτικό και συνεργατικό περιβάλλον κατάρτισης οργανωμένο κατά τομέα εφαρμοσμένων σπουδών με στόχο την ενεργή διασύνδεση με την αγορά εργασίας . Οι πιστοποιημένοι απόφοιτοι των Ι.Ε.Κ. θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν σε ΑΤΕΙ και Πανεπιστήμια περιφερειακά, σε αντίστοιχο τομέα σπουδών με την ειδικότητά τους στο Ι.Ε.Κ. Το εξάμηνο πρακτικής άσκησης Δ.Ι.Ε.Κ. θα πρέπει να είναι αυστηρά ελεγχόμενο με δείκτες συγκέντρωσης μονάδων τεχνογνωσίας. Σε περίπτωση σοβαρών λόγων κάποιος καταρτιζόμενος εναλλακτικά να δύναται να εκπονήσει εξάμηνη πτυχιακή εργασία αντί πρακτικής, στα πλαίσια της οποίας θα πρέπει να αντλήσει και να καταγράψει στοιχεία πρωτογενή από χώρους εργασίας και να τα οργανώσει σε μια πρακτική εφαρμογή. Επίσης στα πλαίσια μη ταξικής κολεγιακής εκπαίδευσης (μόνο ιδιωτικά ακριβά κολέγια υπάρχουν) θα πρέπει να λειτουργήσουν από το νέο εκπαιδευτικό έτος τουλάχιστον τρία πιλοτικά Κρατικά Ακαδημαϊκά Κολέγια για αποφοίτους Λυκείων και πιστοποιημένων αποφοίτων ΙΕΚ . Στόχος των Κρατικών Κολεγίων θα είναι η διαφοροποίηση σε σχέση με τα ΑΕΙ σε τομείς εφαρμοσμένων σπουδών ή κατευθύνσεων που έχει ανάγκη η ελληνική και διεθνής αγορά, σε συνάρτηση με την αλλαγή ειδικοτήτων ανά εξαετία αν οι ανάγκες το επιβάλλουν και ανά σταθερό παρεχόμενο τομέα εφαρμοσμένων σπουδών. Επίσης επειδή υπάρχουν άνθρωποι που έχουν χάσει την εργασία τους και έχουν τελειώσει μόνο το Γυμνάσιο ή και νέοι που δεν θέλουν ή δεν μπορούν να συνεχίσουν στο Λύκειο και έχουν την ανάγκη για μια δημόσια μεταγυμνασιακή κατάρτιση, θα πρέπει σε κάθε πρωτεύουσα Νομού να υπάρχει ένα πολυδύναμο Μεταγυμνασιακό Δ. Ι.Ε.Κ.