• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος Ντιγκμπασάνης' | 3 Δεκεμβρίου 2009, 10:27

    Διευθυντές με μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Διαβάζω αρκετά σχόλια που έχουν αναρτηθεί, αλλά κυρίως συζητώ και παρατηρώ εδώ και είκοσι χρόνια που είμαι στην εκπαίδευση, για τα προβλήματα της επιλογής στελεχών. Θα σταθώ μόνο στην περίπτωση των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων. Σε όλες τις υπηρεσίες/οργανισμούς/εταιρείες/ιδρύματα παροχής υπηρεσιών, όπως είναι και ένα σχολείο, ο/η διευθυντής/ντρια είναι φυσικά γνώστης του αντικειμένου - στην περίπτωσή μας των παιδαγωγικών και διδακτικών διαδικασιών - αλλά ταυτόχρονα είναι και manager με πολλαπλούς ρόλους. Έτσι κατ' αρχήν, ο διευθυντής πρέπει να έχει τουλάχιστον 12ετή διδακτική εμπειρία, με παράλληλη συμμετοχή σε όσο γίνεται περισσότερες εκδηλώσεις του σχολείου ( γιορτές, εκδρομές, προγράμματα περιβαλλοντικής, ΣΕΠ, αγωγής υγείας , επιτροπές εξετάσεων, συμμετοχές σε διαγωνισμούς κλπ). Θα ήταν πολύ σημαντικό, επίσης, να είναι ενεργό μέλος της επιστημονικής κοινότητας του κλάδου του/της ή και γενικότερα των παιδαγωγικών, με παρουσίες ή/και ανακοινώσεις σε συνέδρια/ημερίδες, άρθρα κλπ. Το πιο σημαντικό όμως για ένα διευθυντή, τουλάχιστον από δω και πέρα, είναι η πρόσκτηση γνώσεων διοίκησης, προγραμματισμού, ελέγχου, βασικών οικονομικών και διαχείρισης ανθρώπινων πόρων. Γι' αυτό η κατοχή ενός μεταπτυχιακού στο πεδίο της Διοίκησης πρέπει να είναι απαραίτητο προσόν για τον υποψήφιο διευθυντή. Συνεπώς, προτείνω να συμπεριλάβετε στα προσόντα των διευθυντών ένα τέτοιο τίτλο, με την παράλληλη δημιουργία ενός διατμηματικού μεταπτυχιακού με θέμα τη "Διοίκηση Σχολικών Μονάδων" κάτι που λείπει από τη χώρα μας.