• Αξιότιμοι κύριοι, Υπουργέ και Αναπληρωτή Υπουργέ, Ως εκπρόσωποι των 450 εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης των Αρσακείων Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, παρακαλούμε για την άμεση παρέμβασή σας προκειμένου να αποσυρθεί, με όποιο τρόπο κρίνεται εσείς δόκιμο: Α) Ως αντισυνταγματική και παντελώς βλαπτική, για τους εκπαιδευτικούς των Ιδιωτικών Σχολείων, η παράγραφος Ζ του Νόμου Ν.4254_ΦΕΚ_ Α_ 85_7-4-2014 «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του Νόμου 4046/2012 και άλλες διατάξεις», με την οποία καταργούνται τα άρθρα 30 και 33 του Νόμου 682/77 και η παράγραφος 1 του άρθρου 11 του Νόμου 1351/1983 (επισυνάπτεται το υπ΄ αριθμ. 128/28-03-2014 ΥΠΟΜΝΗΜΑ - ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ των εκπαιδευτικών των Σχολείων μας προς του βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, με το οποίο ζητούσαμε τη μη ψήφιση και απόσυρση της απαράδεκτης τυπικά και ουσιαστικά παραγράφου Ζ) και Β) Ως ανεξήγητες και αδικαιολόγητες, για τους εκπαιδευτικούς των Ιδιωτικών Σχολείων, τις παραγράφους 15 και 16 του άρθρου 47 του Νόμου 3848/19-05-2010 (Νόμος Διαμαντοπούλου), με την οποία καταργήθηκε η παράγραφος 4 του άρθρου 33 του Νόμου 682/1977 και ξεκίνησε η αναιτιώδης απόλυση ενός Ιδιωτικού Εκπαιδευτικού από κάθε Σχολείο κάθε χρόνο. Με την ψήφιση, λοιπόν, αυτών των δύο της παραγράφων δόθηκε η δυνατότητα στους Ιδιοκτήτες – Σχολάρχες να μπορούν να απολύουν αναιτιωδώς τους εκπαιδευτικούς, όποτε το επιθυμούν, χωρίς κριτήρια, όντας «απελευθερωμένοι» από την Συνταγματικά μέχρι τώρα κατοχυρωμένη εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας. Αυτό γιατί: Α) Μπορούν να γίνονται ανεξέλεγκτες απολύσεις ιδιωτικών εκπαιδευτικών, χωρίς έλεγχο της νομιμότητας και καταχρηστικότητας των απολύσεων αυτών από τα αρμόδια Υπηρεσιακά Συμβούλια του Υπουργείου Παιδείας (έλεγχος ο οποίος κατά τεκμήριο γινόταν άμεσα και προβλέπονταν βάσει και της Γνωμοδότησης 3 του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους , η οποία είχε γίνει δεκτή από τον τότε Υπουργό Παιδείας κ.Μπαμπινιώτη), και, Β) Σε περίπτωση μείωσης τμημάτων ενός σχολείου στις ενδεχόμενες απολύσεις εκπαιδευτικών δεν λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος προϋπηρεσίας τους, αλλά μπορεί να γίνονται ανεξέλεγκτα. Το Σύνταγμα μας, στο άρθρο 16 παρ. 8, επιτρέπει την ίδρυση ιδιωτικών σχολείων, παραπέμπει όμως τη ρύθμιση της λειτουργίας τους στο νόμο. Οι ειδικές ρυθμίσεις για τις σχέσεις εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και το καθεστώς εποπτείας των Υπηρεσιακών Συμβουλίων αποτελούν, συνεπώς, συνταγματικά επιβαλλόμενη αρμοδιότητα και ως εκ τούτου δεν μπορούν να τεθούν εκποδών από τον κοινό νομοθέτη. Οι πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις του πρώην Υπουργού Παιδείας κ. Κων/νου Αρβανιτόπουλου (παράγραφος Ζ του Ν.4254_ΦΕΚ_ Α_ 85_7-4-2014 και Άρθρο 5 του Ν.4264_ΦΕΚ_Α_15-05-2014), που αυτή τη στιγμή είναι σε ισχύ, ήδη επηρεάζουν αρνητικά με ανεξέλεγκτες συνέπειες και τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα ιδιωτικά Σχολεία (ανεξέλεγκτες απολύσεις χωρίς κανένα δημοσιονομικό όφελος), αλλά και την κατοχυρωμένη ισονομία ανάμεσα σε μαθητές Δημόσιων και Ιδιωτικών Σχολείων. Τα ιδιωτικά σχολεία δεν αποτελούν απλώς επιχειρήσεις για τον πλουτισμό των σχολαρχών. Αυτό το αναγνωρίζει η πάγια νομολογία των ελληνικών και ευρωπαϊκών δικαστηρίων. Πρέπει λοιπόν: • Τα ιδιωτικά Σχολεία να διευθύνονται ως Σχολεία και όχι ως ιδιωτικές επιχειρήσεις. • Οι εργαζόμενοι σε αυτά ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να μην «ανακυκλώνονται», απολυόμενοι αναιτιολόγητα κατά τη βούληση του ιδιοκτήτη. Κάτι τέτοιο θα ανέτρεπε την αναγκαία συνέχεια του εκπαιδευτικού έργου και θα υπονόμευε βάναυσα την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. • Να υπάρχει σε αυτά εποπτεία της Πολιτείας και συγκεκριμένα από το ΥΠΑΙΘ, εποπτεία η οποία αποτελεί υποχρέωσή της κατά το Σύνταγμα (Άρθρο 16, παράγραφος 8) • Να διασφαλίζεται η ισονομία των τίτλων ανάμεσα σε μαθητές Δημόσιων και Ιδιωτικών Σχολείων. Η Παιδεία αποτελεί κοινωνικό αγαθό και όχι απλό εμπόρευμα.