• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλης Λ.' | 24 Ιουνίου 2015, 04:18

    Το επαναλαμβανόμενο και επαναλαμβανόμενο εργοδοτικό σχόλιο και προτάσεις μιας αναγκαίας και αυτονόητης τροποποίησης που πρέπει να γίνει στις παραγράφους 4 (διακοπές) και 6 (ωράριο) σε ότι αφορά τα ΚΞΓ. Αξιότιμοι κύριοι, από τη διατύπωση των επιμέρους διατάξεων του άρθρου 48 γίνεται αντιληπτό ότι πρόκειται για ρυθμίσεις που ενισχύουν το περιεχόμενο των προσφερόμενων υπηρεσιών των φορέων της μη τυπικής ιδιωτικής εκπαίδευσης. Προστατεύουν το διδακτικό προσωπικό και τους μαθητές από πολύμορφες ανομίες που έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια εξαιτίας επικίνδυνων κυβερνητικών πολιτικών και της απληστίας των εργοδοτικών ενώσεων για όλο και περισσότερο κέρδος. Προφανώς οι ιθύνοντες του Σ/Ν ενδιαφερόμενοι για ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς τους έχουν επιλέξει ως κοινωνικούς συμμάχους ενώ ταυτόχρονα ως πολιτική ηγεσία του υπουργείου με επικεφαλής εγνωσμένης αξίας πανεπιστημιακούς δασκάλους και επιστήμονες προσπαθούν να συνετίσουν όσους αδιαφορούν για το κοινωνικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης που διαφοροποιείται ουσιαστικά από κάθε άλλο προϊόν. Με τις παραγράφους 2 και 3 ο έλεγχος των φροντιστηρίων ως προς τα προγράμματα, τα τμήματα και τους εργαζόμενους επιστρέφει στα κατά τόπους γραφεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και από εκεί στις διευθύνσεις του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας (ΣΕΠΕ) και στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Δηλαδή, με απλούστευση στις διαδικασίες του ηλεκτρονικού ελέγχου και της διασταύρωσης στοιχείων αποφεύγεται η κατασπατάληση χρόνου με τις πολυδάπανες επιτόπιους ελέγχους δημόσιων λειτουργών. Επιπλέον ελέγχονται τα τυπικά προσόντα των καθηγητών και αν διδάσκουν το γνωστικό τος αντικείμνεοή κάποιο άλλο μάθημα όπως πολλές φορές συμβαίνει. Επιπλέον στο μυαλό του συντάκτη υπάρχει η αντίληψη που απορρέει από το Σύνταγμα της Ελλάδος για «τις προϋποθέσεις και τους όρους χορήγησης άδειας για την ίδρυση και λειτουργία εκπαιδευτηρίων που δεν ανήκουν στο κράτος, τα σχετικά με την εποπτεία που ασκείτε πάνω σε αυτά, καθώς και την υπηρεσιακή κατάσταση του διδακτικού προσωπικού τους» (άρθρο 16, παράγραφος 8). Ο συντάκτης γνωρίσει πολύ καλά ότι πάρα πολλοί φορείς άτυπης εκπαίδευσης οργανώνουν τα προγράμματα τους με γνώμονα αποκλειστικά το κέρδος και διαμέσου των παραπλανητικών διαφημίσεων δημιουργούν επίπλαστε ανάγκες για τους μαθητές. Επίσης, με την παράγραφο 6, ορίζονται 21 ώρες απασχόληση για την πλήρη ασφάλιση 25 ενσήμων του εκπαιδευτικού των φροντιστηρίων και των κέντρων ξένων γλωσσών. Επισημαίνουμε ότι αριθμός των ενσήμων δεν επιφέρει κανένα επιχειρηματικό κόστος, αφού η εργοδοτικές εισφορές προκύπτουν αναλογικά με βάση τις μηνιαίες αποδοχές των εργαζομένων και υποχρεώνει τους επιχειρηματίες να δηλώνουν στο ΙΚΑ τον εργαζόμενο για τις πραγματικές του απολαβές και ότι για λιγότερες πράγμα που σημαίνει ότι τους ελαφρύνει από την γραφειοκρατία των διπλών βιβλίων. Αναφορικά με το πλήρες ωράριο εργασία στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών ο συντάκτης σφάλει. Έπρεπε στην παράγραφο του νόμου να ορίζεται ότι το εβδομαδιαίο πλήρες ωράριο είναι 18 ώρες και όχι 21 όπως αναγράφεται. Αυτό άλλωστε προκύπτει ιστορικά με βάση τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Προκύπτει λοιπόν το ζήτημα της επαναρύθμισης με σωστό και αντικειμενικό τρόπο. Στην περίπτωση αυτή το Υπουργείο Παιδεία ακολουθώντας το Σύνταγμα της χώρας και τις αρμοδιότητες του πάνω σε εκπαιδευτικές εταιρείες νομοθετεί στοχεύοντας στην εγκαθίδρυση ενός σύννομου περιβάλλοντος και παραγωγής εκπαιδευτικού έργου. Το υπουργείο Παιδείας υιοθετεί και αντιγράφει όσα οι ιδιοκτήτες της άτυπης εκπαίδευσης επί σειρά ετών υπογράφουν και συνομολογούν στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας στα ΦΜΕ και το ίδιο οφείλει να κάνει και για τα ΚΞΓ. Να μην αποφασίζει μονομερώς με εργοδοτική παραγγελία, φαίνεται ότι εκεί στο υπουργείο δρούν σε κάποιο επίπεδο εργοδοτικά συμφέροντα και κ. υπουργέ να τα αντιμετωπίσετε. Να γίνει νόμος του κράτους η ισχύοντα υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 652, τ.B’, 16/11/1983 για τις ημέρες των διακοπών εορτών, που ορίζονται για τα Χριστούγεννα, από την 24η Δεκεμβρίου ως την 7η Ιανουαρίου και για το Πάσχα, από Μεγάλη Δευτέρα έως την Κυριακή του Θωμά. Κρίνεται ιδιαίτερη σκοπούμενη και γεννά ερωτηματικά σε εκπαιδευτικούς και μαθητές το γεγονός ότι επιχειρηματίες ζητούν την επιστροφή στον Μεσαίωνα μη επιθυμώντας το εκπαιδευτικό προσωπικό να εργάζεται με σταθερό και πλήρες εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας και να αμείβεται αξιοπρεπώς. Το υπουργείο με την πρωτοβουλία αυτή θέλει να βάλει τάξη στην παραοικονομία που ενδημεί εντός πολλών επιχειρήσεων και έχει ανδρωθεί το τελευταίο χρόνια με την αποσάθρωση των κρατικών ελεγκτικών μηχανισμών. Η πολιτεία για όσους παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα έχει ήδη νομοθετήσει προκειμένου να εκδίδονται αποδείξεις και να ασφαλίζονται οι εκπαιδευτικοί διαμέσου του εργόσημου. Ωστόσο χρειάζεται να μεριμνήσει περαιτέρω ώστε να αποδυναμωθεί κάθε μορφή παραπαιδείας με την αναμόρφωση και την ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης έως την στιγμή που η εκπαίδευση θα παρέχεται αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν και χωρίς διακρίσεις για όλους τους Έλληνες έτσι ώστε να μην επιβαρύνεται και λεηλατείται το οικογενειακό εισόδημα και καταρρακώνονται οι μαθητές. Οι νόμιμοι φορείς της άτυπης εκπαίδευσης υπάρχουν και αναπτύσσονται συνήθως εκεί που το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα νοσεί ή εκεί που οι πολιτικές ελίτ μεταφέρουν κοινωνικούς πόρους σε παράπλευρες ιδιωτικές επιχειρήσεις και σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος. Ωστόσο, πουθενά στον πολιτισμένο κόσμο επιχειρηματίες της ιδιωτικής εκπαίδευσης δεν απαιτούν να απασχολούν τους καθηγητές χωρίς εργασιακά δικαιώματα, χωρίς ωράριο εργασίας και χωρίς συλλογικές συμβάσεις. Πουθενά στον κόσμο εκπαιδευτικές μονάδες δεν απαιτούν να μην υπάγονται στο αρμόδιο υπουργείο Παιδείας, αλλά να λειτουργούν ανεξέλεγκτα. Πουθενά στον πολιτισμένο κόσμο ιδιωτικές εκπαιδευτικές εταιρείες δεν να αμείβουν τους εκπαιδευτικούς με 3 και 5 ευρώ την ώρα. Με εκτίμηση Ιδιωτικός Εκπαιδευτικός.