• Σχόλιο του χρήστη 'Matina' | 24 Ιουνίου 2015, 10:08

    η εγκύκλιος των μετάθεσεων στα Μουσικά Σχολεία για τους μουσικούς είναι πρόχειρη και δεν εξυπηρετεί την δίκαιη και αντικειμενική επιλογή των καθηγητών για τους παρακάτω λόγους: 1. Για τις μεταθέσεις στα Μουσικά Σχολεία δεν έχει καθοριστεί από την εγκύκλιο μεταθέσεων καμία απολύτως μοριοδότηση για το κάθε Πανεπιστημιακό πτυχίο, πτυχίο Ωδείου που καταθέτει κάθε υποψήφιος, τα λοιπά προσόντα όπως οι επιστημονικές δημοσιευσεις, τα βραβεία σε Μουσικούς διαγωνισμούς, η συμμετοχή σε σεμινάρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Όλα αυτά λοιπόν δεν μπορούν να δώσουν αντικειμενικά αποτελέσματα στις μεταθέσεις. Η εκγύκλιος όπως λειτουργεί τόσα χρόνια και με αυτά που ζητάει δίνει αυθαίρετη δύναμη επιλογής στην καλλιτεχνική επιτροπή η οποία αποφασίζει ποιος μετατίθεται και ποιος όχι. Είναι απαράδεκτο στην εποχή που ζούμε να ισχύει αυτός ο τριτοκοσμικός τρόπος επιλογής των υποψηφίων. Επίσης θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να συνυπολογίζονται όλα τα πρόσθετα προσόντα προς τα διδασκόμενα μαθήματα σε ένα μουσικό σχολείο και όχι μόνο αυτά που καλύπτουν την εκάστοτε οργανική θέση, διότι τα μουσικά σχολεία έχουν πολλά κενά κάθε χρόνο και η επιλογή καθηγητών που μπορούν να είναι ευέλικτοι προς τη διδασκαλία διαφόρων αντικειμένων θα ήταν προς όφελος των μαθητών όσο και του κράτους. Δυστυχώς αυτό γίνεται άτυπα και διδάσκονται μαθήματα από εκπαιδευτικούς που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις (π.χ. μάθημα «Διεύθυνση χορωδίας» είναι αυτό που διδάσκουν όλοι απλά για να συμπληρώσουν το ωράριό τους). 2. Στα αποτελέσματα των μεταθέσεων δεν αναγράφονται πουθενά τα προσόντα όσων ικανοποιήθηκαν οι μεταθέσεις, ΟΥΤΕ τα μόρια τους. Δεν αναγράφεται καν εάν είναι ΠΕ ή ΤΕ μουσικής. Μπορεί η εγκύκλιος να μην έχει καθορίσει μόρια, όφειλα όμως να εκθέσουν τα προσόντα των εκπαιδευτικών που επιλέχθηκαν για τις μεταθέσεις. 3. Στην ίδια εγκύκλιο στα προαπαιτούμενα προσόντα για την αποδοχή της αίτησης μετάθεσης στα Μουσικά Σχολεία υπάρχει η παρακάτω απαράδεκτη ασάφεια: «Τεκμηριωμένη ενασχόληση με το προς διδασκαλία μάθημα τουλάχιστον πέντε ετών”. Τι εννοείται ακριβώς με τον όρο "ενασχόληση" και πως αυτό μπορεί να τεκμηριωθεί για να γίνει αποδεκτό από την καλλιτεχνική επιτροπη. Θα σας απαντήσω: εάν εξαιρέσουμε την εθελοντική εργασία την οποία όλοι έχουμε προσφέρει κατα καιρούς σε οργανισμούς και όπου μας ζητήθηκε (και για την οποία δεν έχουμε σχεδόν πάντα κάποια τεκμηρίωση), η τεκμηριωμένη ενασχόληση μπορεί να προέλθει από την εργασία στα Μουσικά Σχολεία (στα οποία όμως δεν μας παίρνουν γιατί πρέπει από πριν να έχουμε αυτή την ενασχόληση) ή από τα ιδιωτικά Ωδεία της χώρας. Το συμπέρασμα είναι για άλλη μία φορά ότι οι μεταθέσεις στο Δημόσιο Σχολείο έχουν ως προαπαιτούμενο προσόν την εργασία στην ιδιωτική και μάλιστα στην αδιαβάθμητη ιδιωτική μουσική εκπαιδευση της χώρας. Αυτή η πρόταση είναι απολύτως αυθαίρετη και θα έπρεπε να καταργηθεί γιατί όλοι αποδεικνυουμε τόσο με τις σπουδές μας όσο και με τη γενικότερη δράση και την παιδαγωγική μας επάρκεια ότι έχουμε τα προσόντα για αυτές τις θέσεις. Μπορεί με αυτή την ασάφεια της εγκυκλίου να ακυρωθεί ένας κάτοχος Πανεπιστημιακού Πτυχίου και να προτιμηθεί κάποιος ο οποίος απλά έχει αυτή την τεκμηριωμένη ενασχόληση όπως η καλλιτεχνική επιτροπή την ορίζει κάθε φορά. Η ύπαρξη της καλλιτεχνικής επιτροπής κάνει από μόνο του μη αντικειμενικά τα κριτήρια επιλογής των μουσικών.