• Σχόλιο του χρήστη 'Κ. ΔΟΥΤΣΙΝΗΣ' | 25 Ιουνίου 2015, 09:10

    ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΑΙ ...ΣΥΣΤΗΜΙΚΑ! Σπουδάζει που σπουδάζει κάποιος, αφιερώνει χρόνο και κόπο, ξοδεύει η οικογένεια του ειδικά οι φοιτητές από μακρινό τόπο, τουλάχιστον όλη αυτή η προσπάθεια να πιάνει εκτός από επιστημονικό τόπο και ουσιαστικό. Εκτός από την εις βάθος γνώση, υπάρχει και η ...κατά πλάτος. Τα προβλήματα στην επαγγελματική ζωή είναι πολυδιάστατα και πολυθεματικά. Καμιά εργασία στη κοινωνία δεν απαιτεί ΜΟΝΟ γνώσεις του συγκεκριμένου τμήματος. Όταν βγει να δουλέψει ο γιατρός καταλαβαίνει ότι χρειάζεται και γνώση νομικού κώδικα -λογιστικών, ο φυσικός στο φροντιστήριο θέλει γνώση λογιστικής, διοίκησης επιχηρήσεων, παιδαγωγική, διδακτική, ψυχολογία, ο μηχανικός αντίστοιχα χρειάζεται οικονομικά,νομικά και μαρκετιν κ.ο.κ Θα μπορούσε πέρα από τις κλασικές σπουδές που οδηγούν σε πτυχίο μτπχ κλπ, να υπάρχουν και γενικά μαθήματα από όλες τις σχολές/τμήματα που υπάρχουν στο εκάστοτε πανεπιστήμιο, που να διατίθενται για παρακολούθηση δωρεάν π.χ. 3ω/εβδ πολυκριτηριακή αξιολόγηση από τους διδάσκοντες έστω και με αυτοματοποιημένα τεστ που να οδηγεί στο εξάμηνο στη λήψη Πιστοποίησης στο εκάστοτε μάθημα ώστε να χρησιμοποιήται από τους φοιτητές στο βιογραφικό του αλλά ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ να έχει την έτοιμη -γνώση -εργαλείο να την εφαρμόσει μόλις βγει στην αγορά εργασίας και να μην πάει στα τυφλά ή να μαθαίνει από τους 'παλιούς' το σύστημα. Τα μαθήματα αυτά ΘΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ, δεν θα είναι υποχρεωτικά, οι θέσεις θα είνια συγκεριμένες για να διατηρήται η ποιότητα των σπουδών (π.χ. βάση στο 65%) και τα κριτήρια επιλογής μπορεί και να σχετίζονται με το εξάμηνο αλλά και τις εσωτερικές επιδόσεις του φοιτητή στο τμήμα του και να βγαίνουν με κάποιο αλγόριθμο. Άρα ο φοιτητής εκτός από το πτυχίο θα παίρνει και μια βεβαίωση από τη γραμματεία του τμήματος του ΕΠΙΤΥΧΟΥΣ παρακολούθησης (χωρις βαθμό) των κάτωθι μαθημάτων π.χ. από #1 έως # 10 (κατά μέγιστο). Σίγουρα αυτό το αγαθό θα εκτιμάται τόσο σαν προσόν στον ιδιωτικό τομέα όσο και (θα αυτοεκτιμάται) σαν εργαλείο γνώσης στο ελεύθερο επάγγελμα. Άρα η προσπάθεια θα είναι ουσιαστική από τον κάθε φοιτητή / καταρτιζόμενο. Για την οργάνωση του θα μπορούσε να υπάρχει μια γραμματεία Διατμηματικών πιστοποιημένων Σπουδών που να οργανώνει το όλο θέμα με αιτήσεις προτίμησης, εγγραφές, μαθήματα, καθηγητές/μέλη ΔΕΠ, αίθουσες, διαδικτύακό τόπο με υλικό-θέματα-ασκήσεις-εργασίες κλπ , πιστοποιήσεις και παρουσίαση εργασιών. Αυξάνεται έτσι η διαφορική αλληλεπίδραση μεταξύ των διαφόρων πηγών γνώσης του Πανεπιστημίου. Με τιμή, Κ. Δουτσίνης