• Σχόλιο του χρήστη 'κκ' | 25 Ιουνίου 2015, 11:33

    Κύριε υπουργέ, προτάσεις: 1. Άρθρο 9. Λοιπό Επιστημονικό Προσωπικό. Παράγραφος 1 υποπαράγραφος β) Πρόταση β) Στο άρθρο 29 του ν. 4009/2011 (Α΄195) προστίθεται η παράγραφος ως εξής: Τα μέλη ΕΕΠ υποχρεούνται να παρέχουν κατ΄ ελάχιστο όριο έξι ώρες (6) αυτοδύναμου διδακτικού έργου και πάντως όχι πάνω από δέκα ώρες (10) εβδομαδιαίως, να παρευρίσκονται είκοσι (20) ώρες εβδομαδιαίως, συμπεριλαμβανομένων των ωρών διδασκαλίας και να παρέχουν κάθε μορφής επιστημονικό έργο, το οποίο κατανέμεται τουλάχιστον σε τρεις (3) ημέρες της εβδομάδας. ΤΑ ΜΕΛΗ ΕΕΠ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΑΓΜΕΝΑ-ΕΧΟΥΝ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ- ΣΕ ΤΜΗΜΑΤΑ ΝΑ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΟΣΕΣ ΩΡΕΣ ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΔΕΠ ΤΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ. 2. Άρθρο 9. Λοιπό Επιστημονικό Προσωπικό. Παράγραφος 6. Πρόταση: για να μην υπάρχουν παρερμηνείες από τα γραφεία προσωπικού των ιδρυμάτων η Παράγραφος 6 να συμπληρωθεί ως εξής: Καταργείται η παράγραφος 6 του άρθρου 29 του ν.4009/2011(Α’195) όπως συμπληρώθηκε από την παράγραφο 16 του άρθρου 34 του ν.4115/2013(Α΄24). Η βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη των ανωτέρων κατηγοριών προσωπικού ρυθμίζονται με τις διατάξεις του ΠΔ 118/2002 (Α΄99). Όπου αναφέρεται ΕΕΔΙΠ Ι κλάδου Ι, νοείται ΕΕΠ και όπου ΕΕΔΙΠ ΙΙ νοείται ΕΔΙΠ. Κύριε Υπουργέ, θα πρέπει να αποφύγουμε αδικίες και κατάχρηση εξουσίας. Όσοι από εμάς είμαστε ΕΕΠ (πρώην ΕΕΔΙΠ Ι) ενταγμένοι σε Τμήματα, κάνουμε την ίδια δουλειά με τα μέλη ΔΕΠ, μα ΑΚΡΙΒΩΣ την ίδια (υποχρεωτικά μαθήματα, μαθήματα επιλογής, εργασίες κτλ). Πολλοί δε από εμάς είμασε και κάτοχοι διδακτορικού. Δεν μπορούμε να κρίνουμε με δύο μέτρα και δύο σταθμά. Και λιγότερα χρήματα δηλαδή και αυξημένο ωράριο από την άλλη. Και να αξιολογούμαστε για έρευνα κτλ στην εξωτερική/εσωτερική αξιολόγηση και να μη μας δίνεται η ευκαιρία να κάνουμε έρευνα (ωράριο, αποκλεισμός από ερευνητικά προγράμματα) ούτε να έχουμε συνεργασίες, όπως πχ. τα μέλη ΔΕΠ που έχουν το δικαίωμα να συν-εργάζονται με ιδρύματα με σχέση μερικής απασχόλησης. Για το ΕΕΠ (στο οποίο έχει δοθεί η δυνατότητα αυτοδύναμου διδακτικού έργου) που είναι ενταγμένο σε τμήματα και τομείς είναι απολύτως αδύνατη η διεκπεραίωση 10 ωρών διδασκαλίας μαθημάτων κορμού, επιλογής ή και μεταπτυχιακών την εβδομάδα (μαζί με πτυχιακές, μεταπτυχιακές εργασίες, έρευνα, κτλ) σε μόνιμη βάση. Πρέπει να υπάρχει διαχωρισμός ανάμεσα σε όσους έχουν αυτοδύναμη διδασκαλία μαθημάτων του προγράμματος σπουδών και όσους κάνουν εργαστηριακά μαθήματα ή και απλώς ξένες γλώσσες. 10 ώρες δημιουργούν ασφυκτικές συνθήκες εργασίας για όσα μέλη ΕΕΠ είναι ενταγμένα σε τομείς και διδάσκουν τα ίδια μαθήματα με μέλη ΔΕΠ, όπου μοιραζόμαστε συχνά ισότιμα τα κλιμάκια του μαθήματος με μέλη ΔΕΠ. Εάν το επιχείρημα βάσει του οποίου αναγνωρίζεται μικρότερος αριθμός ωρών διδασκαλίας/παρουσίας στο ΔΕΠ είναι ακριβώς η αυξημένη ειδίκευση που απαιτούν τα αντικείμενα που αυτό καλείται να θεραπεύσει, δεν είναι δυνατό τέτοιο επιχείρημα να μην αναγνωρίζεται και στα μέλη του ΕΕΠ που επιτελούν το ίδιο ακριβώς διδακτικό έργο εντός της ακαδημαϊκής μονάδας. Δεν είναι λογικό ούτε δίκαιο να αυξομειώνονται οι ώρες διδασκαλίας των μελών ΔΕΠ με τις αντίστοιχες τροποποιήσεις του Ν 2530/97 (Ν. 4186_2013, Άρθρο 39 παρ 19 και Ν. 4310_2014, Άρθρο 78 παρ 19) από 8 σε 6 ώρες και ταυτόχρονα τα μέλη ΕΕΠ να διδάσκουν περισσότερες ώρες από τα μέλη ΔΕΠ! Το ίδιο ισχύει και για τις ώρες εβδομαδιαίας παρουσίας μιας και οι ώρες των μελών ΔΕΠ από 14 που ήταν στον αρχικό Ν.2530/97 με τις τροποποιήσεις μειώθηκαν σε 12 κατ’ ελάχιστο, τη στιγμή που αυξήθηκαν οι ώρες των μελών ΕΕΠ (από 22 σε 26). Δηλαδή προσωπικό με περισσότερα προσόντα που ανήκει στη κατηγορία των μελών ΔΕΠ συνεισφέρει λιγότερο στο διδακτικό έργο σε σχέση με ένα μέλος ΕΕΠ, ενώ μισθολογικά οι αποδοχές των μελών ΔΕΠ είναι κατά πολύ μεγαλύτερες των μελών ΕΕΠ. Συνάδελφοι έχουν εκφράσει παραπάνω και συμφωνώ μαζί τους στα εξής: -Είναι δίκαιο να υπάρχει διαδικασία ένταξης -μετά από κρίση- στο ΔΕΠ των μελών ΕΕΠ με τα εκ του νόμου απαιτούμενα προσόντα, όπως άλλωστε αυτό συνέβη επανειλημμένα κατά το παρελθόν. Ειδικά σε αυτή την περίοδο, που δεν καλύπτονται τα κενά από συναδέλφους που έχουν αποχωρήσει. -Δεν είναι σωστό στο άρθρο 09 για το «λοιπό επιστημονικό προσωπικό» να εξισώνεται το ΕΕΠ (Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό) με το ΕΔΙΠ (Εργαστηριακό διδακτικό προσωπικό). ΔΕΝ έχουμε ούτε τα ίδια προσόντα ούτε τις ανάλογες αρμοδιότητες. Το ΕΕΠ πλέον ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ να έχει διδακτορικό για να εκλεγεί ως μέλος ΕΕΠ. -ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ Δεν γίνεται αναφορά σε εκπαιδευτικές άδειες που θα πρέπει να έχει ένα μέλος ΕΕΠ. Οι παλιότερες διατάξεις το είχαν ρητά διατυπωμένο το δικαίωμα. -Διαχωρισμός μισθολογικής κατάστασης και μισθολογικής εξέλιξης: κάποιες οικονομικές υπηρεσίες των πανεπιστημίων, παρερμηνεύοντας τη παρ.3 του άρθρου 68 του Ν.4235/2014, ανέστειλαν τις μισθολογικές εξελίξεις των αυτοδίκαια ενταχθέντων μελών των κατηγοριών ΕΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ. Σύμφωνα με τη Αρ.Πρωτ.2/93612/ΔΕΠ γνωμοδότηση της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής (Γενικό Λογιστήριο του Κράτους), η διατήρηση της μισθολογικής κατάστασης δεν συνεπάγεται και την αναστολή της μισθολογικής εξέλιξης των προαναφερόμενων κατηγοριών προσωπικού. Συνεπώς, στην περίπτωση που πρώην μέλη ΕΕΔΙΠ (κλάδων Ι και ΙΙ) και νυν ΕΕΠ ή ΕΔΙΠ ή ΕΤΕΠ έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο χρόνο για αλλαγή ποσοστού επιδόματος χρόνου υπηρεσίας, θα πρέπει να εξακολουθήλησει να τους χορηγείται αυξημένο το εν λόγω επίδομα και μετά την δημοσίευση του Ν.4235/2014 (11-02-2014). Χρειάζεται κάποια οδηγία προς τις οικονομικές υπηρεσίες των πανεπιστημίων ή δημοσίευση του νέου νόμου, όπου θα ορίζεται ρητά η αναδρομική αποπληρωμή του χρονοεπιδόματος.