• Σχόλιο του χρήστη 'Παντελής Λ..' | 25 Ιουνίου 2015, 12:07

    O κ. Χαράλαμπος Αντωνίου ιδιοκτήτης φροντιστηρίου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανταπαντώντας σε δική μου προγενέστερη απάντηση σημειώνει (21 Ιουνίου 2015, 20:14): ότι "έχετε ερμηνεύσει τα πάντα στο σχόλιο μου σύμφωνα με τη δική σας οπτική γωνία, λάθος κατά την άποψη μου". Είναι αυτονόητο ότι ο καθ΄ένας ερμηνεύει τα γεγονότα σύμφωνα με την δική του οπτική σκοπιά και την θέση που έχει στην κατανομή της εργασίας (εργαζόμενος - επιχειρηματίας). Είναι προφανές κ. Αντωνίου ότι η παράδοση μαθημάτων από καθηγητές δημοσίων ή ιδιωτικών σχολείων υπονομεύει τον κοινωνικό τους ρόλο ως διορισμένων εκπαιδευτικών. Ωστόσο εκτιμώ ότι πέρα από εκείνους που σε κάθε περίπτωση στοχεύουν στον πλουτισμό τους, κάποιοι υποθέτω το κάνουν προκειμένου να μπορέσουν να επιβιώσουν γιατί οι αποδοχές τους έχουν καταρρακωθεί. Σε κάθε περίπτωση θα συμφωνούσαμε νομίζω ότι είναι μια παράνομη δραστηριότητα που καλό θα ήταν να εξέλειπε. Αν ο κ. Αντωνίου όπως σημειώνει καταβάλει κανονικά τις εισφορές των εργαζομένων παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, θεωρώ ότι αυτό λειτουργεί υπέρ της επιχείρησής του. Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν αποδεδειγμένα εκπαιδευτικές επιχειρήσεις που σκοπίμως έχουν σωρεύσει χρέη προς ΙΚΑ, Εφορία και άλλους δημόσιους φορείς όπως αποδεικνύουν τα νούμερα. Αυτό δε το "επίτευγμα" επιτεύχθηκε στις εποχές των "παχέων αγελάδων". Σήμερα εκπαιδευτικές επιχειρήσεις παρακρατούν μισθούς, άδειας δώρα και επιδόματα εργαζομένων. Επιχειρήσεις υποασφαλίζουν τους εργαζόμενους. Πάντως το Σ/Ν δεν αυξάνει ούτε τις ημέρες διακοπών και αργίες στα ΦΜΕ ούτε το εβδομαδιαίο πλήρες ωράριο των καθηγητών, αλλά επαναλαμβάνει όσα εδώ και δεκαετίες ορίζονται στις συμφωνίες (ΣΣΕ) των εργοδοτικών ενώσεων και των εργαζομένων. Επιπλέον ισχυρίζεται ότι οι εργοδότες καταθέτουν τα στοιχεία και τις καταστάσεις εργαζομένων στην επιθεώρηση εργασίας και στο σύστημα Εργάνη. Μπορεί ο ίδιος, να είναι άψογος αλλά πρέπει να γνωρίζει ότι τα στοιχεία πολλές φορές που καταθέτονται από διάφορους είναι πλασματικά. Συνεπώς μια διασταύρωση των στοιχείων με όσα τώρα πρέπει να κατατίθενται και στις ΔΔΕ με την καταγραφή τάξεων-μαθητών , των ωρών διδασκαλία των τμήματος, διδάκτρων, των καθηγητών (ελέγχεται έτσι αν διδάσκουν το γνωστικό τους αντικείμενο και ελέγχεται άμεσα αν απασχολούνται παρανόμως καθηγητές ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων ή άνθρωποι άλλων ιδιοτήτων). Θα έλεγα ότι αυτές οι προβλέψεις όχι μόνο είναι επιβεβλημένες αλλά και αναγκαίες για τον επιπλέον λόγο ότι έτσι προστατεύονται οι εκπαιδευτικές επιχειρήσεις και ο λεγόμενος υγιής ανταγωνισμός. Αν πράγματι ο κ. Αντωνίου θα ήθελε να πληροφορηθεί για τα ΚΞΓ μπορεί να ανατρέξει άνετα στα δημοσιεύματα του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου καθώς και στα έγραφα που κατατίθενται στην βουλή. Πράγματι οι ιδιοκτήτες των ΦΜΕ, αν είναι καθηγητές (πλέον ο ν. δίνει την δυνατότητα και σε νομικά πρόσωπα να ανοίγουν τέτοιες επιχειρήσεις) λόγω της έντασης των Πανελλαδικών εξετάσεων της Γ. Λυκείου μπορεί να εργάζονται και τις Κυριακές, ωστόσο τις Κυριακές καλούνται και εργάζονται και οι καθηγητές χωρίς την προσαύξηση που ορίζει ο νόμος με αποτέλεσμα και την επιβάρυνση των ασφαλιστικών ταμείων. Οι καθηγητές δεν αντιδρούν γιατί φοβούνται ότι δεν θα τους ανανεωθεί η σύμβαση για την επόμενη χρονιά. Αν όντως η επιχείρηση του κ. Αντωνίου συνεχίζει για 10 χρόνια με το ίδιο προσωπικό της αυτό είναι θετικό κυρίως για τους μαθητές. Ωστόσο θα είχε μία σημασία, αν θα μπορούσε, να μας πει πόσο είναι το μέσο μηναίο κόστος των καθηγητών (μεικτό-καθαρό), πόσο ο Τζίρος και τα κέρδη του σε αναλογία βέβαια των μαθητών της επιχείρησης. Καταλαβαίνω ότι το ερώτημα είναι κάπως άκομψο, αλλά Θα είχε ενδιαφέρον να μας πει, εφόσον ο ίδιος το αξιολογήσει, πόσο είναι το μέσο ωρομίσθιο των καθηγητών που απασχολεί. Θα ήθελα να παρατηρήσω ότι η "κινητικότητα" εργαζομένων στον χώρο, λόγο κυρίως των εφαρμοζόμενων ατομικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου, είναι μια πραγματικότητα. Η βελτίωση του νομοσχεδίου, σωστά το επισημαίνετε, είναι ο σκοπός της συζήτησης και όχι η προσωπική αντιπαράθεσης. Πως άλλωστε θα μπορούσε να υπάρξει τέτοια αντιπαράθεση όταν δεν γνωριζόμαστε; Το νομοσχέδιο λοιπός, ας συμφωνήσουμε ότι πρωτίστως πρέπει να υπερασπίζεται το κοινωνικό συμφέρων, τους μαθητές, τους εργαζόμενους και τις νόμιμα λειτουργούντες εκπαιδευτικές επιχειρήσεις. Αυτό πραγματικά πιστεύω ότι κάνει. Θα επαναλάβω λοιπόν τις θέσεις για το νομοσχέδιο που αφορούν το πεδίο επαγγελματικής μου δραστηριότητας και δεν θα επανέλθω ξανά: 1. Πιστεύω ότι ΚΞΓ και ΦΜΕ πρέπει να λειτουργούν ανεξάρτητα και να μη συστεγάζονται. Τα ΦΜΕ συνδέονται άμεσα με το Δημόσιο Εκπαιδευτικό σύστημα και τις εξετάσεις του, τα ΚΞΓ συνδέονται μόνο έμμεσα. Σήμερα πιστεύω ότι είναι δυνατόν να δημιουργηθούν προς όφελος των μαθητών ΚΞΓ από τους δήμους. 2. Να μείνει ως έχουν οι ουσιώδεις παράγραφοι 2 και 3 που προάγουν τον εκπαιδευτικό και κοινωνικό χαρακτήρα των επιχειρήσεων και μειώνουν την εσωτερική γραφειοκρατία τους(διπλά βιβλία) ώστε και το κράτος να εξοικονομεί πόρους από τους χρονοβόρους επί τόπου έλεγχους και να ελαφρύνεται έτσι και η δουλεία των δικαστηρίων. 3. Σχετικά με την παρ. 4: οι ημέρες Διακοπών Χριστουγέννων πρέπει να είναι από την 24η Δεκεμβρίου έως την 7η Ιανουαρίου τόσο για τα ΚΞΓ (ισχύουν ήδη με φάση σχετικού ΦΕΚ) όσο και για τα ΦΜΕ. Για το Πάσχα οι ημέρες διακοπών πρέπει να είναι από Μεγάλη Δευτέρα έως Κυριακή του Θωμά (πράγμα πού ισχύει στα ΚΞΓ) και να δύνεται η δυνατότητα στα ΦΜΕ να μπορούν να περιορίσουν τις Διακοπές του Πάσχα από μεγάλη Πέμπτη έως και τρίτη του Πάσχα. Οι άλλες αργίες είναι άψογα οριζόμενες. θεωρώ ότι οι ομοειδείς επιχειρήσεις θα πρέπει να έχουν το ίδιο πλαίσιο λειτουργίας. Φυσικά, όπως σε κάθε κλάδο, οι καθηγητές για τις ημέρες Διακοπών και Αργίας (όπως προβλέπουν και οι ΣΣΕ του κλάδου) πρέπει να αμείβονται κανονικά. 4. Σχετικά με την παράγραφο 6, πιστεύω ότι το ωράριο εργασίας των καθηγητών στα ΦΜΕ πρέπει να είναι 21 ώρες όπως ορίζονται (αυτί ήδη ισχύει με βάση τις ΣΣΕ του κλάδου και το μ.ο ωρών διδακτικής εργασία των μαθητών στην ΔΕ) και 18 ώρες στα ΚΞΓ όπως υπαγορεύουν οι ΣΣΕ του κλάδου δεδομένο και του γεγονότος ότι αυτή την στιγμή λίγοι καθηγητές δουλεύουν με πλήρες ωράριο 18 ωρών στα ΚΞΓ. Η αύξηση των ωρών εργασίας συνεπάγεται μείωση (ωρομισθίου) των πενιχρότατων αποδοχών και αναίτιας και άμεσης μεταφορά πλούτου στους εργοδότες. 5. Άποψή μου είναι ότι επιχειρήσεις της ιδιωτικής εκπαίδευσης που συνεργάζονται με αδήλωτους εργαζόμενους και δεν εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους απέναντι στους εργαζόμενους πρέπει να τους αφαιρείτε η άδεια λειτουργίας. Σημειώνω ότι τέτοια ρύθμιση προβλεπόταν σε παλιότερο σχετικό νόμο. 6. Άποψή μου είναι ότι στην ιδιωτική εκπαίδευση δεν πρέπει να λειτουργούν εταιρείες που να αναπτύσσονται με το σύστημα Δικαιόχρησης. Κατά τα λοιπά, ας εργαστούμε όλοι για μια ποιοτική αποκλειστικά δημόσια εκπαίδευση και ελεύθερη πρόσβαση των μαθητών στα ΑΕΙ προκειμένου να μην μην επιβαρύνεται δυσανάλογα το εισόδημα των οικογενειών, να μην καταρρακώνεται η ψυχολογία των σπουδαστών ...και για να σταματήσει για πάντα η όποια αντιπαράθεση φροντιστών επιχειρηματιών και εργαζομένων.