• Σχόλιο του χρήστη 'Συλλογος Εκτάκτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΤΕΙ Πάτρας - "Αρτιν Δανελιάν"' | 25 Ιουνίου 2015, 14:47

    Επί του Άρθρου 09: Λοιπό Επιστημονικό Προσωπικό Σχόλιο 1ο: «3 α) Επιστήμονες κάτοχοι Διδακτορικού Διπλώματος είτε Υποψήφιοι Διδάκτορες δύνανται να προσλαμβάνονται για τις έκτακτες ερευνητικές και εκπαιδευτικές ανάγκες των Α.Ε.Ι. ως Ερευνητικοί Συνεργάτες δια πράξεως του οικείου Ιδρύματος με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για την ανάπτυξη της έρευνας, της διδασκαλίας, του κλινικού έργου, την προώθηση, αξιοποίηση και διάχυση ερευνητικών αποτελεσμάτων, τον εκσυγχρονισμό ανάπτυξης της γνώσης, την οργάνωση σεμιναριακών κύκλων εκπαιδευτικού ή εργαστηριακού χαρακτήρα.» Σε όλα τα ΤΕΙ της χώρας εδώ και χρόνια ένας σημαντικός αριθμός Επιστημονικών/Εργαστηριακών Συνεργατών και Πανεπιστημιακών Υποτρόφων που είναι κάτοχοι Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (ΜΔΕ) διδάσκουν κυρίως εργαστηριακά μαθήματα και θεωρητικά μαθήματα στην περίπτωση που δεν υπάρχουν κάτοχοι Διδακτορικού Διπλώματος. Ειδικά σε περιφερειακά τμήματα όπου το μόνιμο διδακτικό προσωπικό είναι ελάχιστο εώς ανύπαρκτο, οι κάτοχοι ΜΔΕ αποτελούν τον σημαντικότερο αριθμό συνεργατών. Εξ’ άλλου Επιστήμονες με ΜΔΕ εξαιρετικής τεχνικής εμπειρίας, όπως και οι Υποψήφιοι Διδάκτορες μπορούν να συμμετέχουν σε ερευνητικές δραστηριότητες όπως συμβαίνει σε όλα τα ΑΕΙ και τα Ερευνητικά Κέντρα της Ελλάδας και του εξωτερικού. Σύμφωνα με το παραπάνω εδάφιο αυτοί οι συνεργάτες, μεγάλης τεχνικής εμπειρίας, αποκλείονται από τον θεσμό του Ερευνητικού Συνεργάτη. Επιπλέον ο Υποψήφιος Διδάκτορας είναι μια φοιτητική ιδιότητα και όχι κάποιος τίτλος σπουδών. Με αυτό το σκεπτικό το παρόν εδάφιο είναι εξαιρετικά ειδικό (αποκλείοντας τους κατόχους ΜΔΕ) και μπορεί να οδηγήσει, ιδίως στα περιφερειακά ΤΕΙ, σε μη πλήρωση των προκηρυχθέντων θέσεων ή σε υποβάθμιση της ποιότητας της Εκπαιδευτικής διαδικασίας. Προτείνουμε την προσθήκη στο παρόν εδάφιο των «Επιστημόνων με εξαιρετική τεχνική εμπειρία (ΜΔΕ)» και την επαναδιατύπωση της πρώτης πρότασης του παρόντος εδαφίου ως εξής: « 3α) Επιστήμονες κάτοχοι Διδακτορικού Διπλώματος είτε Υποψήφιοι Διδάκτορες είτε Επιστήμονες εξαιρετικής τεχνικής εμπειρίας (κάτοχοι ΜΔΕ) δύνανται να προσλαμβάνονται για τις έκτακτες ερευνητικές και εκπαιδευτικές ανάγκες των Α.Ε.Ι. ως Ερευνητικοί Συνεργάτες […]» Σχόλιο 2ο: "1. Καταργείται η παράγραφος 6 του άρθρου 29 του ν.4009/2011 (Α’ 195) όπως συμπληρώθηκε από την παράγραφο 16 του άρθρου 34 του ν.4115/2013 (Α’ 24). Η ισχύς της παρούσας άρχεται από 31.8.2015." Σε πολλά περιφερειακά τμήματα των ΤΕΙ της Ελλάδας το έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό (Επιστημονικοί/ Εργαστηριακοί Συνεργάτες και Πανεπιστημιακοί Υπότροφοι) διδάσκουν θεωρητικά μαθήματα κατά πλειονότητα αφού το Μόνιμο Διδακτικό Προσωπικό είναι ελάχιστο (υπάρχουν αρκετά τμήματα με μόνο ένα μέλος ΔΕΠ). Κατά συνέπεια το Έκτακτο Εκπαιδευτικό Προσωπικό είναι απαραίτητο για την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων του Σεπτεμβρίου 2015 (εισηγήσεις, επιτηρήσεις). Αν λάβουμε υπ’ όψιν ότι η πλειονότητα του Έκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού είναι Πανεπιστημιακοί Υπότροφοι και έχουν διδάξει τα θεωρητικά μαθήματα κατά το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 με το παρόν εδάφιο το οποίο καταργεί τον θεσμό των Πανεπιστημιακών Υποτρόφων στις 31.08.2015 δεν θα είναι εφικτό να διεξαχθούν οι εξετάσεις του Σεπτεμβρίου 2015 σε αυτά τα τμήματα. Επιπλέον, ακόμα και στα τμήματα που το Μόνιμο Εκπαιδευτικό προσωπικό επαρκεί για τις εισηγήσεις οι Πανεπιστημιακοί Υπότροφοι είναι απαραίτητοι για την επιτήρηση των εξετάσεων στην Εξεταστική Περίοδο του Σεπτεμβρίου 2015. Προτείνουμε την παράταση του θεσμού των Πανεπιστημιακών Υποτρόφων εώς 30.09.2015 με σκοπό την ομαλή διεξαγωγή της Εξεταστικής Περιόδου Σεπτεμβρίου 2015.